Fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
gz

Fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera

Bericht door gz » di feb 27 2007 7:27 pm

Hallo,

Ik ben nog een leek wat betreft fotograveren met een digitale spiegelreflexcamera. Lijkt me wel eens leuk om een curcus te volgen maar zie dat er ook een boek is waarmee veel info te krijgen is. Iemand bekend met dit boek en zo ja is dat iets voor een leek op dit gebied :)

Link 1

Of zal dit boek beter zijn:
Link 2

vanson

Bericht door vanson » di feb 27 2007 7:49 pm

Als je zelf een Nikon camera hebt, dan zal het tweede boek je meer kunnen aanspreken. De inhoud zal min of meer hetzelfde zijn (behoudens het deel over Nikon Capture) omdat digitale fotografie verdacht veel op analoge fotografie lijkt, en dus alle fotografie dezelfde basisprincipes kent.

Fotograveren, tenslotte, is een andere bezigheid dan fotograferen.
:D

Ronald-D

Bericht door Ronald-D » di feb 27 2007 8:02 pm

Het tweede boek heb ikzelf ook, en is wel een aardig boek, zéker als jezelf een nikon hebt zoals vanson al zei. Maar écht uitgebreid kan ik het niet noemen.

Je kan ook eens zoeken naar het "handboek digitale fotografie & beeldbewerking" van Frans Barten. Is wel wat prijziger.

Link: http://www.focusmedia.nl/start.htm

(wel een beetje naar beneden scrollen :wink: )

evertfoto

Re: Fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera

Bericht door evertfoto » di feb 27 2007 8:11 pm

gz schreef:Hallo,

Ik ben nog een leek wat betreft fotograveren met een digitale spiegelreflexcamera. Lijkt me wel eens leuk om een curcus te volgen maar zie dat er ook een boek is waarmee veel info te krijgen is. Iemand bekend met dit boek en zo ja is dat iets voor een leek op dit gebied :)

[url]Link 1[/url]

Of zal dit boek beter zijn:
[url]Link 2[/url]
Je zegt een leek te zijn met digitaal fotogaveren. Ben je dan wel bekent met analoog fotograferen?
Volgens mij is er niet echt veel verschil.

gz

Re: Fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera

Bericht door gz » di feb 27 2007 8:14 pm

evertfoto schreef: Je zegt een leek te zijn met digitaal fotogaveren. Ben je dan wel bekent met analoog fotograferen?
Volgens mij is er niet echt veel verschil.
Hehe

evertfoto

Bericht door evertfoto » di feb 27 2007 9:55 pm

Het was mijn bedoeling om serieus je antwoord te willen lezen.
Aan HeHe heb ik niet veel.
Ben o.a. docent fotografie geweest en wil je zeker wel op weg helpen.
Er zijn in den lande vele digitalefotocursussen te volgen.
Soms heb je meer aan vijf minuten mondeling uitleg, dan aan uren in een boek te lezen.

gz

Bericht door gz » di feb 27 2007 9:59 pm

evertfoto schreef:Het was mijn bedoeling om serieus je antwoord te willen lezen.
Aan HeHe heb ik niet veel.
Ben o.a. docent fotografie geweest en wil je zeker wel op weg helpen.
Er zijn in den lande vele digitalefotocursussen te volgen.
Soms heb je meer aan vijf minuten mondeling uitleg, dan aan uren in een boek te lezen.
Oke, ik heb gezocht naar een curcus in de regio van Dokkum maar helaas is daar geen curcus te vinden. Moet dan al naar Leeuwarden toe voor zo'n curcus. Vandaar dat ik dacht misschien kom je met zo'n boek ook ver. Ik mag graag voetbalwedstrijd fotograferen alleen zit je met de sluitertijd ect. Ook natuurfoto's vindt ik mooi om te maken en dan altijd in de vaste stand (natuur/landschap) is goed maar je kan veel meer en dat wil ik nou net weten :)

RRC

Bericht door RRC » wo feb 28 2007 11:56 pm

Wellicht heb je al voldoende informatie gekregen, toch nog even mijn antwoord. De twee boeken die je op het oog had beide bijna hetzelfde, hoewel de ene algemeen geschreven is over fotografie de ander richt zich meer op het merk Nikon en een aantal specifieke onderdelen van bijvoorbeeld menu's.

Zelf ben ik groot fan van de John Freeman boeken. Behalve algemeen fotografie heeft hij ook gerichte boeken zoals: Portretten, landschappen, composities, licht, zwart/wit en naakt. Deze boeken hebben veel foto's (mooi in druk) en goede uitleg van Freeman zelf. Je kunt de boeken vinden op Bol.com:

Fotografie
John Freeman
Hardcover
ISBN10: 9059201817

Zijn boek Fotografie is een prachtige hardcover met 288 pagina's. Daarbij vind ik het boek voor 19,95 Euro de prijs meer dan waard. De andere series kunnen eventueel een mooi supplement vormen.

:idea: Success!
Laatst gewijzigd door RRC op do mar 01 2007 6:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » do mar 01 2007 12:30 pm

ik heb van dezelfde schrijver het boek : "licht" .. een schitterend leerzaam boek!!

gz

Bericht door gz » do mar 01 2007 5:52 pm

Dank je wel allemaal, heb eerst het boek over Nikon besteld en daarna zal ik die andere denk ik bestellen. Eerst deze even afwachten. Nogmaals bedankt.

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”