Weet iemand of dit te fixen is, het is namelijk wat irritant:
Ik heb twee kaarten in de camera zitten. CF staat als eerste sleuf. Overloop staat aan. De teller geeft aan dat er nog een x aantal foto's op kunnen, maar houdt geen rekening met overloop: of er nu wel of geen SD kaart in zit, de teller blijft hetzelfde. Geef ik aan dat RAW sleuf 1 moet zijn en JPEG sleuf 2, dan snapt de teller dat weer wel. Iemand enig idee of dit een bug is, of dat ik iets fout doe?
D300s, twee kaarten en de teller?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: D300s, twee kaarten en de teller?
Het is denk ik een kwestie van interpretatie of dit een "bug" is. Soms is het wel handig, want je wordt niet "verrast" doordat de camera ineens foto's naar de tweede kaart gaat schrijven.
Ik zou in de handleiding moeten gaan kijken of er iets instelbaar is wat dat betreft. Maar ik ben het met de camera op de bank volgens mij niet tegengekomen.
Ik zou in de handleiding moeten gaan kijken of er iets instelbaar is wat dat betreft. Maar ik ben het met de camera op de bank volgens mij niet tegengekomen.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: dit een bug
Tom,
Ik denk dat Nikon welbewust dit gedrag heeft geprogrammeerd, dus noem het maar een feature.
Bovendien: zodra er sprake is van compressie is iedere telling van nog te maken foto's een schatting.
Groeten, Gijs
Ik denk dat Nikon welbewust dit gedrag heeft geprogrammeerd, dus noem het maar een feature.
Bovendien: zodra er sprake is van compressie is iedere telling van nog te maken foto's een schatting.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Ook hier ben ik niks over tegengekomen in de handleiding.
Ook niet in de menu's.
Het is denk ik wel logisch.
zoveel op CF en daarna (ben er nog niet aan toegekomen) zoveel als CF vol is op de SD.
Dan weet ik ook wat ik moet verwachten met Transfer.
Ook niet in de menu's.
Het is denk ik wel logisch.
zoveel op CF en daarna (ben er nog niet aan toegekomen) zoveel als CF vol is op de SD.
Dan weet ik ook wat ik moet verwachten met Transfer.
Re: dit een bug
Duidelijk, dan hou ik het er maar op dat het een feature betreft. Vreemd, maargoed! 

Daar ben ik me van bewust: ik kreeg afgelopen week bijna 2x zoveel als de schatting op het kaartje, dus in schatten is die camera geen kei! Zolang je het weet geen probleem natuurlijk.gijs sandberg schreef:Bovendien: zodra er sprake is van compressie is iedere telling van nog te maken foto's een schatting.
De schatting is een beetje worst-case. Als je scherpe fotos maakt van een bos, of grasveld (wel alle grassprietjes scherp in beeld!) dan zit ie dicht bij dat maximum. Als je onscherpe fotos maakt van een witte muur nemen de fotos veel minder ruimte in. (dit zijn de extremen.... Bij wat lucht inbeeld kan je al heel snel een factor twee op de schatting inlopen hoor).