Wie kan mij helpen. Ben net overgestapt van een compact naar een DSLR. Het is de Nikon D80 geworden. In plaats van de kitlens heb ik mijzelf de Tamron 28-75 f2.8 XR DI aangeschaft. Recensies over deze lens waren lovend. Nu de lens eenmaal op de body zit. Blijft constant als diafragma 2.8 in de zoeker staan.... is dit juist. Heb verschillende standen geprobeerd. de A,S,M...enz.. De diafragma ring is vastgelocked op de grootste waarde zoals in de handleiding beschreven...
Heeft iemand een suggestie of is dit normaal..
In diverse reviews geeft men aan dat de lens vanaf f4 het beste zou moeten presteren. Lens is weliswaar 2.8 over het hele bereik maar je zou het wel in moeten kunnen stellen ..
Misschien een hele domme vraag maar wie heeft het antwoord op mijn probleem?
D80 en Tamron 28-75 f2.8 xr di
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Weet je zeker dat de lens is gelocked op de kleinste diafragma (dus op f/32 en niet op f/2,8)?
Nu ik dat zeg kan dat niet anders, want dan geeft de cam "fee" aan in het display en zoeker en niet 2,8
Nu ik dat zeg kan dat niet anders, want dan geeft de cam "fee" aan in het display en zoeker en niet 2,8

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had dat probleem toen ik mijn (omgesleutelde) afstandsbediening had aangesloten en de belichting "vast" liet staan bij half indrukken ontspanknop (custom function).
Mijn ab is zo dat ie constant belicht en autofocust (als ie op AF staat)... De camera hield dus de belichting vast van de eerste keer dat ik de camera aanzetten, f2.8 gezien binnen, en ik had pas na een paar uur in de gaten wat er nou was
Mijn ab is zo dat ie constant belicht en autofocust (als ie op AF staat)... De camera hield dus de belichting vast van de eerste keer dat ik de camera aanzetten, f2.8 gezien binnen, en ik had pas na een paar uur in de gaten wat er nou was