Je hebt 5 van de 6 foto's (1,3,4,5,6) vol open op f2.8 geschoten. Bij foto 1 en 3 pakt dat goed uit en wordt het hoofdonderwerp prima geisoleerd. Bij foto 4, 5 en 6 had je m.i. beter minimaal f5.6 gebruik.
Dank je wel, een waardevol advies/tip, Ik ga er bij een volgende keer beter op letten.
Bovendien is het gebruikte objectief op f2.8 niet lekker scherp
Ik heb de Tamron 17-55 gebruikt. Ik had juist het idee dat hij ook op 2.8 lekker scherp is, maar misschien kijk ik niet kritisch genoeg. Ik vind het verder overigens een heel fijn objectief om mee te werken. en volgende keer als ik me echt op details ga richten wil ik de 105 VR er eens opzetten, is dit een goed plan ????
Verder vind ik het jammer dat je er niet voor gekozen hebt een of meerdere totaalshots van mens+ambacht te maken
Die heb ik ook wel hoor, maar zeker naar aanleiding van mijn gazonmaaier foto's neigen deze voor mijn gevoel nogal naar "kiekjes" maar ik wil er best (als "leerproces") een paar plaatsen hoor. Het zijn best mooie, kleurijke en scherpe foto's, maar of ze echt interessant zijn ????
Bij 1 zou een straaltje vloeibaar metaal nog mooier zijn
Tja, dat moet natuurlijk ook maar net lukken, ik heb ook echt geprobeerd er een "spannende" foto van te maken. Maar wel een goede tip, dank je
oh ik lees net f2.8, dan was andere lens nodig geweest
[/quote]
Die begrijp ik niet helemaal. Zou je dit kunnen toelichten, of bedoel je dat mijn Tamron op 2.8 niet scherp is zoals Skippy ook al aangeeft.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.