Vogels op een zaterdagochtend in april

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Reinder
Forumlid
Forumlid

Vogels op een zaterdagochtend in april

Bericht door Reinder » zo apr 11 2010 9:46 pm

Vanaf een bootje is het heerlijk vogels fotograferen zo op een zaterdagochtend in april. Deze foto's geven daar een impressie van. Ik hoor graag welke je de mooiste vindt omdat het helpt om mijn techniek te verbeteren. Na een middagje alle foto's bekijken en verwerken word ik er zelf altijd een beetje blind voor :). Here we go:

1. Brandgans
Afbeelding

2. Bergeend
Afbeelding

3. Kievit 1
Afbeelding

4. Bruine Kiekendief
Afbeelding

5. Grutto 1
Afbeelding

6. Rietgors
Afbeelding

7. Kievit 2
Afbeelding

8. Grutto 2
Afbeelding
Nikon D80 + D300, Nikkor 12-24 F4, Nikkor 18-200 VR, Nikkor AF-S 300mm f/2.8G ED VR II, Nikkor TC-14E II Teleconverter, Nikkor TC-17E II Teleconverter

LOKA
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Vogels op een zaterdagochtend in april

Bericht door LOKA » zo apr 11 2010 9:58 pm

Foto 1 en 5 hebben voor mij de voorkeur, maar ik vind ze wat aan de lichte kant.
Dit geld voor alle foto's, en tevens zou ik een andere witbalans nemen, want de automatische stand heeft vaak een nare blauwzweem.
Zelf gebruik ik vaak de bewolkte stand en zet de kleur op levendig.

Groetjes Karin

roes
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door roes » zo apr 11 2010 10:09 pm

Hallo Reinder,

ik zie dat je niet voor niets in het bootje hebt gezeten :lol: . je hebt echt veel verschillende vleugels voor je lens gehad :wink: .
ik vind ze inderdaad wel zoals Karin ook al zei wat aan de lichte kant ( maar dat is goed op te lossen in de nabewerking ) :? .
als je in RAW schiet kun je achteraf nog de Wit balans veranderen :P .
maar goed nu mijn keuze , voor mij foto 1 en 5 en foto 2 vind ik ook erg apart ( bij deze vind ik de belichting wel mooi ) :mryellow: :mryellow: .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Daniël

Bericht door Daniël » ma apr 12 2010 1:40 pm

Zo, je bent lekker bezig geweest zeg. Ook flinke brandpunt afstanden :shock:

#1, heel leuk. Vooral dat stukje mos.
#2, mooi moment genomen. Uiterste slagen van de bergeenden
#3, heel gaaf zeg. Top
#4, mooi geschoten. Misschien nog iets te donker. Veren pakket valt weg.
#5, Heel mooi, zoals Karin al zei, te licht.
#6, ook op een mooi moment. Lekker aan het fluiten.
#7, mooi zeg die kleuren. Ben er niet helemaal uit of ie nou te licht is.
#8, te licht

Kortom, eigenlijk niks negatiefs over te zeggen. Mooie serie waar ik eigenlijk wel jaloers op ben.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma apr 12 2010 1:44 pm

Vind dit een prachtige serie. Ook hier kan ik geen blauwzweem vinden en ik ben zeker niet kleurenblind!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Daniël

Bericht door Daniël » ma apr 12 2010 1:50 pm

Cees Laarman schreef:..en ik ben zeker niet kleurenblind!
:lol: Was ook maar een ingeving :wink:

Reinder
Forumlid
Forumlid

Bericht door Reinder » ma apr 12 2010 10:56 pm

Dank voor het uitgebreide commentaar. Het witbalansprobleem zie ik zelf niet terug in de foto's. De lichtheid wel, alleen vraag ik me af of ik hier nog veel aan kan doen, aangezien de histogrammen er wel goed uitzien. Het waren ook momenten waarop de zon flink doorkwam. Als ik ga onderbelichten in NX2 dan lopen ben ik bang de zwarten helemaal dicht. Ik ga het in ieder geval nog eens proberen in de nabewerking. Of heeft iemand een goeie tip om de lichte foto's op een andere manier te verbeteren?
Nikon D80 + D300, Nikkor 12-24 F4, Nikkor 18-200 VR, Nikkor AF-S 300mm f/2.8G ED VR II, Nikkor TC-14E II Teleconverter, Nikkor TC-17E II Teleconverter

Rose69

Bericht door Rose69 » do apr 15 2010 1:26 pm

Reinder,

Mooie fotos en leuk de meeste dieren staan bij mij nog op het wensenlijstje en dan vooral de kieviet met zijn mooie groenzwarte glans.

Ik heb verder niet echte opmerkingen behalve dat je bij de meeste foto's echt goed geslaagd bent met de momenten zoals sommige vogels kijken :-)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”