foto's danswedstrijd

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Jumpjiving
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

foto's danswedstrijd

Bericht door Jumpjiving » za jan 30 2010 8:38 pm

Ik ga morgen weer wat fotograferen bij een danswedstrijd in Wijchen. Werk met een D300 een sb800 flitser en prime 50mm. 1.4 en een Tamron 28-75 diafragma 28.
Denk te gaan werken met handmatige instelling een langste sluitertijd van 100 diafragma rond de 3 en iso afhankelijk van bestaand licht.
Ga proberen zonder flitser te werken. Zo nodig alleen infulflits. Probleem is snelle bewegende en verplaatsende onderwerpen, matig licht en geen mogelijkheid indirekt te flitsen.
Zouden jullie het ook zo doen? anders graag suggestie's
Groeten Jaap

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Re: foto's danswedstrijd

Bericht door Patrick » za jan 30 2010 9:05 pm

Ik denk dat de sluitertijd van 1/100ste een beetje optimistisch is. Tenzij je vegen wilt hebben, wat op zich mooi kan zijn.

Ik gok dat je er wellicht niet aan ontkomt om (indirect) te flitsen, maar mag dat überhaupt wel?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » za jan 30 2010 9:26 pm

Zal niet meevallen. 1/100 is inderdaad wat lang voor een (snelle) dans. Probeer de gevoeligheid maar flink op te schroeven. Liever een foto die sfeervol is met wat ruis dan een platgeslagen flitsfoto. En let op de dansbewegingen. In elke dans zitten momenten waarop er wat minder beweging is en die toch spannend genoeg zijn voor een foto. Succes!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Jumpjiving
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Jumpjiving » za jan 30 2010 9:32 pm

Ik wacht meestal tot ze een pose aannemen en met het gezicht in naar de camera.
Ook kies ik het moment dat ze onder een spot staan. Daarom werk ik vaak met mijn prime.Zorg dat ik op een vaste afstand sta van een plaats waar een spot op valt/.
Flitsen mag beperkt maar doe het liever niet.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”