Automate => HDR in CS4 doet raar

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
Patrick_V

Automate => HDR in CS4 doet raar

Bericht door Patrick_V » zo apr 04 2010 8:27 pm

Als ik drie opnames inlaad in ''merge to HDR'' in CS4 gaat het helemaal niet goed met het toewijzen van de belichtingen van de foto's.

Zo kende hij bij 3 foto's van resp. -1EV / 0 / +1EV de waardes +5,35 / 0 / -2 toe. Hierdoor ging het helemaal mis met het mergen. Ook bij een volgende reeks ging het mis. Hierbij had ik foto's genomen met -2 / 0 / +2 en weer zat CS4 ernaast!

Wie weet hoe dit komt?

pata negra

Re: Automate => HDR in CS4 doet raar

Bericht door pata negra » ma apr 05 2010 12:00 am

Typisch aan Photoshop is dat die zich plots eigenaardig kan beginnen gedragen, dan is het best om alles eens terug te zetten naar de default instellingen - start Photoshop op met ingedrukte Alt-Ctrl-Shift toetsen - er verschijnt een pop-up venster en accepteer daar de vraag, nadien enkel uw voorkeuren (kleurruimte bv.) opnieuw instellen. Ik denk dat het daarmee zou kunnen opgelost zijn. :wink:

Patrick_V

Re: Automate => HDR in CS4 doet raar

Bericht door Patrick_V » ma apr 05 2010 12:25 am

Dat heeft niet geholpen helaas. Misschien heeft het te maken met het feit dat het een hoog contrast onderwerp is.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”