Is dit een goede keus
Is dit een goede keus
Hallo
ik ben new hier en ik zit te dubben voor een andere camera
Heb nog steeds een aneloge camera en wil over naar een digitale ik heb nu wel een een digitale maar dan zo'n kleintje.
maar dat houd niet vast hoor ik wil weer iets vast hebben
Nu heb ik mijn idee laten gaan om een
Nikon D50
Tamron 18-200mm 1:3.5 - 6.3
Waarom ik ga voor tamron om dat er een macro functie op zit
en aan gezien ik veel foto's maak van de tuinen die ik maak
mijn vraag is:
is dit een goede keus om dit zo te nemen of hebben jullie een betere oplossing
ik ben new hier en ik zit te dubben voor een andere camera
Heb nog steeds een aneloge camera en wil over naar een digitale ik heb nu wel een een digitale maar dan zo'n kleintje.
maar dat houd niet vast hoor ik wil weer iets vast hebben
Nu heb ik mijn idee laten gaan om een
Nikon D50
Tamron 18-200mm 1:3.5 - 6.3
Waarom ik ga voor tamron om dat er een macro functie op zit
en aan gezien ik veel foto's maak van de tuinen die ik maak
mijn vraag is:
is dit een goede keus om dit zo te nemen of hebben jullie een betere oplossing
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
vragen
Hallo riederalp,
Met die camera en lens kan je best leuke plaatjes schieten.
Maar wat verlang je van de camera en van de lens?
Wat is je budget en hoeveel wil je er voor uitgeven?
En wat moet deze combinatie gaan kosten?
En welke eisen stel je aan de plaatjes die er uit komen?
Heel veel vragen, maar dan kan je ook een op jouw situatie toegesneden antwoord krijgen.
Maar om tuinen te fotograferen heb je in ieder geval geen 18-200mm nodig.
Dan zal je het dichterbij moeten zoeken.
Dat is alvast iets en laat maar horen, dan zal je vreselijk veel antwoorden krijgen.
Groetjes George
Maar wat verlang je van de camera en van de lens?
Wat is je budget en hoeveel wil je er voor uitgeven?
En wat moet deze combinatie gaan kosten?
En welke eisen stel je aan de plaatjes die er uit komen?
Heel veel vragen, maar dan kan je ook een op jouw situatie toegesneden antwoord krijgen.
Maar om tuinen te fotograferen heb je in ieder geval geen 18-200mm nodig.
Dat is alvast iets en laat maar horen, dan zal je vreselijk veel antwoorden krijgen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Hallo riederalp,
Maar wat verlang je van de camera en van de lens? Alles te kunnen doen
Wat is je budget en hoeveel wil je er voor uitgeven? max € 1000
En wat moet deze combinatie gaan kosten? € 738
En welke eisen stel je aan de plaatjes die er uit komen? Ze moeten goed zijn heb er nu een digitale van 3,5 mega pix
Maar om tuinen te fotograferen heb je in ieder geval geen 18-200mm nodig. Is ook voor de vakantie en andere dingen bv mijn 4 kinderen
[/b]
Maar wat verlang je van de camera en van de lens? Alles te kunnen doen
Wat is je budget en hoeveel wil je er voor uitgeven? max € 1000
En wat moet deze combinatie gaan kosten? € 738
En welke eisen stel je aan de plaatjes die er uit komen? Ze moeten goed zijn heb er nu een digitale van 3,5 mega pix
Maar om tuinen te fotograferen heb je in ieder geval geen 18-200mm nodig. Is ook voor de vakantie en andere dingen bv mijn 4 kinderen
[/b]
De D50 is een goede camera, en je zult er zeker mee kunnen doen wat je wilt doen. Als ik naar de foto's kijk op je website, zul je met een lens als een 18-200mm goed uit de voeten kunnen.
Bedenk echter wel dat er geen echte macro stand op deze zit. Het is meer een soort van 'dichtbij' of 'close focus' instelling.
Er zijn ook 'betere' lenzen denkbaar. 'Beter' in de zin van scherper, beter contrast, mooiere weergave van de onscherpte bij gebruik van een groot diafragma, etc.
Een D50 kost je zo'n 450 euro. Meestal kun je voor een redelijke meerprijs een 'kit' krijgen met de 18-70mm DX Nikkor.
