Ganzen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
MikedeG
Forumlid
Forumlid

Ganzen

Bericht door MikedeG » do apr 08 2010 2:17 am

Elke keer als ik s'nacht van me werk kom...moest ik ganzen ontwijken terwijl ze aan het oversteken waren, naar een grasveldje!
Nu had ik toevallig een keer me camera mee terwijl ik eind van de middag naar me werk ging.
Helaas heb ik alleen nog de 18-55 lens bij me D5000, dus was het foto's maken met gevaar voor eigen leven.

Als ik ook maar 1 stap te dichtbij kwam, begonnen ze te blazen waar je u tegen zegt... (dus ook maar niet te lang gebleven)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Bezitter van een D5000
Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
Nikkor 70-300 VR

http://picasaweb.google.com/Michael.degroodt" onclick="window.open(this.href);return false;

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Ganzen

Bericht door Léon Obers » do apr 08 2010 11:01 am

Waarom plaats je alles min of meer dubbel?
De eerste twee opnamen zijn ongeveer hetzelfde. De twee laatste ook, waarbij die laatste overbelicht is.
Maak beter een keus van de beste opname, en zet die online.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Tony D » do apr 08 2010 11:21 am

Ik vind ze erg krap gekaderd. Je kon niet te dichtbij komen, dus iets minder zoom zou wellicht beter geweest zijn.
(En Leon heeft gelijk)

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door roes » do apr 08 2010 11:27 am

ben het helemaal met Leon en Tony eens en daarbij vind ik ze ook niet erg scherp :wink: .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

MikedeG
Forumlid
Forumlid

Bericht door MikedeG » do apr 08 2010 1:20 pm

Dit is juist waarom ik ze plaats....om wat input te krijgen over hoe ik het beter had kunnen doen.
Gezien het feit dat de foto's juist nog meer omgeving hadden, heb ik ze zelf met Elements uitgesneden.
Dit heb ik gedaan, omdat ik juist bij andere lees...dat ze omgeving wat meer weg moesten halen. (omdat dit storend zou zijn)

Tevens over scherpte, ben ik het op zich ook zeker wel mee eens...Ben ook bang dat dit dan weer kwam doordat ik te snel me foto's moest nemen. (andere ganzen..niet zichtbaar op foto...liepen te blazen)
Mis dus echt wel een andere lens :(

Maar bedankt voor deze reactie's hier kan ik wat mee.

Ps. sorry, voor "dubbel" plaatsen (ben nog maar een broekie hier) :mryellow:
Al wist ik namelijk niet welke van 3 en 4 ik moest plaatsen, want 3 vond ik zelf namelijk naar mijn mening te donker zon scheen van rechtsvoor, laaghangend, en ging dus naast een boom zitten om te fotograferen.
En bij 4 ben ik gewoon in de zon gaan zitten, deze aan mijn rechterzijde!
Bezitter van een D5000
Nikkor 70-300 VR

http://picasaweb.google.com/Michael.degroodt" onclick="window.open(this.href);return false;

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do apr 08 2010 4:59 pm

MikedeG schreef: Al wist ik namelijk niet welke van 3 en 4 ik moest plaatsen, want 3 vond ik zelf namelijk naar mijn mening te donker
Maar in de lichte opname zit geen detail meer in de witte veren. Mogelijk staat je beeldscherm van je PC niet goed afgesteld. Een goede kleurkalibratie is wel aan te bevelen. Heb je geen mogelijkheid van een hardwarematige kalibratie (een meetkopje op het scherm + bijbehorende software), kijk dan eens naar mijn scherm-test pagina: http://www.fotograaf.cc/ScreenCheck.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar vind je verder nog links naar hulp-programma's en andere online screen tests.
Vriendelijke groet, Léon Obers

MikedeG
Forumlid
Forumlid

Bericht door MikedeG » do apr 08 2010 9:00 pm

Léon Obers schreef:
MikedeG schreef: Al wist ik namelijk niet welke van 3 en 4 ik moest plaatsen, want 3 vond ik zelf namelijk naar mijn mening te donker
Maar in de lichte opname zit geen detail meer in de witte veren. Mogelijk staat je beeldscherm van je PC niet goed afgesteld. Een goede kleurkalibratie is wel aan te bevelen. Heb je geen mogelijkheid van een hardwarematige kalibratie (een meetkopje op het scherm + bijbehorende software), kijk dan eens naar mijn scherm-test pagina: http://www.fotograaf.cc/ScreenCheck.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar vind je verder nog links naar hulp-programma's en andere online screen tests.

Dan ga ik daar toch ook even naar kijken verder...want na het aanklikken, blijk ik linksboven het 1e vierkant niet te zien.
En aan de rechterkant zie ik alle witte vakken niet!

Ik werk op een laptop (redelijk nieuwe, 1 jaar oud)
Tevens werk ik altijd op me laptop met stroom (weet niet of dat wat uitmaakt)
Bezitter van een D5000
Nikkor 70-300 VR

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”