Ducati Club Races 28 t/m 30 mei TT Assen
Ducati Club Races 28 t/m 30 mei TT Assen
De Internationale Ducati Club Race, 28, 29 & 30 Mei 2010
Deze 31ste editie gaat plaatsvinden in het laatste weekend van mei. Dan zal Europa’s grootste amateur motorsportevenement, met deelnemers uit de gehele wereld het laten donderen op het TT-circuit.
SPEKTAKEL!
Wat is er zoal te beleven tijdens deze 31ste Ducati Clubrace? Aantrekkelijke races in 14 klassen, tribunes en paddock open voor iedereen, speciale motoren, open pitboxen, stands met allerlei spullen en onderdelen voor zowel klassieke als moderne motoren. Zelfs met je eigen motor door de tunnel en parkeren of het hele weekend kamperen op de paddock. Zoveel enthousiastelingen voor alle Europese en Amerikaanse motormerken heb je nog nooit bij elkaar gezien, dat verzekeren we je. Ook zul je er vele nationaliteiten ontmoeten. Uit zo ongeveer alle landen van Europa komen de circa 500 motorcoureurs, zelfs uit Australië, Amerika en Japan. Kom kijken en genieten van hèt grootste Europese amateur motorsportevenement.
PROGRAMMA
De vrijdag is voor de clubrace deelnemers om hèt TT-circuit te verkennen, dit met een motorfiets die voor wat het geluid beteft straatlegaal moet zijn.
Zaterdag is de trainingsdag om te kwalificeren voor de races op zondag.
Ook dit jaar wordt er geracet in de 14 spectaculaire klassen.
Voor wat betreft de Ducati klassen is dat opnieuw één klasse Desmoquattro voor de snelste vierklepper rijders, één klasse DueValvole voor de snelste tweeklepper piloten en drie klassen Ducati Open voor alle andere rijders met twee- of vierkleppers.
Dit jaar verwelkomen we ook de Engelse 848 UK cup.
De Supermono klasse en de supersnelle Sound of Thunder zijn ook weer van de partij met rondetijden op ONK- en IDM-niveau.
Voor alle Europese en Amerikaanse niet-Ducati fietsen, zoals de Laverda’s, Aprilia’s, Triumphs, Buells en Harleys, gaan we naar de ThunderBikes. Voor onze klassiekers hebben we de Euro Classics en de Euro Singles op het programma staan. De exacte reglementen komen binnenkort weer op de site.
De paddock zal wederom het bezoeken waard zijn, met een prachtige clubstand, voor alle leeftijden wat wils. Clubleden hebben op vertoon van hun lidmaatschapkaart 2010 gratis toegang, evenals kinderen tot 12 jaar.
http://www.ducaticlub.nl/?action=read&id=236
Deze 31ste editie gaat plaatsvinden in het laatste weekend van mei. Dan zal Europa’s grootste amateur motorsportevenement, met deelnemers uit de gehele wereld het laten donderen op het TT-circuit.
SPEKTAKEL!
Wat is er zoal te beleven tijdens deze 31ste Ducati Clubrace? Aantrekkelijke races in 14 klassen, tribunes en paddock open voor iedereen, speciale motoren, open pitboxen, stands met allerlei spullen en onderdelen voor zowel klassieke als moderne motoren. Zelfs met je eigen motor door de tunnel en parkeren of het hele weekend kamperen op de paddock. Zoveel enthousiastelingen voor alle Europese en Amerikaanse motormerken heb je nog nooit bij elkaar gezien, dat verzekeren we je. Ook zul je er vele nationaliteiten ontmoeten. Uit zo ongeveer alle landen van Europa komen de circa 500 motorcoureurs, zelfs uit Australië, Amerika en Japan. Kom kijken en genieten van hèt grootste Europese amateur motorsportevenement.
PROGRAMMA
De vrijdag is voor de clubrace deelnemers om hèt TT-circuit te verkennen, dit met een motorfiets die voor wat het geluid beteft straatlegaal moet zijn.
Zaterdag is de trainingsdag om te kwalificeren voor de races op zondag.
Ook dit jaar wordt er geracet in de 14 spectaculaire klassen.
Voor wat betreft de Ducati klassen is dat opnieuw één klasse Desmoquattro voor de snelste vierklepper rijders, één klasse DueValvole voor de snelste tweeklepper piloten en drie klassen Ducati Open voor alle andere rijders met twee- of vierkleppers.
Dit jaar verwelkomen we ook de Engelse 848 UK cup.
De Supermono klasse en de supersnelle Sound of Thunder zijn ook weer van de partij met rondetijden op ONK- en IDM-niveau.
Voor alle Europese en Amerikaanse niet-Ducati fietsen, zoals de Laverda’s, Aprilia’s, Triumphs, Buells en Harleys, gaan we naar de ThunderBikes. Voor onze klassiekers hebben we de Euro Classics en de Euro Singles op het programma staan. De exacte reglementen komen binnenkort weer op de site.
De paddock zal wederom het bezoeken waard zijn, met een prachtige clubstand, voor alle leeftijden wat wils. Clubleden hebben op vertoon van hun lidmaatschapkaart 2010 gratis toegang, evenals kinderen tot 12 jaar.
http://www.ducaticlub.nl/?action=read&id=236
Laatst gewijzigd door sassepas op wo mar 24 2010 12:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ducati Club Races 28 t/m 30 mei TT Assen
En hoe zit het daar met fotograferen.
Mogen we overal komen, ook langs het circuit lopen om fotos te maken?
Dat is het wel interressant
Mogen we overal komen, ook langs het circuit lopen om fotos te maken?
Dat is het wel interressant
Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
Hoi Kees,
Langs het circuit is het vanwege veiligheid beperkt maar dan nog zijn er veel goede plekken om te fotograferen!
Je mag op de paddock komen, waar heel de dag een drukte van belang is, waar er gesleuteld wordt en kraampjes zijn.
Ik ben zelf lid van de Ducaticlub en heb al menig clubrace mogen meemaken en ik denk dat het zeker de moeite waard is!
Gr Saskia
Langs het circuit is het vanwege veiligheid beperkt maar dan nog zijn er veel goede plekken om te fotograferen!
Je mag op de paddock komen, waar heel de dag een drukte van belang is, waar er gesleuteld wordt en kraampjes zijn.
Ik ben zelf lid van de Ducaticlub en heb al menig clubrace mogen meemaken en ik denk dat het zeker de moeite waard is!
Gr Saskia
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat zijn Ducati clubleden neem ik aan?sassepas schreef:Clubleden hebben op vertoon van hun lidmaatschapkaart 2010 gratis toegang, evenals kinderen tot 12 jaar.

