Mijn allereerste foto's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
natasja

Mijn allereerste foto's

Bericht door natasja » ma mar 22 2010 11:03 pm

Gisteren dan de allereerste keer gefotografeerd met de nieuwe camera een Nikon D90 met een 16-85mm en een 70-300mm. Het was echt e gek weer en dus heel veel geschoten, maar dat viel alles niet mee, maar zo ontzettend leuk om te doen. 5 uur op pad geweest en hier wat resultaten ervan waarvan ik denk dat ze toch wel aardig gelukt zijn.

Ik zou dan ook graag jullie mening willen weten en/of wat ik er nog aan zou kunnen verbeteren.

1 Afbeelding

2 Afbeelding

3 Afbeelding

4 Afbeelding

Ben benieuwd naar jullie reacties

Groetjes Natasja

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Mijn allereerste foto's

Bericht door roes » ma mar 22 2010 11:31 pm

Hallo Natasja,

voor de eerste keer zijn het leuke foto's , je zult er toch zelf achter moeten komen wat je allemaal kunt met D90 ( en geloof me dat is heel wat ) :wink2: .
Er zitten hier zoveel D90 gebruikers die jou er wel doorheen trekken als vragen of problemen hebt.
Wat betreft je foto's zou ik wat meer contrast en wat meer kleur toevoegen in de nabewerking ( naar eigen smaak natuurlijk ).
De foto met de ganzen vind ik persoonlijk de minste van de serie , ik zou een uitsnede van de ganzen maken en dan krijg je meteen een andere foto :wink: .
Die foto met de vlinder erg goed gezien 8) . De foto van het landschap lijkt wat scheef te staan maar dat kun je nog allemaal herstellen in de nabewerking.
Gewoon blijven posten die foto's dan leer je het het snelste. :D

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Cookie1397
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cookie1397 » di mar 23 2010 1:17 am

Voor een eerste keer niet onaardig, nummer 2 is de minste. De foto met de duif is wat flets, de kleuren zouden wat beter kunnen ( in de nabewerking ). Bij 4 heb ik het idee dat de horizon niet helemaal recht staat.
Lekker veel blijven fotograferen, en dat zal zeker lukken met deze mooie set.
Groet Ed
Nikon Z Z & de maskers

natasja

Bericht door natasja » di mar 23 2010 9:25 pm

roes schreef:Hallo Natasja,

voor de eerste keer zijn het leuke foto's , je zult er toch zelf achter moeten komen wat je allemaal kunt met D90 ( en geloof me dat is heel wat ) :wink2: .
Er zitten hier zoveel D90 gebruikers die jou er wel doorheen trekken als vragen of problemen hebt.
Wat betreft je foto's zou ik wat meer contrast en wat meer kleur toevoegen in de nabewerking ( naar eigen smaak natuurlijk ).
De foto met de ganzen vind ik persoonlijk de minste van de serie , ik zou een uitsnede van de ganzen maken en dan krijg je meteen een andere foto :wink: .
Die foto met de vlinder erg goed gezien 8) . De foto van het landschap lijkt wat scheef te staan maar dat kun je nog allemaal herstellen in de nabewerking.
Gewoon blijven posten die foto's dan leer je het het snelste. :D

groeten jos
Hoi Jos,

Bedankt voor je reactie en tips. Ben van plan veel te leren over fotograferen. Echt een te gekke hobby.

groetjes Natasja

natasja

Bericht door natasja » di mar 23 2010 9:27 pm

Ed Schouten schreef:Voor een eerste keer niet onaardig, nummer 2 is de minste. De foto met de duif is wat flets, de kleuren zouden wat beter kunnen ( in de nabewerking ). Bij 4 heb ik het idee dat de horizon niet helemaal recht staat.
Lekker veel blijven fotograferen, en dat zal zeker lukken met deze mooie set.
Groet Ed

Hoi Ed,

Bedankt voor je reactie en zal er zeker wat mee doen. Horizon ja gaat goed komen.
en dat veel blijven fotograferen is ook zeker geen probleem.

Groetjes Natasja

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”