Bij Konijnenberg is momenteel de D70s in de aanbieding voor 499 euro. Effectief zal deze dezelfde foto's maken als een D50, maar volgens de gebruikers is de D70(s) veel fijner om mee te werken (dat zullen D50 gebruikers ook zeggen van hun camera...)
Voor het restbedrag, misschien zo'n 300 euro, kun je dan een andere leuke lens aanschaffen. Misschien iets van een 70-300mm.
Als je alles in 1 lens wilt hebben, besef dan wel dat de optische kwaliteit altijd minder zal zijn naar mate de 'zoom' toeneemt.
Bedenk echter wel dat er geen echte macro stand op deze zit. Het is meer een soort van 'dichtbij' of 'close focus' instelling.
Er zijn ook 'betere' lenzen denkbaar. 'Beter' in de zin van scherper, beter contrast, mooiere weergave van de onscherpte bij gebruik van een groot diafragma, etc.
Een D50 kost je zo'n 450 euro. Meestal kun je voor een redelijke meerprijs een 'kit' krijgen met de 18-70mm DX Nikkor.
Bij Konijnenberg is momenteel de D70s in de aanbieding voor 499 euro. Effectief zal deze dezelfde foto's maken als een D50, maar volgens de gebruikers is de D70(s) veel fijner om mee te werken (dat zullen D50 gebruikers ook zeggen van hun camera...)
Voor het restbedrag, misschien zo'n 300 euro, kun je dan een andere leuke lens aanschaffen. Misschien iets van een 70-300mm.
Als je alles in 1 lens wilt hebben, besef dan wel dat de optische kwaliteit altijd minder zal zijn naar mate de 'zoom' toeneemt.
-
- Clublid
Goeiekoop
Hoi Vanson, je zegt dat bij Konijn de D70s in de aanbieding is voor 499,--
Is dat met kitlens? Of alleen de body?
Als het met kitlens is zou ik altijd die D70s nemen.
En voor het geld dat over blijft een leuke tele erbij.
Groetjes George
Is dat met kitlens? Of alleen de body?
Als het met kitlens is zou ik altijd die D70s nemen.
En voor het geld dat over blijft een leuke tele erbij.
Groetjes George

-
- Clublid
Tamron
Ik ben aan het zoeken geweest, de aanbieding van Konijn is alleen de body.
Dus hier moet nog een objectief op.
De D50 is een goede body en i.c.m. een objectief kan hij erg voordelig zijn.
Persoonlijk vind ik de D70s wel meer camera, iets forser en ligt lekker in de hand, maar dat is weer persoonlijk.
Aan de hand van de plaatjes zal je geen verschil waarnemen.
De 18-200mm Tamron is een lekker wandellensje.
Eén objectief waar je veel mee kunt en niet veel ruimte in beslag neemt.
Maar zoals al eerder opgemerkt het is geen top objectief, maar geeft wel goede resultaten, zeker als je de prijs/kwaliteitsverhouding in aanmerking neemt, is het waar voor je geld.
Mocht je achteraf tot de ontdekking komen dat je toch hogere eisen aan je plaatjes stelt, kan je dit objectieg altijd verkopen en zal het rond de 250 euro opleveren.
Ik heb hem thuis liggen als je eens wil proberen, kom maar langs zou ik zeggen.
Ze zijn wel erg gewild.
Groetjes George
Dus hier moet nog een objectief op.
De D50 is een goede body en i.c.m. een objectief kan hij erg voordelig zijn.
Persoonlijk vind ik de D70s wel meer camera, iets forser en ligt lekker in de hand, maar dat is weer persoonlijk.
Aan de hand van de plaatjes zal je geen verschil waarnemen.
De 18-200mm Tamron is een lekker wandellensje.
Eén objectief waar je veel mee kunt en niet veel ruimte in beslag neemt.
Maar zoals al eerder opgemerkt het is geen top objectief, maar geeft wel goede resultaten, zeker als je de prijs/kwaliteitsverhouding in aanmerking neemt, is het waar voor je geld.
Mocht je achteraf tot de ontdekking komen dat je toch hogere eisen aan je plaatjes stelt, kan je dit objectieg altijd verkopen en zal het rond de 250 euro opleveren.
Ik heb hem thuis liggen als je eens wil proberen, kom maar langs zou ik zeggen.
Ze zijn wel erg gewild.
Groetjes George