wie kan mij helpen bij het uitschakelen van de histogramfunctie in het beeldscherm
conform de Nikon gids blz 141 heb ik in de weergavestand, de histogram functie uitgezet, maar helaas zonder resultaat.
Histogram weergave D 200
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Histogram weergave D 200
Dan heb je waarschijnlijk na het weghalen van het vinkje niet op OK gedrukt........mj dek schreef:wie kan mij helpen bij het uitschakelen van de histogramfunctie in het beeldscherm
conform de Nikon gids blz 141 heb ik in de weergavestand, de histogram functie uitgezet, maar helaas zonder resultaat.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat vermoed ik ook. Mij ontgaat trouwens een beetje WAAROM je het uit zou willen schakelen... 

- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Welkom op het forum!Patrick schreef:Dat vermoed ik ook. Mij ontgaat trouwens een beetje WAAROM je het uit zou willen schakelen...
Misschien om het beeld schermvullend te kunnen bekijken? Ik heb geen D200 maar heb je iets ongewilds gedaan met de multiselector? Zo haal ik het histogram in beeld als ik dat wil en zo kan het ook weer weg.
Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik nam aan dat het om de menu-instelling ging. Als je het standaard achter op je scherm krijgt, dan moet je even wat met de multi-selecter klikken. Afhankelijk van de instellingen is het horizontaal danwel verticaal klikken tussen de diverse soorten informatie.
- L.Cavalier
- Forumlid
Verplaats uw multiselector naar boven of beneden tot de hystogram weg is,druk de ontspanknop half in,bij de volgende opname zal je hem niet meer zien.mj dek schreef:wie kan mij helpen bij het uitschakelen van de histogramfunctie in het beeldscherm
Wens je deze toch te zien selecteer met de multiselector de hystogram,druk ontspanknop half in,en bij de volgende opname staat ie er weer.
Groetjes.