Mijn bruiloft 24 juni

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.
BUG322

Mijn bruiloft 24 juni

Bericht door BUG322 » wo mei 19 2010 1:54 am

as 24 juni is het dus zover na 14 jaar en 2 kinderen gaan we dus trouwen het word een redelijk ingetogen bruiloft.
We trouwen op het stadhuis en daarna feest in een afgehuurde zaal met om en nabij 60 man.
Locatie Apeldoorn en Lieren.

Nu leek het me toch handig om er 1 iemand bij te hebben buiten de familie als fotograaf die er wat meer bedreven in is als mijn pa.
Iemand die er al over nadenkt om dit ook als onderwerp te gaan beoefenen.

Ik denk hierbij aan een vergoeding van om en nabij 75 euro eventuele nabewerking wil ik allemaal best zelf doen en stel ook mijn D50 met 17-55 en 300mm met sb-800 beschikbaar.

Mooi zou zijn als er iemand reageert in het bezit van een 80-200 f2,8 type lens.

De drankjes en hapjes zijn uiteraard ook gratis :)

Ben benieuwd

mvg

Marco

PS strak he 322ste bericht :)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Mijn bruiloft 24 juni

Bericht door Léon Obers » wo mei 19 2010 8:54 am

Gefeliciteerd dat je gaat trouwen, natuurlijk.

Maar aaaah, krijg je die discussie weer, van geen geld willen uitgeven voor een beetje fatsoenlijke foto's.
Het forum staat er vol mee. Je bent toch een fervent bezoeker van het forum. Nog niks geleerd op dit punt? :!:
En al zou een fotograaf wel capaciteiten hebben, wil die zichzelf een heel klein beetje serieus nemen en zijn naam niet te grabbel gooien, bewerkt hij zijn foto's zelf om niet achteraf de discussie te krijgen als het allemaal slecht is gedaan, dat de fotograaf dan de schuld krijgt van die slechte platen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » wo mei 19 2010 9:20 am

Dat is een uurvergoeding, hoop ik?

Daniël

Bericht door Daniël » wo mei 19 2010 10:36 am

Daar gaan we weer :roll:
BUG322 schreef:Nu leek het me toch handig om er 1 iemand bij te hebben buiten de familie als fotograaf die er wat meer bedreven in is als mijn pa.
Als je wilt oefenen en een leuk klein zak centje wilt kan je het toch doen. Over de kwaliteit wordt niet gesproken. Maar lijkt me wel dat het wat moois moet zijn

BUG322

Bericht door BUG322 » wo mei 19 2010 11:28 am

Ik ga verder niet in op geld discussies ik weet wel dat iedereen hier professioneel fotograaf is en dit idd per uur verdiend.
En als je dat niet verdiend maak je bij voorbaat geen goede foto's.
Uiteraard begint ook iedereen hier meteen aan de top.
En kun je hier natuurlijk alleen berichten plaatsen als je de kwaliteit van het fotografie vak beschermd.

Voor die jongens zou ik willen zeggen get a life and away off this topic.
Als dit niet lukt lig ik er verder ook niet wakker van. Een oplossing vind ik wel voor de shots.
Dus zo niet dan jammer dan.
Verder hoeft de hele show hier absoluut niet gepresenteerd te worden daar ben ik sowieso te lelijk voor:)

mvg
Marco

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo mei 19 2010 11:42 am

BUG322 schreef: Voor die jongens zou ik willen zeggen get a life and away off this topic.
Ach kom, voel je je nu in je wiek geschoten?
Reageer een beetje realistisch. Die opmerking slaat op die wijze meer op jezelf dan op anderen die hier reageren.
Als je op een openbaar forum je voorstellen doet voor iets wat serieus wordt geacht, kun je ook verwachten daar serieus realistische denkbeelden en reacties op te krijgen. Als dat niet bevalt wil ik wel vragen deze draad door de moderator volledig te wissen, inclusief de vraagstelling van jezelf.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op wo mei 19 2010 11:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo mei 19 2010 11:49 am

Eens met Leon.

