Mijn vakantie naar Noorwegen had oorspronkelijk langer moeten duren, maar er is voor mij iets vreselijks gebeurt. Mijn vader is al een half jaar ernstig ziek, darmkanker met uitzaaiingen naar de lever en naar de nieren. Chemokuren hebben helaas niet geholpen. In december 2009 hebben wij bericht gekregen dat mijn vader binnen nu [december] en 3 maanden komt te overlijden. Die voorspelling is helaas waarheid geworden. In de nacht van dinsdag op woensdag heeft het ziekenhuis besloten om hem rustig in te laten slapen. Gelukkig heb ik zondag voor mijn vertrek naar Noorwegen al afscheid van hem kunnen nemen. Ik wilde in eerste instantie in Nederland blijven, maar ik moest van hem gaan. Ik ben donderdag direct terug naar Nederland gevlogen. Dinsdag is de crematie. Ondanks alles heb ik toch nog kunnen genieten van het prachtige Noorwegen.
Ik vindt het zeer moeilijk om deze onderstaande foto te bewerken. De lucht is een beetje overbelicht en de sneeuw weer wat te donker. De balans vinden in deze foto is erg moeilijk. Deze foto zal mij altijd aan mijn vader doen blijven denken.