zoomlens d5000

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Plaats reactie
Schrier77

zoomlens d5000

Bericht door Schrier77 » zo jan 31 2010 3:50 pm

Hallo,

Ik heb enkele maanden geleden een d5000 aangeschaft, prima ervaringen mee tot nu toe.
Wat betreft ervaring ben ik een pure starter en is dit voor mij m,n eerste spiegelreflexcamera.
Nu heb ik qua lens een standaard 18-55 en dat gaat prima om ervaring op te doen en je camera te leren gebruiken. Nu is alleen mijn grote wens om
in de natuur dieren van een afstand te fotograveren, ik wil de vogels zo uit de boom kunnen schieten en een schaap in een groot weiland dichtbij halen
en mooi op de foto zetten. Ook vind ik het mooi om bij sportwedstrijden zoals voetbal close-upfoto,s te maken van bijvoorbeeld een kopduel.
Voor dit soort werk kom ik niet weg met m,n standaardlens.
Mijn vraag is of iemand mij kan adviseren welke telelens ik het beste zou kunnen aanschaffen voor mijn wensen. (heb geen 3000 €)

alvast bedankt

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Re: zoomlens d5000

Bericht door emdeklerk » zo jan 31 2010 4:21 pm

"ik wil de vogels zo uit de boom kunnen schieten"

Toe maar... Ben bang dat je in de verkeerde tak van hobbyisme terecht gekomen bent...

Maar zoek gerust even op dit forum op "telezoom", "superzoom", "tele-objectief", eventueel zelfs "telelens".
Eventueel in combinatie met je camera.
Staat al heel veel over fotograferen met langere objectieven, is een klassieke vraag aan het worden.
Wellicht een tweedehands 18-200mm? Een 70-300mm?

Succes, groet, emdeklerk

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MarileenK » zo jan 31 2010 5:21 pm

Mijn eerste objectief wat ik heb gekocht naast de 18-55 kitlens is de Nikon 70-300mm VR. Ben daar zeeer tevreden mee!
Gebruik hem oa voor voetbal fotografie en ook wel om dieren in de natuur dichterbij te halen.
Zoeken levert je inderdaad veel meer informatie op!

Groetjes

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: zo uit de boom

Bericht door gijs sandberg » zo jan 31 2010 6:19 pm

Beste S,

Welkom op dit forum.
Dat gaat niet lukken, wellicht met een jachtgeweer, maar niet met een budget van E3000 of 10000. :D
Met de genoemde 70-300 zijn vele stervelingen gelukkig, maar tegenover de budgetvriendelijkheid staan wel enige beperkingen.
Gebruik de zoekoptie rechtsboven in het scherm en lees eens wat.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Schrier77

Bericht door Schrier77 » zo jan 31 2010 9:22 pm

Het uit de boom schieten is voer voor cynisme merk ik :D

.....maar bedankt voor de info tot dusver.

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”