Afmetingen body-grip D80 vs D90

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
shoutje

Afmetingen body-grip D80 vs D90

Bericht door shoutje » do mar 11 2010 1:04 pm

Kan mij iemand vertellen of de afmetingen van de body, met in het bijzonder de grip, van de D80 gelijk is als die van de D90 ?

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Afmetingen body-grip D80 vs D90

Bericht door Cees » do mar 11 2010 1:06 pm

Het is dezelfde grip.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

shoutje

Bericht door shoutje » do mar 11 2010 1:16 pm

Cees Laarman schreef:Het is dezelfde grip.
Wow . . . snelle reactie !

Bedankt dan ga ik de D80 kopen, de grip van de D90 vind ik namelijk zeer prettig t.o.v. de D3000 / D5000, helaas reikt mijn budget niet ver genoeg om een D90 te kopen.

Ik mag aannemen dat de D80 een goed begin is om de wereld van de DSLR te gaan verkennen ?

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do mar 11 2010 1:17 pm

Er zijn hier vele tevreden gebruikers.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » do mar 11 2010 6:49 pm

De D80 vond ik een geweldige camera die mij 3 jaar trouwe diensten heeft geleverd. Zeker een aanrader, maar als je budget het toestaat een D90.....???
click voor mijn foto's op flickr.

shoutje

Bericht door shoutje » vr mar 12 2010 11:23 pm

Jolanda schreef:De D80 vond ik een geweldige camera die mij 3 jaar trouwe diensten heeft geleverd. Zeker een aanrader, maar als je budget het toestaat een D90.....???
Helaas staat mijn budget het niet toe, het is een D80 geworden.

Nu nog op zoek naar een paar leuke lenzen!

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » za mar 13 2010 1:04 am

:shock: Bizarre onderbouwing van een camerakeuze :egeek:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Marti58
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Marti58 » za mar 13 2010 11:19 am

shoutje schreef:
Jolanda schreef:De D80 vond ik een geweldige camera die mij 3 jaar trouwe diensten heeft geleverd. Zeker een aanrader, maar als je budget het toestaat een D90.....???
Helaas staat mijn budget het niet toe, het is een D80 geworden.

Nu nog op zoek naar een paar leuke lenzen!
ik begrijp het ook niet helemaal, wat heb je voor de D80 betaald en zat er ook een lens bij of heb je alleen de body gekocht ?

de D80 is een goede camera, ik kocht hem toen hij uit kwam als een kit met de Nikon 18-135 mm.(nooit spijt van gehad )

nu mag ik hem af en toe lenen van mijn dochter :-)
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006

shoutje

Bericht door shoutje » vr mar 19 2010 12:12 am

JaapV schreef::shock: Bizarre onderbouwing van een camerakeuze :egeek:
. . . . lijkt mij toch een vrij logische beredenering ?

Marti58 schreef:
ik begrijp het ook niet helemaal, wat heb je voor de D80 betaald en zat er ook een lens bij of heb je alleen de body gekocht ?

de D80 is een goede camera, ik kocht hem toen hij uit kwam als een kit met de Nikon 18-135 mm.(nooit spijt van gehad )

nu mag ik hem af en toe lenen van mijn dochter :-)
D80 kostte mij 320,00 (alleen de body) met 6 maanden garantie, de D90 (body) kost iets van 615,00. Mijn budget was 500,00 dus naast de D80 nog geld over voor een lens of 2.

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr mar 19 2010 9:04 am

@JaapV
doelde je nu op mijn onderbouwing??

Shoutje, van harte met de aankoop van de D80. Zul je veel plezier van gaan beleven!

Groet,
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » vr mar 19 2010 7:05 pm

Jolanda schreef:@JaapV
doelde je nu op mijn onderbouwing??
Nee nee, ik bedoelde die van Shoutje. Maar ik had hem helemaal verkeerd begrepen. De MB-D80 wordt in de volksmond "battery grip" genoemd en ik dacht dat hij daarop zijn keus had gebaseerd. Zoals ik het begrepen had: "voor de D3000/D5000 bestaat geen grip en voor de D90 wél en a) die vind ik prettig en b) hij past ook op de D80, dus ...".

@Shoutje: excuses hiervoor.
Hoewel ik nu achteraf toch niet kan volgen hoe de camerakeus in de allereerste plaats kan worden bepaald door hoe prettig deze in de hand ligt en dat alle andere eigenschappen secondair zijn. Maar dat zal aan mij liggen.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

shoutje

Bericht door shoutje » vr mar 19 2010 10:37 pm

@JaapV

. . . . excuses zijn beslist niet nodig! (ik kom ook maar net om de hoek kijken)

Het 'probleem' was dat mijn keuze vooraf al op Nikon was gevallen (zit al jaren tussen mijn oren) en heb zodoende niet naar andere merken omgekeken. Alle body's van Nikon, met uitzondering de grotere body's zoals de D70/80/90/300 etc, vind ik een voor mij zeer slechte grip hebben. Ik vind deze body's gewoon veel te klein en beslist niet lekker vasthouden.

Zoals ik hierboven schreef moest het een Nikon worden en de D90/D300 was ver boven mijn budget daarom is het, na diverse reviews gelezen te hebben, een D80 geworden.
Jolanda schreef: Shoutje, van harte met de aankoop van de D80. Zul je veel plezier van gaan beleven!

Groet,
Jolanda
Vriendelijk bedankt Jolanda !

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za mar 27 2010 5:58 am

heel veel plezier met je d80. ik raad je aan om het fotopocket boek van de D80 te kopen het is geschreven door door Christiaan Haasz en past wat formaat betreft goed in de camera tas. verder is er met de D80 niks mis een fijne camera met zeer veel mogelijkheden.

een leuke en niet te dure lens is bv de beroemde 50 mm lens , voor zijn geld erg goed , wil je naar een zoom lens hier op het forum staat geloof ik nog een 18-55vr lens een mooie lens ook. zoek je meer bereik dan is de 18-105 dx ed vr (ja de kit lens van de d90) wellicht wat voor je . mocht je nog hulp nodig hebben pm me maar.

@jolanda ...
heb nog steeds heel veel plezier van je boek dat ik van je gekregen heb .. het vult het nederlandse boek mooi aan.. nogmaals dank en de koffie met een appelpunt blijf je te goed houden .. !

shoutje

Bericht door shoutje » za mar 27 2010 9:16 am

Bedankt Dirk-Jan!

Het boek van Christiaan Haasz kon niet meer besteld worden en ik heb, naar aanleiding van enkele positieve reacties binnen dit forum, het boek "Bewuster & beter fotograferen met de Nikon d80 & d90" besteld.

18-55VR heb ik van de hand gedaan, daarvoor in de plaats heb ik een 18-70, daarnaast heb ik ook nog een 35mm 1.8 en omdat dit vaste brandpuntsafstand objectief mij zeer goed bevalt ben ik inderdaad ook op 'jacht' naar de 50mm.

Vragen heb ik genoeg maar misschien wacht ik éérst even tot mijn boek binnen is.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za apr 17 2010 7:32 am

ik had geluk op o.a marktplaats en in de opruiming van bruna met de boeken.
Ik kan je overigens twee engels talige training dvd's warm aanbevelen "through the eys of a pro"blue crane digital over de D80 en de beroemde Magic latern training dvd over de nikon D80, daar heb ik al erg veel aan gehad .

het is een kwestie van geluk hebben met de boeken ..in de mijne lees ik eigienlijk elke 2 weken weer eens , het leuke is als je de D80 vaker gebruikt ga je steeds andere dingen zien .

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”