Beste mensen,
Ik overweeg een 70-300mm VR te kopen voor bij de D40. Nu ben ik een tijdje weggeweest. Een tijdje geleden zat ik altijd marktplaats af te struinen. Nu niet meer en daarom weet ik de tweedehands prijzen niet zo goed meer. Ik zie dat de 70-300mm VR nieuw gunstig is geprijsd (zeker tov een paar jaar geleden) Dus overweeg ik een nieuwe te kopen, als het verschil niet al te groot is. Wie kan mij raad geven?
70-300mm VR nieuw of tweedehands
Re: 70-300mm VR nieuw of tweedehands
Gezien de hoeveelheid technologie in moderne objectieven zou ik, zeker in de consumentenklasse, gewoon nieuw kopen. In absolute zin zal je niet zo heel veel besparen op een gebruikte 70-300 VR.
Re: 70-300mm VR nieuw of tweedehands
Ik heb hem nieuw besteld. Nu gebruik ik (en blijf ik gebruiken) een Tokina MF PK 400mm f5,6 i.c.m. een Pentax K10D. Dat is niet ideaal voor op vakantie.
Ik wil graag compact reizen. Dat wordt dus een D40 plus 18-70 met nu dus ook een 70-300.
Het is vooral bedoeld voor vogelfotografie. Ik weet dat ik qua mm hiermee te kort zit. Maar veel vogels laten zich ook van dichtbij fotograferen.
Als ik wat meer centjes gespaard heb (ben net een jaar werkloos geweest) komt er wellicht nog eens een AF nikkor 300mm met 1,4X extender
Ik wil graag compact reizen. Dat wordt dus een D40 plus 18-70 met nu dus ook een 70-300.
Het is vooral bedoeld voor vogelfotografie. Ik weet dat ik qua mm hiermee te kort zit. Maar veel vogels laten zich ook van dichtbij fotograferen.
Als ik wat meer centjes gespaard heb (ben net een jaar werkloos geweest) komt er wellicht nog eens een AF nikkor 300mm met 1,4X extender