Welk 24" scherm ga ik voor mijn meisje kopen, tip ???

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Welk 24" scherm ga ik voor mijn meisje kopen, tip ???

Bericht door André » za mar 27 2010 7:47 am

Het oude 19" beeldscherm van Syl (mijn vrouw) heb ik leuk kunnen verpatsen, ik dacht dat vind ze vast wel goed, maar helaas loop ik nu al 2 dagen rond met een hele dikke lip en een flinke bloeduitstorting boven mijn rechter oog.

Ik ben nu dus op zoek naar een 24" beeldschem voor Syl. Spelletjes en dat soort ongein is niet belangrijk, het moet een scherm zijn dat gewoon goed geschikt is voor fotobewerking en makkelijk is te callibreren. Wie heeft er tips. Ik heb een budget van ongeveer 200-275 euro.

Roept U maar....
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

pbreev

Re: Welk 24" scherm ga ik voor mijn meisje kopen, tip ???

Bericht door pbreev » za mar 27 2010 8:38 am

.
Laatst gewijzigd door pbreev op ma okt 04 2010 10:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » za mar 27 2010 8:46 am

Wat dacht je hiervan:

Samsung 24" € 238,=

Maar als je kijkt op Tweakers kun je ze iets goedkoper krijgen.

Succes!
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

adri
Clublid
Clublid

Bericht door adri » za mar 27 2010 8:59 am

hallo,

ik heb sinds kort een nec ea231wmi dit is een IPS paneel een goed rgb scerm na kalibreren kost ongeveer 325 euro is te niet goed voor spellen ( 16ms )

adri

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » za mar 27 2010 9:10 am

flippie17 schreef:Het oude 19" beeldscherm van Syl (mijn vrouw) heb ik leuk kunnen verpatsen, ik dacht dat vind ze vast wel goed, maar helaas loop ik nu al 2 dagen rond met een hele dikke lip en een flinke bloeduitstorting boven mijn rechter oog.
:lol: :lol: Moet je ook niet doen hè... :wink:

Ik zie hier al hele goede suggestie's voorbijkomen, en je hebt wat goed te maken... :D

Succes,

Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Ivan10
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ivan10 » za mar 27 2010 9:26 am

Au...

Misschien wilt ze wel je D300 aan mij verkopen... :)

Uhm, ik zelf heb een HP. Maar ik weet niet hoe 'geroemd', die zijn voor foto-werk.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za mar 27 2010 9:28 am

flippie17 schreef:het moet een scherm zijn dat gewoon goed geschikt is voor fotobewerking en makkelijk is te callibreren. Wie heeft er tips. Ik heb een budget van ongeveer 200-275 euro.
Ik zou maar uitkijken voor je vrouw voor het andere oog :shock: :wink:
Da's geen waardig budget voor een goede monitor geschikt voor fotobewerking. De panelen die doorgaans gebruikt worden in die monitoren (TN) voldoen simpelweg niet aan een goede kleurweergave, bitdiepte of kijkhoek. De enige hier genoemde monitor die binnen het budget misschien iets zou kunnen betekenen is de door Adri genoemde monitor waar kennelijk een IPS paneel in zit. Die moet je dan inderdaad wel goed kalibreren. (Zonder kalibratie voldoet die beslist niet).
Een 14 web-pagina's tellend testbericht van die monitor: http://www.prad.de/new/monitore/test/20 ... mi-bk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Op pagina 8 onderaan wat er (heel netjes op 3 kleuren na) overblijft na kalibratie.

Monitoren die zouden kunnen voldoen moeten van het type PVA, S-PVA, IPS, of S-IPS zijn.
Om te weten te komen of een monitor het juiste type paneel heeft kun je hier kijken: http://www.tftcentral.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Léon Obers op za mar 27 2010 3:14 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

shoutje

Bericht door shoutje » za mar 27 2010 9:37 am

Met een budget van 200-275 euro een scherm vinden dat makkelijk is te calibreren wordt, naar mijn mening, nogal moeilijk. Binnen dit budget is alleen maar softwarecalibratie mogelijk maar hierdoor treed eerder banding op en verdwijnen bepaalde nuances zelfs volledig.

