Afstandbedienings kabel D90

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
Kroontje

Afstandbedienings kabel D90

Bericht door Kroontje » wo jan 27 2010 7:28 pm

Hallo
Een vraagje:
Heeft iemand met deze kabel ervaring op een D90
http://www.cameranu.nl/artikel/11871/Ni ... tent_17076

Waar het om draait is het vogende:
Ik wil graag weten hoe lang deze kabel is en
of ik de camera met deze kabel zo kan instellen dat hij meedere foto's acheter elkaar maakt met de onspanstand.
Zowel in L en H.

Heb het geprobeerd met de afstandbediening (draadloos), maar dit gaat niet werken. één foto per keer.
Of heb ik over een instelling gelezen :wink:

Hoor het graag voor dat ik hem aanschaf :wink: Kroontje

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Afstandbedienings kabel D90

Bericht door ReneG » wo jan 27 2010 7:58 pm

Ik heb hem en ja dat kan hij allemaal. :) Hij gedraagt zich net zoals de ontspanknop op je camera. Let op, je stelt je camera dus net zo in als wanneer je met de ontspanknop werkt, de 'afstandsbediening' modus is alleen voor draadloze bediening. Wel extra is een 'schuifje' dat de knop ingedrukt houdt, handig als je met Bulb werkt.

De lengte van de kabel is overigens exact 1 meter (van achterkant plug tot aan de afstandsbediening), voor mij is dat lang genoeg. Ik gebruik deze afstandsbediening heel vaak als ik met statief werk. Ik gebruik de draadloze alleen nog maar voor groepsfoto's waar ik zelf ook op moet staan.

De enige (vergezochte) negatieve opmerking die ik kan verzinnen is dat het in het donker lastig is om dat ding in te pluggen. De plug is rechthoekig en dus zit hij dan snel verkeerdom. De markering die de goede kant aangeeft is in het donker ook niet zichtbaar. In het donker is het soms dus lastig, maar dit is echt spijkers op laag water zoeken. Het is gewoon een handig, simpel ding wat precies doet wat het moet doen! :D
Spul waarmee je foto's maakt...

Kroontje

Bericht door Kroontje » wo jan 27 2010 8:15 pm

ReneG schreef:Ik heb hem en ja dat kan hij allemaal. :) Hij gedraagt zich net zoals de ontspanknop op je camera. Let op, je stelt je camera dus net zo in als wanneer je met de ontspanknop werkt, de 'afstandsbediening' modus is alleen voor draadloze bediening. Wel extra is een 'schuifje' dat de knop ingedrukt houdt, handig als je met Bulb werkt.

De lengte van de kabel is overigens exact 1 meter (van achterkant plug tot aan de afstandsbediening), voor mij is dat lang genoeg. Ik gebruik deze afstandsbediening heel vaak als ik met statief werk. Ik gebruik de draadloze alleen nog maar voor groepsfoto's waar ik zelf ook op moet staan.

De enige (vergezochte) negatieve opmerking die ik kan verzinnen is dat het in het donker lastig is om dat ding in te pluggen. De plug is rechthoekig en dus zit hij dan snel verkeerdom. De markering die de goede kant aangeeft is in het donker ook niet zichtbaar. In het donker is het soms dus lastig, maar dit is echt spijkers op laag water zoeken. Het is gewoon een handig, simpel ding wat precies doet wat het moet doen! :D
Geweldig ReneG
Hier had ik op gehoopt dat het kon en kan :wink:

Dank je wel voor je antwoord en uitleg, wat betreft het donker gebeuren kan ik mee leven :D

Kroontje

Cookie1397
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cookie1397 » vr feb 12 2010 9:24 am

Ik gebruik sinds kort de hahnel "GIGA T PRO WORKER" wireless remote, is volledig programmeerbaar maar met € 80 wel flink duurder.
Nikon Z Z & de maskers

Kroontje

Bericht door Kroontje » vr feb 12 2010 5:13 pm

Hallo Ed

Ik heb inmiddels de betreffende kabel aan geschaft. en even getest :wink:
Werkt prima voor wat ik ermee wil doen :)

Bedankt voor je reacktie Kroontje

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”