Yep dat klopt ik moet even navraag doen wat entree kost als je geen lid bent....Patrick schreef:Dat zijn Ducati clubleden neem ik aan?sassepas schreef:Clubleden hebben op vertoon van hun lidmaatschapkaart 2010 gratis toegang, evenals kinderen tot 12 jaar.
Zeker een leuk evenenment om mee te maken.
De baan op zal niet lukken zonder perskaart (ze zijn behoorlijk strenger geworden),
maar als gezegd er zijn genoeg plekken daar om mooie foto's te maken.
Leuke van deze dagen is dat er in vele klassen gereden wordt, van klassiekers tot snelle racemonsters....
Ik ben er vorig jaar niet bijgeweest maar in 2007 (jaaaa toen mocht ik nog wel de baan op
) en 2008 wel.
Hier vind je foto's die ik toen gemaakt heb: http://www.nedevents.nl.
Aanrader!
De baan op zal niet lukken zonder perskaart (ze zijn behoorlijk strenger geworden),
maar als gezegd er zijn genoeg plekken daar om mooie foto's te maken.
Leuke van deze dagen is dat er in vele klassen gereden wordt, van klassiekers tot snelle racemonsters....
Ik ben er vorig jaar niet bijgeweest maar in 2007 (jaaaa toen mocht ik nog wel de baan op

