prairie honden en olifanten (dierentuin Emmen)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
djwille

prairie honden en olifanten (dierentuin Emmen)

Bericht door djwille » do jan 28 2010 7:06 pm

Hallo,

hierbij dan mijn eerste twee foto's die ik heb gemaakt met de Nikon camera van mijn vader.
Nu ik zelf ook een Nikon camera heb wil ik graag weten wat jullie van deze twee foto's vinden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Groeten djwille (Jeroen)

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: prairie honden en olifanten (dierentuin Emmen)

Bericht door JacTrum » do jan 28 2010 8:51 pm

De eerste foto had erg leuk kunnen zijn Jeroen, maar die drie op de achtergrond verprutsen het beeld. Zeker in dierentuinen moet je erg op de achtergrond en andere storende factoren letten. Als je dat doet kun je plaatjes maken alsof je in Afrika was :-) Verder moet jeens wat experimenteren met nabewerking. De foto's kunnen wel wat meer contrast gebruiken en mogen iets beter gedekt zijn (donkerder)
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

djwille

Re: prairie honden en olifanten (dierentuin Emmen)

Bericht door djwille » do jan 28 2010 9:38 pm

Klopt, ik vind de 2e foto ook iets te licht.
Ik vind het ook jammer dat er mensen op de foto 1 zitten.
Ik weet nu dat ik beter op de omgeving moet letten voordat ik schiet. (goeie tip)

Ook zal ik verder moeten experimenteren met contrast en licht.
Op dit moment ben ik Photoshop aan het uit proberen en ga ik eens kijken wat ik met de foto's kan doen.

In ieder geval bedankt voor je tips en commentaar.

Groeten Jeroen

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”