IJszeilen op de Gouwzee

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

IJszeilen op de Gouwzee

Bericht door Patrick » do feb 18 2010 12:20 am

Zoals ik al had laten weten, ben ik zondag met m'n jongste zoontje langs het IJmeer van Durgerdam (zie ander draadje) tot Monnickendam gereden. Doel was vooral kruiend ijs, waar ik al een aantal foto's van heb laten zien. En m'n nieuwe D300s uitproberen natuurlijk 8). Bleef over de foto's van het "gebeuren" op de Gouwzee. Het schijnt er niet veilig te zijn geweest (diverse gewonden, traumahelicopters erbij en zo). Ik heb er niets van meegekregen; de hoek waar ik zat waren de ijscondities fantastisch.

Deze foto's geven een impressie van wat we daar aantroffen. Ik heb niet 100% vrijheid van schieten gehad, want ik had natuurlijk ook de zorg over dat kleine manneke, maar ben toch blij met de foto's die ik heb kunnen maken.

Ik heb weer flink met de witbalans zitten stoeien. Er waren echt geen twee foto's hetzelfde wat dat betreft, terwijl ze allemaal gemaakt waren op standje "bewolkt". Ik heb ze foto voor foto bewerkt. Als serie zit er dus wel wat variatie in wat dat betreft. Het komt volgens mij doordat ik om me heen geschoten heb. Dus soms richting waar de zon zou moeten staan, soms de andere kant op. Soms waren foto's erg blauw, dan weer een stuk warmer. Gek wordt je ervan! :evil:

Als je een wat ruimere selectie wilt zien, waar ze ook nog iets groter op staan, dan kan je terecht op m'n fotosite.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Commentaar meer dan welkom. Ook technisch, al is dit geen "Foto beoordelingen".
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

george013

Re: IJszeilen op de Gouwzee

Bericht door george013 » do feb 18 2010 7:52 am

Je ijs heeft verschillende kleuren. Heb begrepen uit vorige posts van jou dat je een grijspunt kiest in Capture voor je witbalans. Probeer eens een witpunt te kiezen, is met al dat ijs en sneeuw veel betrouwbaarder.
George

Daniël

Bericht door Daniël » do feb 18 2010 12:42 pm

Leuke serie.
Foto 3 is leuk.

Ik zit ook vaak te stoeien met de WB met sneeuw en ijs.
Waar ik achter gekomen ben is dat WB auto het beste werkt om te schieten. Je krijgt wel wat Blauw erin. Maar dat haal ik dan weg met verzadiging.
Maar eigenlijk zou er een WB Sneeuw moeten komen.
Maar wat George zegt zal denk ik beter werken

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Tony D » za feb 20 2010 5:44 pm

Vooral #9 en #10 hebben mijn voorkeur: daar zie je de wijdsheid van het landschap mooi aan af, Ze hadden zelfs nog wat ruimer gekaderd gemogen van mij.

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”