Hoeveel analoge objectieven kan de D200 in zijn geheugen hou
- L.Cavalier
- Forumlid
Hoeveel analoge objectieven kan de D200 in zijn geheugen hou
Kan de D200 verschillende objectieven in zijn geheugen houden of moet ik telkens het betreffende objectief ingeven?
Heb nog een 24/2.8 een 50/1.4 een 55/3.5 ,gezien ik de D200 nog niet in bezit heb graag enige reactie a.u.b.
Heb nog een 24/2.8 een 50/1.4 een 55/3.5 ,gezien ik de D200 nog niet in bezit heb graag enige reactie a.u.b.
Hoeveel precies weet ik niet.In ieder geval meer als 2. Telkens opnieuw invoeren is niet nodig. Je 24 mm in geheugenbank menu aanmerken als lens 1, en je 55mm als lens 2 etc........ Volgens mij herkent de D200 hem dan automatisch.
Misschien dat Gerrit De Pater je nog wat meer kan vertellen . Hij heeft een F6 die dit ook kan.
Hoop dat je er wat mee kan.
Mvrgr,
Martin
Misschien dat Gerrit De Pater je nog wat meer kan vertellen . Hij heeft een F6 die dit ook kan.
Hoop dat je er wat mee kan.
Mvrgr,
Martin
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
- Frans
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Je kunt inderdaad meerdere non CPU objectieven ingeven met de combinatie brandpuntafstand en grootste diafragmaopening, die worden dan allemaal in het geheugen opgeslagen. Ik heb er een stuk of 5 opgeslagen. Je moet ze daarna wel selecteren als je een ander non CPU objectief monteert. De laatste die je selecteert houdt ie vast.
Ik heb deze optie onder de functietoets geprogrammeerd zodat ie makkelijker toegankelijk is.
Groeten Frans
Ik heb deze optie onder de functietoets geprogrammeerd zodat ie makkelijker toegankelijk is.
Groeten Frans
Re: Hoeveel analoge objectieven kan de D200 in zijn geheugen
Op de F6 zijn dat 10 lenzen. Z.g.n. MF lenzen. Moet wel de Ai of Ais uitvoering zijn.L.Cavalier schreef:Kan de D200 verschillende objectieven in zijn geheugen houden of moet ik telkens het betreffende objectief ingeven?
Gerrit
Frans,Frans schreef:Je kunt inderdaad meerdere non CPU objectieven ingeven met de combinatie brandpuntafstand en grootste diafragmaopening, die worden dan allemaal in het geheugen opgeslagen. Ik heb er een stuk of 5 opgeslagen. Je moet ze daarna wel selecteren als je een ander non CPU objectief monteert. De laatste die je selecteert houdt ie vast.
Groeten Frans
ik dacht altijd; ik ben niet de domste ! maar het invoeren onder Funktie knop van 3 verschillende non-cpu objectieven gaat mijn petje te boven!
Ik lees en herlees pag. 94-95 van de D200; d'r gaat geen lichtje branden en om nu elke keer als ik van lens wissel dit opnieuw te moeten invoeren ?
En wat/hoe met m'n zoom AF 80-200 ?
alvast bedankt
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
CPU lenzen hebben in hun omschrijving altijd AF staan. Komt deze aanduiding niet voor dan is het geen CPU lens!k.hendrik schreef:AF 80-200 ED 1:2.8D
is een CPU ?
en hoe met m'n 85 en 50 mm ?
vrgr
Bovendien hebben CPU lenzen altijd elektrische contacten voor een elektrische verbinding met de elektronica in de camera.
Met vr. gr.,
Gerrit
- Frans
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als je via de persoonlijke instelling f4 de Fv-vergr./Objectief geactiveerd hebt, kun je via de functieknop in combinatie met het hoofdinstelwiel een vast brandpunt selecteren ( aflezen op lcd bovenop de camera ). Vervolgens kun je het daarbij behorende grootste diafragma selecteren met het secundaire instelwiel.ik dacht altijd; ik ben niet de domste ! maar het invoeren onder Funktie knop van 3 verschillende non-cpu objectieven gaat mijn petje te boven!
Ik lees en herlees pag. 94-95 van de D200; d'r gaat geen lichtje branden en om nu elke keer als ik van lens wissel dit opnieuw te moeten invoeren ?
Daarna selecteer je een volgend brandpunt en kiest daar weer het daarbij behorend grootste diafragma bij. enz... Dit doe je voor al je non-CPU lenzen.
Als de combinatie brandpunt + diafragma van al je non-CPU lenzen eenmaal is opgeslagen kun je ze vervolgens met de functietoets in combinatie met het hoofdinstelwiel weer snel oproepen.
Je hoeft dan alleen maar het juiste brandpunt te selecteren, je ziet dan de voorheen ingevoerde diafragmawaarde ook verschijnen.
Opnieuw instellen is dus niet nodig, alleen selecteren.
Bovenstaande hoef je dus alleen maar in te stellen voor non-CPU lenzen ( MF , AI, AIS, Series E )
Ik hoop dat het een beetje duidelijker is geworden.
als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
Groeten Frans
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Pirsig schreef over KWALITEIT.
Het gaat ver om het aantal objectieven dat een D200 kan onthouden hieronder te vatten. Dan zijn er betere voorbeelden van de superieure kwaliteiten van de D200.
Zelf zou ik dan ook "Zen en de kunst van het boogschieten" van Eugen Herrigel in dit verband willen aanbevelen.
groet,
Marten
Het gaat ver om het aantal objectieven dat een D200 kan onthouden hieronder te vatten. Dan zijn er betere voorbeelden van de superieure kwaliteiten van de D200.
Zelf zou ik dan ook "Zen en de kunst van het boogschieten" van Eugen Herrigel in dit verband willen aanbevelen.
groet,
Marten
Eey; een soulmate !! maar toch niet goed gelezen ? "Ik lees en herlees pag. 94-95 van de D200; d'r gaat geen lichtje branden", of ik niet helder genoeg ?
het ging mij over mijn 'blinde vlek' bij het lezen van 'een' handleiding en de diverse invalshoeken/vooringenomenheid van de lezer of de schrijver van de handleiding.
Bij Herrigel (da's lang geleden)gaat het over de weg ernaar toe en niet het doel.
dank voor de aanvulling
het ging mij over mijn 'blinde vlek' bij het lezen van 'een' handleiding en de diverse invalshoeken/vooringenomenheid van de lezer of de schrijver van de handleiding.
Bij Herrigel (da's lang geleden)gaat het over de weg ernaar toe en niet het doel.
dank voor de aanvulling