Capture NX basisaanpassingen

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
walt001m

Capture NX basisaanpassingen

Bericht door walt001m » ma feb 26 2007 12:22 pm

Weet iemand hoe je in Capture NX de stap basisaanpassingen gewijzigd kan opslaan zodat hij deze (gewijzigde) basisinstelling voortaan gebruikt bij het openen van foto's?
Ik wil ruisonderdrukking blijvend uitschakelen in de basis instelling omdat ik ergens in dit forum gelezen had dat dat de snelheid (voor zover je daar van kan spreken :-) van het programma ten goede zou komen.

ps na de upgrade naar 1.1 heb ik al diverse malen gehad dat het saven van een foto niet wil lukken. Het blauwe balkje blijft dan halverwege staan en vervolgens gebeurt er helemaal niks meer en moet ik mijn pc opnieuw opstarten. Ook is het al gebeurd dat ik een foto zoom en dat dan het foto gedeelte zwart blijft (scherm wordt niet ververst). Zijn er mensen die dit herkennen?

walt001m

Bericht door walt001m » wo feb 28 2007 10:37 pm

Iemand ???

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » wo feb 28 2007 10:47 pm

Bij mij staat het vinkje wel aan maar de intensiteit op 0% Ik vraag me af of het dan wel aanstaat.

Wat voor pc heb je eigenlijk ? ik denk dat je daar eens naar zou moeten kijken. Het kan ook zijn dat het werkgeheugen niet toereikend is.

suc6 :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

walt001m

Bericht door walt001m » do mar 01 2007 10:56 am

Ik heb een Pentium 4 en nog wat met 512mb geheugen. Nikon geeft minimaal 256mb op voor NX dus het zou gewoon moeten werken, misschien wel wat langzamer, maar de pc zou volgens mij niet mogen blijven hangen bij het saven.
Ze geven inmiddels toe dat het bij 1.01 kon voorkomen maar dat het bij 1.1 opgelost zou moeten zijn.

Ik wil in NX de basisaanpassingen gewoon wat aanpassen en dan saven zodat deze settings elke x gebruikt worden als ik nieuwe NEF's open in NX. Echter ik kan er maar niet achter komen hoe je dat moet doen. In het manual staat er ook niks over. Ik vind het trouwens een heel slecht manual.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » do mar 01 2007 11:31 am

Het is mijn ervaring dat Capture zo veel mogelijkgeheugen wil gebruiken. Werk zelf met 1.5 gb en dat loopt aardig door.

Maar ook bij het saven duurt het soms lang, zeker als ik veel aanpassingen heb doorgevoerd om ruis te verwijderen of d-lightning heb toegepast.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » do mar 01 2007 10:59 pm

'k heb Capture NX nu enkele maanden en heb me ook verbaasd dat diverse standaardinstellingen, zoals basisaanpassingen en onscherp masker niet standaard anders ingesteld kunnen worden. Heb dus ook nog geen methode ontdekt om die standaard anders in te stellen. Als dat wel kan hou ik me hiervoor aanbevolen.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”