Beste Nikon gebruikers,
Ik heb al 5x problemen gehad met met dit objectief, het probleem zit hem in het diafragma hendeltje dat bij de bajonetsluiting zit.
Dit kan scheef trekken bij het wisselen van lens, en blijft dan hangen en dat veroorzaakt weer onder- of over belichte opname.
Bij Nikon Dusseldorf zegt men dat het toch echt aan de gebruiker ligt, ik zou het objectief niet netjes op de camera plaatsen, terwijl ik hier met andere tele-
lenzen nooit problemen mee heb gehad. Ik probeer altijd ze netjes mogelijk het objectief op de camera te plaatsen.
Men vertelde me dat ze dit probleem niet eerder zijn tegengekomen en dat ik ook de VR functie moet uitschakelen als ik het objectief verwissel.
Mijn vraag is of jullie ook soort gelijke problemen met dit objectief hebben gehad?
Ben benieuwd, alvast bedankt voor je reactie.
70-200mm VR problemen diafragmahendeltje
Re: 70-200mm VR problemen diafragmahendeltje
Een maand geleden is ook mijn objectief richting nikon gegaan wegens een vast zitten diafragma hendeltje... of hij krom was durf ik niet te zeggen. reparatie rapport toonde "schade door onheil van buitenaf"
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste Steef,
Welkom op dit forum van Nikon liefhebbers.
Neen, ik heb een dergelijk probleem nog nooit gehad.
Wat ik wel heb gezien is slijtage van de hendel door intensief en langdurig gebruik.
De vorm van de hendel varieert wat met de diverse types van lenzen, de ene soort kan wat kwetsbaarder zijn dan de andere.
Ook kan het zijn dat een lens per ongeluk (bij neerzetten) op de hendel komt te staan. Beter is het de lens "face-down" neer te zetten, de meeste Nikon lenzen zijn daarop ontworpen.
Groeten, Gijs
Welkom op dit forum van Nikon liefhebbers.
Neen, ik heb een dergelijk probleem nog nooit gehad.
Wat ik wel heb gezien is slijtage van de hendel door intensief en langdurig gebruik.
De vorm van de hendel varieert wat met de diverse types van lenzen, de ene soort kan wat kwetsbaarder zijn dan de andere.
Ook kan het zijn dat een lens per ongeluk (bij neerzetten) op de hendel komt te staan. Beter is het de lens "face-down" neer te zetten, de meeste Nikon lenzen zijn daarop ontworpen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Robin
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wat betreft het diafragma hendeltje heb ik nog geen last gehadsteef schreef:Beste Nikon gebruikers,
Ik heb al 5x problemen gehad met met dit objectief, het probleem zit hem in het diafragma hendeltje dat bij de bajonetsluiting zit.
Dit kan scheef trekken bij het wisselen van lens, en blijft dan hangen en dat veroorzaakt weer onder- of over belichte opname.
Bij Nikon Dusseldorf zegt men dat het toch echt aan de gebruiker ligt, ik zou het objectief niet netjes op de camera plaatsen, terwijl ik hier met andere tele-
lenzen nooit problemen mee heb gehad. Ik probeer altijd ze netjes mogelijk het objectief op de camera te plaatsen.
Men vertelde me dat ze dit probleem niet eerder zijn tegengekomen en dat ik ook de VR functie moet uitschakelen als ik het objectief verwissel.
Mijn vraag is of jullie ook soort gelijke problemen met dit objectief hebben gehad?
Ben benieuwd, alvast bedankt voor je reactie.
Wat betreft de VR: Mijn is geleerd dat je moet wachten met het uitzetten van je camera tot dat je VR klik heeft gedaan zodat je VR gecentreerd en vast staat.
Daarna kan je je camera uitzetten en je Objectief wisselen. De VR knop hoeft je niet te wijzigen(aan/uit)
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.