Macro m.b.v. Canon 250D close-up lens [+update]

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Macro m.b.v. Canon 250D close-up lens [+update]

Bericht door Skippy » wo mei 19 2010 6:45 pm

Eerste snelle test met de Canon 250D close-up lens i.c.m. Nikkor 50mm MF Ais f1.2. Het beeldje is van kop tot tot voet 20cm hoog.

f8, 1/50 sec, iso 3.200, uit de hand

Afbeelding

Nog maar eentje dan

f2.8, 1/40 sec, iso 3.200, uit de hand. Ik geloof wel dat het close-up lensje van goede kwaliteit is :D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Skippy op wo mei 19 2010 10:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: Macro m.b.v. Canon 250D close-up lens

Bericht door JacTrum » wo mei 19 2010 9:09 pm

Mooie foto. Als het je bedoeling was het accent op de voorkant te leggen is ' ie volledig geslaagd. Als je het hele beeldje scherp had willen hebben was een wat kleinere lensopening nodig geweest, maar dan had je hem niet meer uit de hand kunnen schieten. Dus ik vind dat je een verstandige keus hebt gemaakt.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: Macro m.b.v. Canon 250D close-up lens

Bericht door Skippy » wo mei 19 2010 10:46 pm

JacTrum schreef:Mooie foto. Als het je bedoeling was het accent op de voorkant te leggen is ' ie volledig geslaagd. Als je het hele beeldje scherp had willen hebben was een wat kleinere lensopening nodig geweest, maar dan had je hem niet meer uit de hand kunnen schieten. Dus ik vind dat je een verstandige keus hebt gemaakt.
Je hebt mijn bedoeling en keuzes prima beargumenteerd Jack, bedankt.

Tevens 1 extra foto toegevoegd.

GdP

Re: Macro m.b.v. Canon 250D close-up lens [+update]

Bericht door GdP » do mei 20 2010 12:08 am

Ik heb jaren lang 5 close-up lenzen gebruikt van Nikon op verschillende objectieven. Was , niets mis mee! Zijn een stuk handiger dan tussenringen, e.d., want die maken gelijk weer z’n erg grote stap.

Ook hier zie je een foto met een uitstekende scherpte. Niets mis mee!

psilin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door psilin » do mei 20 2010 6:21 am

Ik ga niets afdoen aan de fotos. De naam macro is echter volkomen misplaatst gezien de afmetingen van de voorwerpen.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » do mei 20 2010 8:01 am

psilin schreef:De naam macro is echter volkomen misplaatst gezien de afmetingen van de voorwerpen.
Dat ben ik niet me je eens. Google maar eens op "Macro".

Citaat uit deze link http://nl.wikipedia.org/wiki/Macrofotografie

"Macrofotografie is het fotograferen op korte tot zeer korte afstand van onderdelen van mensen, dieren, planten of voorwerpen, met de bedoeling ze zo groot mogelijk af te beelden, zodat details zichtbaar worden die met het blote oog moeilijk of niet waarneembaar zijn.

We spreken van macrofotografie wanneer de vergroting groter of gelijk is aan één. Wanneer de vergroting kleiner is dan één, spreken we over een close-up. Of anders gezegd: wanneer het beeld op film/sensor groter of gelijk is aan het gefotografeerde voorwerp, spreken we van macrofotografie."

Macro en close-up zijn gerelateerde begrippen. Wel of niet macro heeft niets met de afmeting van het onderwerp te maken; dat kan variëren van de kleine teennagel van een fruitvliegje tot een detail van een klinknagel van een mammoettanker.

psilin schreef:Ik ga niets afdoen aan de fotos.
Pfoeh, dat is een hele opluchting :wink:

GdP

Bericht door GdP » do mei 20 2010 8:55 am

Ik ben toch wel erg benieuwd naar jouw foto, m.b.v. de Canon 250D close-up lens, van een mammoettanker. :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”