Het succes van de nieuwe D40

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
BUG322

Het succes van de nieuwe D40

Bericht door BUG322 » ma feb 19 2007 8:07 pm

Uit een topic van Pbase:
I'd just like to comment how stupid Nikon is with the D40 tack of not being able to autofocus with most Nikon's own autofocus lenses, and it is too small, while the D50's size is just right for compactness, and people seem to be getting it.

The Nikon D70 was released 1118 days ago, has 1,433,183 photos on Pbase, an average of 1282 a day.

The Nikon D70s was released 670 days ago, has 250,649 photos on Pbase; an average of 374 a day.

The Nikon D50 was released 670 days ago, has 266,668 photos on Pbase; an average of 398 a day.

The Nikon D40 was released 95 days ago, has 1253 photos on Pbase; an average of ONLY 13 a day!

The Nikon D80 was released 194 days ago, has 41.637 photos on Pbase; an average of 215 a day.

The Nikon D200 was released 475 days ago, has 448,680 photos on Pbase; an average of 945 a day.

Of course there are a plethora of unaccounted variables, but you can draw your own conclusions.

http://forum.pbase.com/viewtopic.php?t=28529

tja slaat zo tezien niet echt aan

Herrie

Bericht door Herrie » ma feb 19 2007 8:52 pm

Och, misschien betekent het dat Nikons strategie om de D40 als instapper te positioneren gelukt is. Want novieten hebben nog nooit van pbase gehoord.
Ik tot zojuist ook niet. Al heb ik een D50.

paparazzi

Bericht door paparazzi » ma feb 19 2007 9:00 pm

Dat wou ik ook net zeggen. Mensen die net met een instap dslr aan de slag gaan hebben in veel gevallen nog niet gehoord van die grootschalige fotosites en zullen wellicht nooit verder komen dan 'n klein persoonlijk albumpje.

BUG322

Bericht door BUG322 » ma feb 19 2007 9:06 pm

Ja en nee maar duidelijk is dat de D50 beter is ontvangen.
Ik was en net zo goed nog steeds een beginner geintresseerd in foto's weliswaar zodat je via test sites zoals Dpreview al snel genoeg achter pbase kwam.

Ik moet zeggen dat ik een stuk minder op de hoogte was anderhalf jaar geleden.

groetjes

Anthony

Bericht door Anthony » ma feb 26 2007 9:49 pm

Afbeelding

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

gewoon overheen stappen

Bericht door George Fennes » ma feb 26 2007 9:55 pm

Wat is dan precies het succes van de nieuwe D40?

Men heeft het er over als een instapper.

Ik zou het liever zo zien, ja kan er beter overheen stappen.

Maar dat is natuurlijk weer persoonlijk.

Ik sta er wel eens in mijn handen bij MediaMarkt of zo, maar ik kan er geen fijn gevoel bij krijgen.

Bij een D80 en D200 nog wel, maar een D40, nee niet echt.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma feb 26 2007 10:03 pm

Ik heb er ook alleen even naar staan kijken. Als ik het geld had, zou ik het in ieder geval niet aan een D40 uitgeven, maar lekker doorsparen voor de opvolger van de D80 of D200.
Als je een D70(s) gewend bent, is een D40 geen alternatief.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

vanson

Bericht door vanson » ma feb 26 2007 10:03 pm

Het aantal postings van foto's op Pbase kan geen maatstaf zijn van het al dan niet ontbreken van succes...

Ik denk dat Nikon een proeftuintje aan het aanleggen is, en zo te kijken of ze weg komen met het weglaten van een AF-motor in de camera. Als Nikon dit gaat voortzetten in toekomstige modellen, dan kunnen we gaan spreken van een duidelijke breuk met het verleden. Want: geen backwards compatibility met oudere niet-AFS Nikkors!

Die F-vatting zullen ze dan ook wel een keer gaan veranderen...
:cry:

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma feb 26 2007 10:11 pm

MMMMmmmmmmmm, dat zou inderdaad zomaar kunnen.
Laten we hopen van niet, is je zorgvuldig opgebouwde set ineens niks meer waard! :shock: :cry: :evil:

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

anders Leica

Bericht door George Fennes » ma feb 26 2007 10:17 pm

Vanson schreef:

Code: Selecteer alles

Ik hoop het inderdaad ook niet.

Ik heb juist mijn hele Canon zooi de deur uitgedonderd omdat ze met de EOS serie in 1x de vatting veranderd hadden en ik al mijn objectieven (dat waren er nog al wat) zo op de vuilnishoop kon dumpen, had je niets meer aan.

Nikon was juist trouw aan zijn gebruikers en ik hoop dat ze dat ook blijven, anders moet ik naar Leica overstappen en dat is nog duurder.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Herrie

Bericht door Herrie » wo mar 07 2007 12:12 pm

Ik kom nog even terug op het "succes" van de D40. Op www.popphoto.com wordt de verkoopranking in januari van DSLR's in de USA gegeven. De D40 scoort daarin hoger dan de D80 (maar beide lager dan de Canon 400D en 350D.

Herrie

hjanssen

Re: anders Leica

Bericht door hjanssen » wo mar 07 2007 1:26 pm

George Fennes schreef:Vanson schreef:

Code: Selecteer alles

Ik heb juist mijn hele Canon zooi de deur uitgedonderd omdat ze met de EOS serie in 1x de vatting veranderd hadden en ik al mijn objectieven (dat waren er nog al wat) zo op de vuilnishoop kon dumpen, had je niets meer aan.
Die kon je toch gewoon blijven gebruiken...tot je een nieuwe camera kocht.

yoyo

Bericht door yoyo » wo mar 07 2007 5:32 pm

Anthony schreef:Afbeelding
AF-S VR 70-200mm 2.8G ED-IF ?

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » wo mar 07 2007 7:17 pm

Corrigeer me als ik het fout heb:

maar op de D40 kunnen toch ook gewoon de miljoenen gebouwde AI- en AIS-objectieven gebruikt worden? De scherpstel-indicatie werkt toch?

En dan: zul je op de M-stand moeten belichten - ach guttegut...

Dus wat zit iedereen dan toch te mekkeren over autofocus? Kunnen ze nou echt niet meer zonder AF?

En: AFS is gewoon de toekomst. Ook al is het door Canon uitgevonden...

Groetjes van een F2- en een F90-gebruiker, E.M. de Klerk

Rogier

Bericht door Rogier » wo mar 07 2007 7:27 pm

emdeklerk schreef:En dan: zul je op de M-stand moeten belichten - ach guttegut...

Dus wat zit iedereen dan toch te mekkeren over autofocus? Kunnen ze nou echt niet meer zonder AF?
Ja, inderdaad! Je kunt toch ook gewoon nog met paard en wagen naar je werk? :wink:

Oftewel: natuurlijk kan dat, maar de meesten geven de voorkeur aan de modernere alternatieven die beschikbaar zijn

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”