Naar aanleiding van een vraag over deze lens
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=154&i=93018&t=93018
ben ik in discussie geraakt met een voormalige eigenaar van deze lens die beweert dat er een structurele constructiefout in deze lens is waardoor hij niet goed funtioneert (back focus, slechte focus tracking, niet functionerende VR) op de D2X en D2Xs
Deze constructiefout is zo ernstig dat Nikon Europe dit zelfs, nadat de lens (en ook die van ee collega van hem) ter reparatie was ingezonden, schriftelijk zou hebben erkend en bevestigd
Nou geef ik toe dat degene die dit beweert zichzelf graag als alwetend expert op diverse allerhande Nederlandse sites presenteert (hij is ook een expert 'modellenfotograaf' alhoewel ik dat in mijn professionele ervaring nooit eerder als beroepsgroep heb horen noemen), en staan mijn ervaringen met deze lens en de vele lovende en juichende besprekingen/ervaringen/foto's op bv Nikoncafe, DPreview en Nikonians er lijnrecht tegenover.
Maar voordat ik verder op zijn verbazingwekkend genoeg zeer agressieve, maar ja we leven in een tijd van vervagende normen en waarden, opmerkingen inga, hoor ik graag of er hier gebruikers van deze lens zijn die met hem vergelijkbare ervaringen hebben (of misschien is het niet meer dan een poging van hem tot het lanceren van een broodje aap)
Alvast bedankt
Paul
Structurele constructiefout 2.0/200mm AFS VR
Sorry, maar ik vind het wel meevallen allemaal. Ik heb de bewuste fotograaf op andere fora meegemaakt en heb de indruk dat het absoluut iemand met (vak)kennis is. Ik vind zijn reactie ook niet erg agressief. Hij geeft gewoon zijn ervaring met de bewuste lens, en jij doet zijn verhaal vervolgens af als lulkoek.
Ik heb eerder het idee dat jij snel op de kast zat vanwege een negatieve reactie op een lens waar je zelf erg over te spreken bent. Ik vind het ook een beetje vreemd om het hier zo uit te meten, met name met de negatieve toespelingen die je doet richting de andere fotograaf.
Ik heb eerder het idee dat jij snel op de kast zat vanwege een negatieve reactie op een lens waar je zelf erg over te spreken bent. Ik vind het ook een beetje vreemd om het hier zo uit te meten, met name met de negatieve toespelingen die je doet richting de andere fotograaf.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
ik ken die man niet
Paul volgens mij is het hier niet de plaats om een andere fotograaf te bekritiseren.
Als je opmerkingen over een lens heb, prima, maar wat heeft dat met die andere fotograaf te maken?
Proef ik hier enige frustratie uit?
Het heeft geen toegevoegde waarde, dus ik zou zeggen niet meer doen is vermoeiend voor de ogen om al die dingen te lezen.
Het is niet kwaad bedoeld hoor, maar ik denk dat je het wel kan hebben.
Groetjes George
Als je opmerkingen over een lens heb, prima, maar wat heeft dat met die andere fotograaf te maken?
Proef ik hier enige frustratie uit?
Het heeft geen toegevoegde waarde, dus ik zou zeggen niet meer doen is vermoeiend voor de ogen om al die dingen te lezen.
Het is niet kwaad bedoeld hoor, maar ik denk dat je het wel kan hebben.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik ben me ook al een tijdje aan het orienteren op dit objectief (oa nikon cafe staat een mooi draadje).
De verhalen van Back en Frontfocus zijn mij niet vreemd. Meerdere exemplaren vanuit de doos rechtstreeks naar het Nikon center voor afstelling. Iemand op het Belgische BD forum heeft het aan de hand gehad onlangs nog in november.
Wat ik niet ken is de terugname van Nikon. Dat lees ik voor het eerst.
Verder ken ik Peter van Piar van diverse fora als een professionele fotograaf. Ik zou het prikbord draadje ook niet als "zeer aggresief" willen kenmerken.
Ik denk meer dat Peter zich gepasseerd voelt als hij uit eigen bevindingen spreekt en anderen hem daarin tegenspreken. Uiteindelijk heeft hij die ervaring nou eenmaal, hoe vreemd die mij ook overkomt.
De verhalen van Back en Frontfocus zijn mij niet vreemd. Meerdere exemplaren vanuit de doos rechtstreeks naar het Nikon center voor afstelling. Iemand op het Belgische BD forum heeft het aan de hand gehad onlangs nog in november.
Wat ik niet ken is de terugname van Nikon. Dat lees ik voor het eerst.
Verder ken ik Peter van Piar van diverse fora als een professionele fotograaf. Ik zou het prikbord draadje ook niet als "zeer aggresief" willen kenmerken.
Ik denk meer dat Peter zich gepasseerd voelt als hij uit eigen bevindingen spreekt en anderen hem daarin tegenspreken. Uiteindelijk heeft hij die ervaring nou eenmaal, hoe vreemd die mij ook overkomt.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Enfin, geen feedback van gebruikers dus?
Nou ja, ik heb dezelfde vraag op diverse buitenlandse sites neergelegd, en de gebruikers daar hebben, alhoewel ze onderkennen dat er ongetwijfeld defecte exemplaren voorkomen, niets wat op een structurele fout zou wijzen te melden.
Dus gewoon weer een opgeblazen internetverhaal van een (gelukkig) enkele pechvogel
Nou ja, ik heb dezelfde vraag op diverse buitenlandse sites neergelegd, en de gebruikers daar hebben, alhoewel ze onderkennen dat er ongetwijfeld defecte exemplaren voorkomen, niets wat op een structurele fout zou wijzen te melden.
Dus gewoon weer een opgeblazen internetverhaal van een (gelukkig) enkele pechvogel