Hardwarecallibratie, door middel van LUT (Look Up Table), is dan ook een veel betere optie maar dan zit je in een andere prijsklasse.

flitslicht

Bericht door flitslicht » za mar 27 2010 1:42 pm

flippie17 schreef: Ik ben nu dus op zoek naar een 24" beeldschem voor Syl. Spelletjes en dat soort ongein is niet belangrijk, het moet een scherm zijn dat gewoon goed geschikt is voor fotobewerking en makkelijk is te callibreren. Wie heeft er tips. Ik heb een budget van ongeveer 200-275 euro.
'Geschikt voor fotobewerking' hangt van je eisen af. Er stond laatst een test van 'high end displays' tussen de €270 en €2380 in de C'T, een gerenommeerd computerblad. Enige rond jouw budget is de LG Flatron W2220 van €270. Dit is een 22" IPS paneel dat onderin de test eindigde maar wel 'een goed alternatief voor thuisgebruikers met een klein budget die op zoek zijn naar een monitor met een brede kijkhoek' wordt genoemd.

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » za mar 27 2010 3:38 pm

Ik moet een kleine kanttekening plaatsen. Mijn budget is excl. BTW, dus het zou tussen de 325 en de 375 mogen zijn. Ik heb inmiddels al wel begrepen dat het een scherm met een IPS paneel zou moeten zijn. Ik heb zelf veel samsung spullen in huis en daar ben ik erg over te spreken, Automatisch is dit dan eigenlijk (misschien wel ten onrechte) het merk waar ik het eerst naar kijk. Tot zo ver alvast bedankt voor jullie tips.

Met mijn blauwe oog gaat het trouwens weer een stuk beter. Ik heb er vannacht een biefstuk opgelegd. Dat zou helpen. Zul je zien dat ze straks als ze eten gaat koken weer sjagerijnig is omdat er nog maar 1 biefstuk in de koelkast ligt. Mept ze me andere oog ook nog dicht.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » za mar 27 2010 6:55 pm

flippie17 schreef:Met mijn blauwe oog gaat het trouwens weer een stuk beter. Ik heb er vannacht een biefstuk opgelegd. Dat zou helpen. Zul je zien dat ze straks als ze eten gaat koken weer sjagerijnig is omdat er nog maar 1 biefstuk in de koelkast ligt. Mept ze me andere oog ook nog dicht.
:lol: :lol: :lol:

Groeten Eelco :lol:
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » za mar 27 2010 8:20 pm

flippie17 schreef: Met mijn blauwe oog gaat het trouwens weer een stuk beter. Ik heb er vannacht een biefstuk opgelegd. Dat zou helpen. Zul je zien dat ze straks als ze eten gaat koken weer sjagerijnig is omdat er nog maar 1 biefstuk in de koelkast ligt. Mept ze me andere oog ook nog dicht.

Hmm apart, als een man dit schrijft is het grappig.
Als een vrouw dit schrijft volgt het advies van een blijf van mijn lijf huis........................ en krijgt haar man een huisverbod..................
Overigens kan aan een vrouw ook een huisverbod opgelegd worden. Daar kun je dus ook voor gaan, bespaar jij je mooi die poen!

Irwan

flitslicht

Bericht door flitslicht » za mar 27 2010 8:30 pm

Pancarans schreef:
flippie17 schreef: Met mijn blauwe oog gaat het trouwens weer een stuk beter. Ik heb er vannacht een biefstuk opgelegd. Dat zou helpen. Zul je zien dat ze straks als ze eten gaat koken weer sjagerijnig is omdat er nog maar 1 biefstuk in de koelkast ligt. Mept ze me andere oog ook nog dicht.

Hmm apart, als een man dit schrijft is het grappig.
Als een vrouw dit schrijft volgt het advies van een blijf van mijn lijf huis........................ en krijgt haar man een huisverbod..................
Overigens kan aan een vrouw ook een huisverbod opgelegd worden. Daar kun je dus ook voor gaan, bespaar jij je mooi die poen!

Irwan
Ik dacht "ik houd mijn mond maar dicht", maar ik ben het helemaal met je eens. Erg seksistisch.

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » za mar 27 2010 8:32 pm

Om misverstanden te voorkomen, ik heb een schat van een vrouw hoor (al ruim 30 jaar) en ze zal me nooit meppen. Ik loop inderdaad met 2 blauwe ogen rond, maar die zijn gewoon van mijzelf. Niets aan het handje dus hier in huis.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » zo mar 28 2010 12:33 am

Dat vermoeden had ik al hoor en op zich heb ik er geen problemen met dit soort humor.
Moest alleen even een hersenspinsel kwijt, waarbij mijn laatste opmerking ook als geintje bedoeld was.

Groet,
Irwan

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”