Ik gebruik de camera voornamelijk voor foto's van de kinderen en vakantiefoto's (landschap, architectuur). Een lens is welkom waarmee ik het grut dichterbij kan halen als ze op afstand heerlijk (zichniet bewust van de camera) zitten te spelen. Het continu wisselen van lenzen doe ik nu met mijn analoge camera, maar ervaar dat als niet echt praktisch en ik heb begrepen (logisch) dat je daardoor meer risico loopt om stof in je lens/camera te krijgen.
Ik zit nu te twijfelen of ik de D50 aan zal schaffen met de 18-55mm kitlens en 55-200mm kitlens of de Sigma 18-200 mm. Hoe zit het met de kwaliteit van de beelden, zit daar een groot verschil in, zodat ik daar zelfs als leek kromme tenen van zou krijgen? Ik heb ook gekeken naar de Nikor 18-200 mm, maar die is toch wel weer een stuk duurder. Heb ik daarvoor echt een heel wezenlijk kwaliteitsverschil? (en hij is voor een leukere prijs zo te zien nergens op voorraad)
En nog een ding, hoe zit het met binnenhuis fotograferen. Dat zal niet veel meer zijn dan een verjaardagspartijtje en het Sint en Piet gebeuren, maar is er dan ook een verschil in kwaliteit van bovengenoemde lenzen (kitlenzen en Sigma)
Ik ben benieuwd wat jullie me kunnen adviseren, ik kom er zelf niet echt uit, maar da's wel duidelijk en alvast sorry voor het gebrek aan de juiste "foto-terminologie", ik beloof dat ik me daar verder in ga verdiepen zodra ik mijn digitale camera heb aangeschaft, anders had ik net zo goed een kant en klaar knipding kunnen kopen.
Groetjes,
Maryanne