Histogram weergave D 200

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
mj dek

Histogram weergave D 200

Bericht door mj dek » zo jan 31 2010 2:36 pm

wie kan mij helpen bij het uitschakelen van de histogramfunctie in het beeldscherm
conform de Nikon gids blz 141 heb ik in de weergavestand, de histogram functie uitgezet, maar helaas zonder resultaat.

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Histogram weergave D 200

Bericht door Mike-Nikon » zo jan 31 2010 4:13 pm

mj dek schreef:wie kan mij helpen bij het uitschakelen van de histogramfunctie in het beeldscherm
conform de Nikon gids blz 141 heb ik in de weergavestand, de histogram functie uitgezet, maar helaas zonder resultaat.
Dan heb je waarschijnlijk na het weghalen van het vinkje niet op OK gedrukt........
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma feb 01 2010 2:48 am

Dat vermoed ik ook. Mij ontgaat trouwens een beetje WAAROM je het uit zou willen schakelen... :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door henkk » ma feb 01 2010 7:28 pm

Patrick schreef:Dat vermoed ik ook. Mij ontgaat trouwens een beetje WAAROM je het uit zou willen schakelen... :huh:
Welkom op het forum!
Misschien om het beeld schermvullend te kunnen bekijken? Ik heb geen D200 maar heb je iets ongewilds gedaan met de multiselector? Zo haal ik het histogram in beeld als ik dat wil en zo kan het ook weer weg.
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma feb 01 2010 8:12 pm

Ik nam aan dat het om de menu-instelling ging. Als je het standaard achter op je scherm krijgt, dan moet je even wat met de multi-selecter klikken. Afhankelijk van de instellingen is het horizontaal danwel verticaal klikken tussen de diverse soorten informatie.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

L.Cavalier
Forumlid
Forumlid

Bericht door L.Cavalier » za feb 13 2010 3:08 pm

mj dek schreef:wie kan mij helpen bij het uitschakelen van de histogramfunctie in het beeldscherm
Verplaats uw multiselector naar boven of beneden tot de hystogram weg is,druk de ontspanknop half in,bij de volgende opname zal je hem niet meer zien.
Wens je deze toch te zien selecteer met de multiselector de hystogram,druk ontspanknop half in,en bij de volgende opname staat ie er weer.
Groetjes.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”