de definitieve upgrade

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
roemer

de definitieve upgrade

Bericht door roemer » za feb 24 2007 9:59 am

heb onlangs de 70-200 vr aangeschaft en ben zwaar onder de indruk van de beeldkwaliteit van deze lens. En wel zodanig dat ik ook voor het groothoekbereik denk aan een vergelijkbare lens.
Ik denk dan aan de 17-35 2.8 of 17-55 2.8.
Ik opteer voor de eerste, vooral vanwege de lovende recensie van Björn Roslett, maar lees ook in gebruikersreviews dat deze lens toch niet zo geschikt is voor digitaal en dat dan de 17-55 een betere keus zou zijn, deze laatste is trouwens ook een stuk goedkoper. Wie heeft ervaring in een of beide lensen en wil deze ervaringen delen?

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » za feb 24 2007 10:35 am

Hoi,
Ik heb zelf de 17-55/2.8 DX en ben daar heel tevreden over. Het is een stevige, goed geconstrueerde lens die hele scherpe plaatjes aflevert en snel scherp stelt. Eigenlijk is het de digitale versie van de 28-70/2.8 en daar zou je hem ook mee moeten vergelijken.

De 17-35 heb ik nog nooit in mijn handen gehad, maar ik dacht dat Olle die onlangs had aangeschaft. Hij schijnt minder gevoelig te zijn voor tegelicht. Verder heeft hij een kleiner bereik, waardoor het gat tussen 35 en 70mm wel heel groot wordt. Tussen 55 en 70 zou je dat nog kunnen overbruggen met de adidas-zoom, wat altijd de goedkoopste oplossing is.

Vraag je verder af of je mee wilt t.z.t. met de Full Frame hype. In dat geval zou ik de 17-55 afraden, omdat het een DX lens is en dus in de wijde stand vignetteert op een FF body.

Beiden behoren tot Nikon's topassortiment.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » za feb 24 2007 10:36 am

Klik eens op zoeken, je zult je antwoord snel vinden :wink:

paparazzi

Bericht door paparazzi » za feb 24 2007 10:42 am

Binnenkort verwissel ik mijn kitlens ook voor 'n 2.8 en voor mij was er geen enkele twijfel mogelijk over welke te kiezen. Ik ga voor de 17-55 wegens het grotere bereik. Voor 'n standaardlens moet het bereik namelijk groot genoeg zijn en dat is met 35 echt niet 't geval, wat als gevolg zou hebben dat die lens er dus uiteindelijk helemaal niet als standaardlens op zou komen te zitten en daar betaal je zoveel geld niet voor, nietwaar?

En om nu al rekening te houden dat je ooit over een x-aantal jaar een ff-body gaat aanschaffen vind ik ook niet nodig. De eerste jaren zal dat vast nog 'n te dure aanschaf zijn en tegen de tijd dat ik 'm wel wil zal ik sowieso -net als nu- altijd nog 'n camera als backup willen behouden waardoor die lens nog steeds van pas komt. En mocht het echt 'n overbodig object worden is er nog altijd marktplaats om 'm te verkopen.

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » za feb 24 2007 12:34 pm

Ik heb de 17-55 en ook ik ben daar zéér tevreden over. Schitterende beeldkwaliteit. degelijke constructie.
Het gebied 35-55 zou ik absoluut niet willen missen. Portretfoto's maken in het 55 gebied (kleinbeeld dus iets meer dan 80 mm) gaat uitstekend.
Voor mij is dit de standaard lens.
Nadelen: zwaar en groot.
m

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”