Tegenlicht op het strand

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Tegenlicht op het strand

Bericht door Patrick » do mar 04 2010 3:06 am

Tegenlicht is vaak een leuke manier om wat spannender foto's te maken. Woensdagmiddag ben ik met het gezin een uurtje op het strand van Wijk aan Zee geweest.

1. Op zich heb ik niet zo veel met paarden, maar als ze vlak voor m'n neus door de branding gaan lopen, dan kan ik toch moeilijk m'n camera er niet op richten. Ik vind het in ieder geval een prachtplaat geworden...
Afbeelding

2. Je moet soms wat "mazzel" hebben met dit soort platen tegen de zon in geschoten, maar als het werkt, dan heb je wel wat naar mijn mening. Met de zon is toch wat saaier, want dan kom je op zoiets.
Afbeelding

3. Nog een tegenlichtlichtopname. De camera net boven het strand gehouden...
Afbeelding

4. Wat mij betreft een klassieker wat betreft onderwerp, maar het blijft toch leuk om dit soort platen te maken.
Afbeelding
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Daviddvd

Re: Tegenlicht op het strand

Bericht door Daviddvd » do mar 04 2010 7:18 am

Mooie serie. Vooral 3! Mooi scherp op de schelpen en het licht valt er ook mooi op.

Daniël

Bericht door Daniël » do mar 04 2010 7:43 am

Nu heb ik ook niet echt veel met paarden.
Mara begrijp wat je bedoeld. Als ze rennen of zo lopen is het moeilijk niet te pakken.
Foto 1 is wel goed geslaagt hoor.
Ben het eens met David, foto 3 is echt een topper.

Zie ook dat je een manuele witbalans hebt gebruikt. Doe je dit altijd?

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door roes » do mar 04 2010 8:37 am

mooie serie Patrick. bij zo'n tegenlicht krijgt de foto een fijne sfeer . en voormij ook foto 3 toppertje 8)

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » do mar 04 2010 11:29 am

Tegenlicht is altijd erg leuk!
Leuke reeks!

Groetjes
Gaby

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » do mar 04 2010 2:55 pm

Ik vind nummer 1 ruim de beste. Actie, leuk licht en een fraaie uitsnede. Goed gedaan!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”