Hier vind je foto's die ik toen gemaakt heb: http://www.nedevents.nl.
Aanrader!
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
als je motor liefhebber bent is het zeker een aanrader!
heb zelf in 2008 met mn Monster het heilige asfalt betreden
de entree is 15 euro
heb zelf in 2008 met mn Monster het heilige asfalt betreden

de entree is 15 euro
Ik zou er best heen willen, maar wil wel zeker weten of ik met de 80-200 voldoede dichtbij kan komen voor goede foto's
Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste Kees,
Volgens mij zijn er genoeg plaatsen waar je met een 80-200 fantastische foto´s kunt maken. In het onderstaande topic is mijn foto 2 gemaakt op 200mm.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ce#p266937" onclick="window.open(this.href);return false;
Een 2x TC is overigens een welkome aanvulling. Ik was er samen met Sweder en die had een 70-200 met TC20 bij zich. Dat maakt het leven iets makkelijker. Ikzelf heb nu een Kenko pro 300 en hoop die op 30 mei bij de clubraces te kunnen gebruiken. Als je dan ook aanwezig bent, dan ben je van harte welkom om hem te lenen. Stuur me een PB en we regelen wel iets.
Groeten,
Coos
Volgens mij zijn er genoeg plaatsen waar je met een 80-200 fantastische foto´s kunt maken. In het onderstaande topic is mijn foto 2 gemaakt op 200mm.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ce#p266937" onclick="window.open(this.href);return false;
Een 2x TC is overigens een welkome aanvulling. Ik was er samen met Sweder en die had een 70-200 met TC20 bij zich. Dat maakt het leven iets makkelijker. Ikzelf heb nu een Kenko pro 300 en hoop die op 30 mei bij de clubraces te kunnen gebruiken. Als je dan ook aanwezig bent, dan ben je van harte welkom om hem te lenen. Stuur me een PB en we regelen wel iets.
Groeten,
Coos
- Haket
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Natuurlijk even de foto's in het topic van Sweder en van Coos bekeken. Het Ducati weekend blijft een evenement waar ik naar uitzie.
Als vrijwilliger werkzaam op het TT-circuit is dit voor mij een van de hoogtepunten naast de TT en de SBK op motorgebied.
Foto's nemen kan op verschillende plaatsen en met en beetje geluk kun je ook wel met een team wat afspraken maken om op een goede plaats foto's te nemen van hun coureur(s).
De meeste rijden voor hun plezier en vinden aandacht best wel leuk.
Dit is zo'n weekend dat veel mogelijk is in een ontspannen sfeer en een leuke relatie kan opleveren.
Als vrijwilliger werkzaam op het TT-circuit is dit voor mij een van de hoogtepunten naast de TT en de SBK op motorgebied.
Foto's nemen kan op verschillende plaatsen en met en beetje geluk kun je ook wel met een team wat afspraken maken om op een goede plaats foto's te nemen van hun coureur(s).
Dit is zo'n weekend dat veel mogelijk is in een ontspannen sfeer en een leuke relatie kan opleveren.
- SwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Idd...Een 2x TC is overigens een welkome aanvulling. Ik was er samen met Sweder en die had een 70-200 met TC20 bij zich. Dat maakt het leven iets makkelijker.
Maar ook tot 200mm kun je leuke foto's maken op en om het TT circuit!
Dit jaar iets later in de maand dus mischien een mooi warm zonnetje ipv regen en bewolking afgelopen jaar

Nou dit vat ik op als een zeer mooi compliment voor de club!Haket schreef:Natuurlijk even de foto's in het topic van Sweder en van Coos bekeken. Het Ducati weekend blijft een evenement waar ik naar uitzie.

Het zou leuk zijn een paar mensen te verwelkomen, vraag bij de clubwinkel maar even naar mij en men weet mij te vinden of ik sta er zelf

- Haket
- Clublid
Ik sta bij de ingang Saskia, zie je wel binnenkomen.
Wij komen donderdagavond al aan om ons kamp voor 4 dagen op te zetten.Haket schreef:Ik sta bij de ingang Saskia, zie je wel binnenkomen.
Sta je voor de tunnel of daar bij het melden waar je rugnrs en zo krijgt?
- Haket
- Clublid
Voor de tunnel, vanaf donderdagmorgen t/m zondag.