Apple introduceert Aperture 3

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Apple introduceert Aperture 3

Bericht door MvBoetzelaer » di feb 09 2010 8:07 pm

Vandaag in de release bij Apple. De nieuwe generatie Aperture:

Gezichten en plaatsen. Penselen om nauwkeurig te retoucheren. Tientallen vooraf gedefinieerde wijzigingsinstellingen. Schermvullende weergave voor bladeren en bewerken. En daarmee is nog maar een deel van het perfecte plaatje geschetst.

http://www.apple.com/nl/aperture/

Retailprijs: € 199
Upgrade voor gebruikers van Aperture 2: € 99

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Picard

Re: Apple introduceert Aperture 3

Bericht door Picard » za feb 13 2010 2:50 am

Wow, ga gelijk snel maar's even die proefversie bekijken. Aperture 2 beviel me niet zo, er miste te veel zaken, en ben zo bij Lightroom 2 terecht gekomen. Zou deze versie dan Lightroom kunnen evenaren? Apple zegt met 200 nieuwe functies en verbeteringen te komen, dat klinkt als een beste facelift. Eentje die me uit hun verhaal al aanspreekt is de mogelijkheid om locatiegegevens toe te voegen vanuit een met een iPhone gemaakte foto, bij gebrek aan een ander GPS apparaat. Ben ook wel nieuwsgierig naar de full screen browser, want dat is het enige essentiële wat in Lightroom glad ontbreekt (zeer irritant en onbegrijpelijk, moet dat altijd met Bridge of iPhoto doen).

Nu wel even een paar daagjes wachten eer ik daar aan toekom. Hebben jullie er al naar gekeken?

gvdnberg
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » wo aug 18 2010 10:45 pm

Ja, ik heb ernaar gekeken en het geïnstalleerd en er wat mee gestoeid. Mooi programma, maar perspectief controle zit er nog steeds niet in. Enerzijds heeft het meer mogelijkheden gekregen, anderzijds zijn er meer overeenkomsten met iPhoto. En dat laatste is aan mij niet besteed.
Ik zou de trial versie downloaden als ik jou was.
Succes en plezier ermee,

Gert van den Berg
Laatst gewijzigd door gvdnberg op do aug 26 2010 12:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

pbreev

Bericht door pbreev » wo aug 18 2010 11:40 pm

...
Laatst gewijzigd door pbreev op za okt 02 2010 9:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Picard

Bericht door Picard » do aug 19 2010 12:20 am

Hoi Patrick,

Ja dan gebruikt Lightroom idd het hele scherm, maar een enkele foto weergeven door echt alle pixels van het scherm te gebruiken is naar mijn weten niet mogelijk. Je blijft dan grijze balkjes met pijltjes houden (Lightroom versie 2.4)

pbreev

Bericht door pbreev » do aug 19 2010 7:17 am

...

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”