Speling tussen body en lens ?

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
ton
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Speling tussen body en lens ?

Bericht door ton » za feb 24 2007 4:54 pm

Goedendag mede forum leden ,mijn vraag is deze ik heb een D200 en het maakt niet uit welke lens ik er op zet , er zit zeker 2 mm speling tussen body en lens , ik ben al bij de winkel waar ik hem gekocht heb geweest , die zegt dat het normaal is ? dat meer body,s dat hebben ik betwijfel dat ,als ik mijn telelens er op heb en ik zet hem op statief dan zit er beweging in de de body , dit kan toch niet goed zijn . groeten Ton
Groeten Ton .

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » za feb 24 2007 5:00 pm

Ton, je woont al in de kop van Noord-Holland, rij eens langs in Beverwijk!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

ton
Forumlid
Forumlid

Bericht door ton » za feb 24 2007 5:09 pm

He Cees dat is het probleem ook niet de garantie zit wel goed en naar Beverwijk daar ga ik wel naar toe , ik ben alleen benieuwt of het normaal is zoals de verkoper zegt , en of er meer mensen zijn die dit probleem herkenen .
Groeten Ton .

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » za feb 24 2007 5:10 pm

Hoi Ton,
Lijkt me niet normaal.
2mm is erg veel, teveel lijkt me.
idd even langs Nikon service in Beverwijk.

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » za feb 24 2007 5:34 pm

Lens hoort muurvast en spelingsvrij aan de body te zitten!
Zou niet graag willen dat er 2 kilo lens aan de body hangt te rammelen...dan is je mount binnen no-time aan gort.

Als het 'normaal' zou zijn waarom zou er dan 2mm speling op moeten zitten???

btw. Waarom zou je naar Beverwijk moeten als je je D200 in een winkel hebt gekocht (en naar ik aanneem nog in de garantie zit)? De winkelier moet in eerste instantie zorgen voor een fatsoenlijke afhandeling?!
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » za feb 24 2007 5:47 pm

is i.d.d. niet normaal.
Heb net even gecontroleerd, er zit speling op als je heel goed kijkt maar dat is hooguit 0,2mm

ton
Forumlid
Forumlid

Bericht door ton » za feb 24 2007 5:50 pm

Ik heb 3 body,s van andere bekeken en die zaten inderdaad goed vast , de winkel waar ik hem gekocht heb ik zal geen naam noemen , de verkoper zei dat zijn camera het ook had en dat het geen kwaad kon , maar net wat SwederD70 zegt er zit wel gewicht aan en iets waar speling op zit gaat op denduur wel stuk daar hoef je niet slim voor te zijn om dat te bedenken ,
Groeten Ton .

ton
Forumlid
Forumlid

Bericht door ton » za feb 24 2007 5:56 pm

He Olle als ik de lens instel dan dan voel je hem meedraaien en op statief kan ik de camera links en rechts heen en weer bewegen , het zit gewoon niet goed ga volgende week naar Beverwijk groet Ton
Groeten Ton .

ton
Forumlid
Forumlid

Bericht door ton » za feb 24 2007 6:03 pm

He SwederD70 ,dat vind ik nu ook ik voel me niet goed behandeld in die gerenomeerde winkel ik heb daar heel veel euro s uit gegeven en werd behandeld zo van waar maak je je druk om .
Groeten Ton .

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » za feb 24 2007 7:02 pm

Mischien nog een optie om een andere Nikon camera+lens mee te nemen naar de winkel om aan te tonen dat andere camera's daar geen last van hebben.
Of vragen dat zij een D200+lens uit de vitrine halen en kijken of daar ook zo veel speling op zit.

Wel balen, je koopt een body in een fatsoenlijke fotozaak (tenminste zo denk ik er over) en niet bij een online-winkel en/of kamera-express omdat je voor dat stukje meerprijs een fatsoenlijke adequate service verwacht (electronica bommetje dus best een grote kans dat er technisch iets mis kan gaan) mocht er iets mis mee zijn....en niet dat je eerst hemel en aarde moet bewegen om aan te tonen dat er iets mis en dat jij daar niet de schuldige van bent.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

evertfoto

Bericht door evertfoto » za feb 24 2007 7:59 pm

Ton,

Er hoort geen speling van enige betekenis te zitten tussen lens en body.
Al je wilt, mail me dan even de naam van de desbetreffende winkel.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » za feb 24 2007 8:06 pm

SwederD70 schreef:Mischien nog een optie om een andere Nikon camera+lens mee te nemen naar de winkel om aan te tonen dat andere camera's daar geen last van hebben.
Of vragen dat zij een D200+lens uit de vitrine halen en kijken of daar ook zo veel speling op zit.

Wel balen, je koopt een body in een fatsoenlijke fotozaak (tenminste zo denk ik er over) en niet bij een online-winkel en/of kamera-express omdat je voor dat stukje meerprijs een fatsoenlijke adequate service verwacht (electronica bommetje dus best een grote kans dat er technisch iets mis kan gaan) mocht er iets mis mee zijn....en niet dat je eerst hemel en aarde moet bewegen om aan te tonen dat er iets mis en dat jij daar niet de schuldige van bent.
Hallo,

Allereerst vind ik het enorm sneu voor Ton dat hij zo afgewimpeld wordt want zijn klacht is wel degelijk gegrond.
Ik heb 2 bodies, een D70s en een D200 en heb net gechekt of er ook maar iets van spelling op zit maar niet de minste beweging in te krijgen, welke lens ik ook op welke van de 2 bodies zet, maakt niets uit.

En dan even reagerend op de reactie van SwederD70
Vind het jammer dat er zo laatdunkend over Kamera express gedaan wordt.
Ik heb daar mijn inmiddels redelijk omvangrijke uitrusting mag ik wel zeggen, stukje bij beetje gekocht en heb dan ook niets dan lof over deze winkel.
Geen spelling of wat voor mankement dan ook op de nieuwe spullen daar gekocht in tegenstelling tot de kamera waar het in deze topic over gaat en die wel in een zogenaamde gerenomeerde fotozaak aangeschaft is.
Aardige mensen en snelle service, en vaak nog de goedkoopste ook.
Zo, dat wilde ik even zeggen.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Matchless

Bericht door Matchless » za feb 24 2007 8:18 pm

Helemaal eens met de schrijver hierboven. Prima winkel die Kamera-expres. Maar even on topic, die speling hoord er natuurlijk niet op. Zo kun je toch niet behoorlijk scherpstellen enz. Bij een Lomo kun je dat verwachten.

Ik zou overigens ook meteen naar Beverwijk gaan. Het scheelt volgens mij zo maar een week dat je hem eerder terug hebt. Want die "aardige" fotomeneer moet hem toch ook naar Beverwijk sturen nietwaar.

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » za feb 24 2007 8:22 pm

Volendam, Cameranu.nl?

Matchless

Bericht door Matchless » za feb 24 2007 8:27 pm

Cameranu zit op Urk. NIet eens in de buurt van Volendam, maar ok, er zijn wel enkele overeenkomsten, dat geef i toe :lol: .

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”