D80 en Tamron 28-75 f2.8 xr di

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
gvdheide

D80 en Tamron 28-75 f2.8 xr di

Bericht door gvdheide » do feb 15 2007 11:25 pm

Wie kan mij helpen. Ben net overgestapt van een compact naar een DSLR. Het is de Nikon D80 geworden. In plaats van de kitlens heb ik mijzelf de Tamron 28-75 f2.8 XR DI aangeschaft. Recensies over deze lens waren lovend. Nu de lens eenmaal op de body zit. Blijft constant als diafragma 2.8 in de zoeker staan.... is dit juist. Heb verschillende standen geprobeerd. de A,S,M...enz.. De diafragma ring is vastgelocked op de grootste waarde zoals in de handleiding beschreven...

Heeft iemand een suggestie of is dit normaal..
In diverse reviews geeft men aan dat de lens vanaf f4 het beste zou moeten presteren. Lens is weliswaar 2.8 over het hele bereik maar je zou het wel in moeten kunnen stellen ..

Misschien een hele domme vraag maar wie heeft het antwoord op mijn probleem?

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door roel » do feb 15 2007 11:42 pm

Gebeurt dit ook als je foto's maakt in het daglicht? Zoals vandaag met de uitbundige zon. Als dat enkel in huis met matig licht is, dan kan het kloppen dat de lens op het grootste diafragma wordt gehouden.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr feb 16 2007 7:15 am

Weet je zeker dat de lens is gelocked op de kleinste diafragma (dus op f/32 en niet op f/2,8)?

Nu ik dat zeg kan dat niet anders, want dan geeft de cam "fee" aan in het display en zoeker en niet 2,8 8)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

dragon2

Bericht door dragon2 » vr feb 16 2007 10:01 am

Ik had dat probleem toen ik mijn (omgesleutelde) afstandsbediening had aangesloten en de belichting "vast" liet staan bij half indrukken ontspanknop (custom function).
Mijn ab is zo dat ie constant belicht en autofocust (als ie op AF staat)... De camera hield dus de belichting vast van de eerste keer dat ik de camera aanzetten, f2.8 gezien binnen, en ik had pas na een paar uur in de gaten wat er nou was :cry:

gvdheide

Bericht door gvdheide » vr feb 16 2007 3:20 pm

Probleem opgelost. Verkeerde instelling gekozen.
Bedankt voor het meedenken!!!!

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”