Hallo Nikon vrienden even een vraagje zijn er hier ook die het programma Bibble pro gebruiken om NEF te bewerken en daarna op te slaan.
ik heb het volgende probleem kan uiteraard de nef's bewerken maar daarna niet opslaan? Tenminste niet als jpg of tiff het zal wel mogeleijk zijn maar kan dat niet vinden meestal heb je de mogelijkheid OPSLAAN als maar kan dat niet vinden in Bibble Pro zal wel aan mij liggen vandaar ook de vraag zijn er hier meer die Bibble Pro gebruiken?
groeten Harry
Bibble Pro
Hoi Harry,
aan de rechterzijde van je scherm moet je de mogelijkheid hebben om op verschillende wijzes je werk op te slaan. Als het goed is staat in standaard weergave daar de volgende opties middels tabbladen:
Werkrijen, Batchrijen, Printrijen en Bestanden browser.
Batch Rijen is de optie die je moet gebruiken.
Daar heb je de dan de verschillende opslag opties. Te weten:
Tiff 16 bit
Tiff 8 bit
Jpeg Full
Jpeg proof
Web .
Shortcuts zijn in de zelfde volgorde:T, 8, F, J, G.
Succes,
Martin
aan de rechterzijde van je scherm moet je de mogelijkheid hebben om op verschillende wijzes je werk op te slaan. Als het goed is staat in standaard weergave daar de volgende opties middels tabbladen:
Werkrijen, Batchrijen, Printrijen en Bestanden browser.
Batch Rijen is de optie die je moet gebruiken.
Daar heb je de dan de verschillende opslag opties. Te weten:
Tiff 16 bit
Tiff 8 bit
Jpeg Full
Jpeg proof
Web .
Shortcuts zijn in de zelfde volgorde:T, 8, F, J, G.
Succes,
Martin
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
BibblePro slaat wijzigingen op in een los bestand. Niet in de NEF file. Dat gebeurt meteen als een bewerking is uitgevoerd. Je hoeft dus niets tussentijds op te slaan en kan meteen door naar de volgende foto.
Je kan de foto uiteraard ook exporteren, inclusief alle bewerkingen toegepast, als JPG of TIFF.
Alleen Nikon software slaat wijzigingen op binnen NEF bestanden.
Je kan de foto uiteraard ook exporteren, inclusief alle bewerkingen toegepast, als JPG of TIFF.
Alleen Nikon software slaat wijzigingen op binnen NEF bestanden.
Harry,
Misschien ten overvloedde. Ga niet op zoek naar de regeltjes bestand/opslaan als........
Sleep de thumbnail van je bewerkte Nef gewoon naar de optietabs Tiff 16 bits, 8 bits etc. Of gebruik gewoon de shortcuts zoals in mijn vorige posting.
Doe je dit een alleereerste keer, dan zal Bibble je een keer vragen in welke map het bestand op geslagen moet worden.
Eitje.......
(zo gemakkelijk)
Mvrgr
Martin.
Misschien ten overvloedde. Ga niet op zoek naar de regeltjes bestand/opslaan als........
Sleep de thumbnail van je bewerkte Nef gewoon naar de optietabs Tiff 16 bits, 8 bits etc. Of gebruik gewoon de shortcuts zoals in mijn vorige posting.
Doe je dit een alleereerste keer, dan zal Bibble je een keer vragen in welke map het bestand op geslagen moet worden.
Eitje.......

Mvrgr
Martin.