tokina kennende zit het met de bouwkwaliteit wel snor, benieuwd naar de eerste testen van dit objectief, wellicht is het wat als budget-oplossing t.o. de nikon 14-24..
De Nikkor heeft een adviesprijs van €2049. Toch kan ik het me ook niet voorstellen dat iemand de Tokina als budgetoplossing voor de Nikkor gaat zien.Léon Obers schreef:Met een prijs van € 1400,- is het niet zo'n heel groot verschil met een Nikkor 14-24mm. Daarmee moet de lens optisch niet veel anders zijn in kwaliteit, anders kun je beter gelijk de Nikkor nemen.
Op een Japanse site?Jop schreef: Chinese(?) tekens
Ow ja, dat is wel slim inderdaad!Tom schreef:Op een Japanse site?Jop schreef: Chinese(?) tekens.
Jammer dat de meeste foto's op een redelijk klein diafragma geschoten zijn. Op 2.8 was m.i. interessanter geweest.![]()
Waarom niet? Tokina kan prima objectieven bouwen hoor. Als de prijs vergelijkbaar is met de AF-S NIKKOR 16-35mm f/4G ED VR, dan krijg je gewoon een stop extra voor hetzelfde geld. Dat kan best interessant zijn!Tom schreef:De Nikkor heeft een adviesprijs van €2049. Toch kan ik het me ook niet voorstellen dat iemand de Tokina als budgetoplossing voor de Nikkor gaat zien.Léon Obers schreef:Met een prijs van € 1400,- is het niet zo'n heel groot verschil met een Nikkor 14-24mm. Daarmee moet de lens optisch niet veel anders zijn in kwaliteit, anders kun je beter gelijk de Nikkor nemen.