Vivitar 24mm

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt
Plaats reactie
Daviddvd

Vivitar 24mm

Bericht door Daviddvd » wo feb 10 2010 9:08 pm

Hallo, Ik heb op marktplaats een Vivitar 24mm 1:2.8 met Nikon AI vatting gezien. Passen AI ( en dan dit vivitar objectief) objectieven ook op een D60, zonder dat de vatting van de camera kapot gaat of er iets mee gebeurt?

alvast bedankt, :)

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Vivitar 24mm

Bericht door strangeartefact » wo feb 10 2010 9:25 pm

Ik denk van wel. Ik heb er 2 op de D90, alleen alles is manueel he. AI lenzen bedoelik dan, wel net een Vivitar ontvangen(zie aankopen topic maar).

Check hier eens:
http://www.aiconversions.com/compatibilitytable.htm

En ome ken rockwell hefft er ook info over. Vind linkje alleen effe niet.

Succes.
Bijna leeg hier....

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » wo feb 10 2010 9:27 pm

Bedankt voor de link! Ik las daar dat op de D60 de lichtmeting het alleen niet doet, maar hij past er zonder converter op.

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » wo feb 10 2010 9:30 pm

Daviddvd schreef:Bedankt voor de link! Ik las daar dat op de D60 de lichtmeting het alleen niet doet, maar hij past er zonder converter op.
Lichtmeting, diafragma, focus werkt allemaal manueel, en exif data geeft allen sluitertijd en iso weer.

Maar MF is leuk hoor! Kost meer moeite maar is de moeite van het klooien wel waard!

Succes met wat je ermee gaat doen (kopen/niet kopen).

Peter.

p.s. welke van de 2 is het degene met doppen op de foto of gene zonder de doppen?
Laatst gewijzigd door strangeartefact op wo feb 10 2010 9:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijna leeg hier....

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » wo feb 10 2010 9:33 pm

Bedankt.

Jah, ik dacht, voor 15 euro kan ik het wel eens proberen :mryellow: en ik denk dat je ook wat meer zicht voor compositie krijgt. Dan kan je niet meer zoomen en moet je de juiste uitsnede maken..

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » wo feb 10 2010 9:43 pm

David scoor dan een 50mm 1.8d voor 100 euro, geloof me daar krijg je geen spijt van.
Tis maar een tip. Vermoed dat ik niet enige ben die dat denkt na wat je net zegt over niet zoom en aandacht voor compositie.(vind dat jij dat al aardig onder knie hebt btw).

Grts
Bijna leeg hier....

Plaats reactie

Terug naar “Overig objectieven”