Beetje serieuze fotograaf pro of niet komt niet zijn hele dag voor jou werken voor € 75,- en feit dat jij aangeeft dat je graag wil dat diegene ook nog eens een 80-200 moet hebben is wel heel erg veeleisend.

Stap terug in de realiteit en ik wil best je bruiloft fotograferen. Voor 6 uurtjes incl album betaal je dan maar € 1100,-
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

GdP

Bericht door GdP » wo mei 19 2010 12:00 pm

Deze topfotograaf valt af. Ben met vakantie.

BUG322

Bericht door BUG322 » wo mei 19 2010 12:12 pm

Helemaal niet persoonlijk hoor.
Jammer dat je dat zo voelt.
Want ook uiteraard ken ik deze discussie.
Uiteraard hoe meer je betaald de meer je krijgt.
Die begrippen zijn mij niet onbekend ik ben alleen heel duidelijk.

Dat de lat hier graag hoog gelegd word is prima en uitstekend zelfs maar dat geeft niet meteen de norm aangezien dit forum een breed publiek zou kunnen of moeten hebben.

maar aan het eind van deze week heb ik tenminste geprobeerd bij het nikon forum en dan mag dit best allemaal gewist worden hoor.
Niet geschoten is sowieso mis.

That's all

JJ92

Bericht door JJ92 » wo mei 19 2010 12:28 pm

Geen zin om verder op deze discussie in te gaan,
Daniël schreef:BUG322 schreef:
Nu leek het me toch handig om er 1 iemand bij te hebben buiten de familie als fotograaf die er wat meer bedreven in is als mijn pa.

Als je wilt oefenen en een leuk klein zak centje wilt kan je het toch doen. Over de kwaliteit wordt niet gesproken. Maar lijkt me wel dat het wat moois moet zijn
wel een pb gestuurd.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » wo mei 19 2010 3:32 pm

BUG322, niet geschoten is altijd mis en vragen staat vrij. Allemaal waar.
Maar vergelijk het eens hiermee: stel je vraagt op een forum van mooie old-timer auto's of iemand voor jou met z'n auto wil rijden op je bruiloft. Als je zoiets vraagt van mensen die je verder helemaal niet kent en ze moeten naar je toe komen en toch meerdere uren actief zijn én dan ook nog hun eigen spullen meenemen, dan is 75 euro toch gewoon echt een fooi?
Je vraagt om een vriendendienst van mensen die je vrienden niet zijn. Wil je dat echt?

BUG322

Bericht door BUG322 » wo mei 19 2010 3:56 pm

Heerlijk die betutteling :)

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » wo mei 19 2010 4:06 pm

Mag je heerlijk vinden. Het lijkt me alleen zo vervelend dat je de dag van je leven straks niet fatsoenlijk op de foto hebt staan omdat je zo'n krent bent die niet een normaal bedrag voor een reportage uit wil geven. Niettemin wens ik de hobbyist die dit doet veel plezier met z'n doos ijsjes die hij of zij nog net kan kopen nadat de belasting en afschrijving voor de apparatuur verrekend is.

Maar ik zal het wel niet begrepen hebben...

BUG322

Bericht door BUG322 » wo mei 19 2010 5:35 pm

Goed van je dat je er vanuit gaat dat het allemaal knudde gaat worden.
Fijn van je dat je dat beoordelen kan hoe ik moet leven en doen.
Drink nog wat ethaanzuur.

respect wat een inzicht

BUG322

Bericht door BUG322 » wo mei 19 2010 5:39 pm

Niettemin wens ik de hobbyist die dit doet veel plezier met z'n doos ijsjes die hij of zij nog net kan kopen nadat de belasting en afschrijving voor de apparatuur verrekend is.
Ook weer zo'n enorm intelligente opmerking een hobbyist die zijn verrichtingen verrekend met belastingen.
Kun jezelf nog wel het e.e.a. uit elkaar houden?

Wat een blindheid

et mooie is dat ik niemand iets dwing te doen.
Laatst gewijzigd door BUG322 op wo mei 19 2010 5:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Komende evenementen”