De foto, die op je netvlies zit, maar niet gemaakt hebt

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
Ivan10
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

De foto, die op je netvlies zit, maar niet gemaakt hebt

Bericht door Ivan10 » zo mar 21 2010 12:22 pm

Soms ben je onderweg en zit je zonder camera of tijd, maar je ziet wel 'een plaatje' die je graag wilt fotograferen of had willen fotograferen. Ofwel wat zijn je echte 'missers', de foto's die je 'mist' in je collectie? Maar wel gemaakt zijn in je hoofd.

Stel je deze grote rollen voor van alle buizen ontdaan, zoals uiterst rechts, daarvan 2 in het water, precies op de helft steken ze boven het water uit. Om 7:00 's ochtend met hun weerspiegeling in het water. Een mooie grijze ochtend.

Afbeelding

Natuurlijk was het puur vandalisme, dat ze in het water lagen. En wachtte ik zelf te lang om de foto te nemen. Een dag later had de aannemer ze verwijderd. Toch een gemiste kans denk je dan. Zijn er mensen met nog meer voorbeelden?

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: De foto, die op je netvlies zit, maar niet gemaakt hebt

Bericht door Léon Obers » zo mar 21 2010 1:32 pm

In Zuid Afrika, een kiepwagen geparkeerd langs de kant van de weg niet met zand maar echt helemaal vol met allemaal zwarte arbeiders staand in die bak, met allemaal een oranje (of gele ?) felgekleurde veiligheidshelm op. Een bijzonder gezicht, hilarisch gewoon. In de korte tijd van besef, om te reageren en zelf was uitgestapt uit mijn eigen auto, mijn camera uit de tas had genomen (achterin de auto) was de kiepauto net weer aangereden en was het standpunt en de verkeerde lens op mijn camera net het moment "over" om het vast te leggen, en miste ik dit bijzondere tafereel.
Vriendelijke groet, Léon Obers

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door weimaraner » zo mar 21 2010 4:40 pm

De boekenmarkt in Dordrecht op een warme zonnige zomerdag een paar jaar geleden. Een tafel vol met dozen met boeken en daaromheen een man of 12 voorovergebogen snuffelend in de boeken. Van al die mensen rond de tafel stond echter 1 man rechtop met zijn hand half in de lucht helemaal geboeid naar een vlinder te kijken die op zijn hand was gaan zitten. Niemand van de mensen om hem heen die het gezien heeft, behalve een voorbijganger die zijn camera niet bij zich had ... :oops: Dat plaatje kon ik dus niet maken maar ik zal het nooit vergeten.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » zo mar 21 2010 8:05 pm

Op een van de donkerste dagen van de winter reed ik naar mijn werk waar ik iedere dag een fietspad kruis met links en rechts wilgen. Precies als ik het fietspad kruis kijk ik naar rechts en die de zon als een oranje/ roze schijf door de bewolking heenkomen een graad of 3 boven de horizon en pal in het midden van het pad.

Dat beeld vergeet ik niet snel meer, het had een tijdloze foto geweest.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mar 21 2010 10:51 pm

Ik geloof dat het een jaar of twee of drie geleden was. We waren met de kids (ca. 2 en 5 jaar toen) op het strand. Lol natuurlijk. M'n mannetjes waren schelpen aan het verzamelen en dergelijke. Toen kwam er een golf die ineens veel, veel verder kwam dan alle anderen. Stonden beide heertjes ineens tot bijna hun middel in het koude water, met schoenen, broeken en jassen aan (het was helemaal geen warm weer, het was volgens mij vroeg in het jaar). Ik liep met een camera rond, maar mijn vadergevoelens wonnen het. Achteraf gezien jammer, want het was hilarisch... voor ons althans. :mryellow:

Geen foto's van dus... :(
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Mijndert
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Mijndert » ma mar 22 2010 7:45 pm

Beroep: zie mijn site http://www.mijndertknoot.nl onderaan.
Het komt bij mij dagelijks voor dat ik kansen en momenten mis :twisted:
Maar ik kan moeilijk ergens de wagen stil zetten en ff uitstappen ....
Geeft jullie natuurlijk ook de gelegenheid om ff te "snappen" :D
Alleen denk ik dat oom agent er niet blij mee zal zijn, en de rest van Nederland :lol: :lol:
Mijndert
http://www.mijndertknoot.nl.
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”