Fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
gz

Fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera

Bericht door gz » di feb 27 2007 7:27 pm

Hallo,

Ik ben nog een leek wat betreft fotograveren met een digitale spiegelreflexcamera. Lijkt me wel eens leuk om een curcus te volgen maar zie dat er ook een boek is waarmee veel info te krijgen is. Iemand bekend met dit boek en zo ja is dat iets voor een leek op dit gebied :)

Link 1

Of zal dit boek beter zijn:
Link 2

vanson

Bericht door vanson » di feb 27 2007 7:49 pm

Als je zelf een Nikon camera hebt, dan zal het tweede boek je meer kunnen aanspreken. De inhoud zal min of meer hetzelfde zijn (behoudens het deel over Nikon Capture) omdat digitale fotografie verdacht veel op analoge fotografie lijkt, en dus alle fotografie dezelfde basisprincipes kent.

Fotograveren, tenslotte, is een andere bezigheid dan fotograferen.
:D

Ronald-D

Bericht door Ronald-D » di feb 27 2007 8:02 pm

Het tweede boek heb ikzelf ook, en is wel een aardig boek, zéker als jezelf een nikon hebt zoals vanson al zei. Maar écht uitgebreid kan ik het niet noemen.

Je kan ook eens zoeken naar het "handboek digitale fotografie & beeldbewerking" van Frans Barten. Is wel wat prijziger.

Link: http://www.focusmedia.nl/start.htm

(wel een beetje naar beneden scrollen :wink: )

evertfoto

Re: Fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera

Bericht door evertfoto » di feb 27 2007 8:11 pm

gz schreef:Hallo,

Ik ben nog een leek wat betreft fotograveren met een digitale spiegelreflexcamera. Lijkt me wel eens leuk om een curcus te volgen maar zie dat er ook een boek is waarmee veel info te krijgen is. Iemand bekend met dit boek en zo ja is dat iets voor een leek op dit gebied :)

[url]Link 1[/url]

Of zal dit boek beter zijn:
[url]Link 2[/url]
Je zegt een leek te zijn met digitaal fotogaveren. Ben je dan wel bekent met analoog fotograferen?