Welke Zoomlens kopen ?

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm
fransdaytona
Forumlid
Forumlid

Welke Zoomlens kopen ?

Bericht door fransdaytona » do mar 11 2010 10:12 pm

Ik ben een beginner, sinds 9 maanden met een D90 met 18-200mm aan de slag. Sinds kort volg ik een cursus, krijg er steeds meer plezier in.
Ik fotografeer graag motorsport ( ben een fanatieke motrorrijder) , wil mijn dochter fotograferen bij paardensport ( meestal in de bak, dus binnen)
en zie me in de toekomst ook wel eens een vogel schieten.

Al met al wil ik graag wat meer milimeters. Ik heb dit forum redelijk doorgespit, veel gelezen over pro en contra Sigma en Nikon, voorlopig ga ik nog voor Nikon. Ik ben aan het sparen voor een jonge tweedehandse zoomlens, gewenst bereik 80 - 400 mm

nu mijn vraag: Ik kan gaan voor de Nikon Vr 80-400mm 4,5 - 5,6 ( gebruikt voor ca € 850) maar onlangs sprak ik iemand die helemaal lyrisch was over zijn 80-200 F2,8 met convertor 2 x . Uiteraard is de laatste combinatie een stuk duurder , maar is dat het ook waard ? Ik kan maar 1 keer investeren, zal er ook verder voor moeten sparen.

Ik blijf bij het DX formaat , gaarne jullie mening

Frans

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Welke Zoomlens kopen ?

Bericht door Léon Obers » do mar 11 2010 11:08 pm

fransdaytona schreef:maar onlangs sprak ik iemand ik iemand die helemaal lyrisch was over zijn 80-200 F2,8 met convertor 2 x . Uiteraard is de laatste combinatie een stuk duurder , maar is dat het ook waard ?
Tja erover spreken, heeft die persoon geen voorbeeldfoto's aan je laten zien die met die combinatie gemaakt zijn, dan kun je zelf een oordeel vormen of het voldoet.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op do mar 11 2010 11:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » do mar 11 2010 11:11 pm

Beste Frans,
Welkom op dit forum.