Hallo allemaal,
Ik wil een druppel fotograferen, nu zie ik soms een foto van een druppel die op bv een blad ligt.
Deze druppel is echt rond, bijna zo rond als een knikker.
Dit zou ik ook wel voorelkaar willen krijgen maar dit lukt mij niet.
Heeft iemand enig idee hoe het komt dat zo'n druppel zo rond is als een knikker??
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Druppel zo rond als een knikker
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Re: Druppel zo rond als een knikker
Dat hangt volgens mij ook van de plant af waar dat blad aan zit.
Kijk eens naar een druppel op het blad van een Vrouwenmantel. Komt aardig in de buurt van een knikker. Tenminste van boven gezien
Kijk eens naar een druppel op het blad van een Vrouwenmantel. Komt aardig in de buurt van een knikker. Tenminste van boven gezien

D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
- selcuk
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Probeer het eens op een vetplantje
Zonder gekkigheid zoek een plant wat vettig is,daar zal cohesie plaatsvinden(samentrekking watermoleculen)

Zonder gekkigheid zoek een plant wat vettig is,daar zal cohesie plaatsvinden(samentrekking watermoleculen)
Gaat ik zeker proberen , bedanktselcuk schreef:Probeer het eens op een vetplantje![]()
Zo iets?

Sorry, sorry, sorry, ik weet nog niet hoe je de EXIF-file erbij moet gooien maar ik moest deze foto even snel plaatsen.
Hoe de plant heet weet ik niet, maar het is in ieder geval geen vetplant.

Sorry, sorry, sorry, ik weet nog niet hoe je de EXIF-file erbij moet gooien maar ik moest deze foto even snel plaatsen.

ik bedoel zo rond als deze foto,,, zie link.KLM schreef:Zo iets?
Sorry, sorry, sorry, ik weet nog niet hoe je de EXIF-file erbij moet gooien maar ik moest deze foto even snel plaatsen.![]()
http://www.redbubble.com/people/nikmd/a ... ils-marble" onclick="window.open(this.href);return false;
- selcuk
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nou om een zo ronde druppel te krijgen zoals je met dat link aangeeft moet je wel wat goocheltrucs uithalen.
Zorg dat je een plant met waterafstotende celstructuur neemt ,of je zou het oppervlak moeten impregneren met blanke lak of iets dergelijks.
Hoe en wat weet ik niet,dat vind je vast wel uit.
Hier een interessante link over hydrofobe materialen.
http://pof.tnw.utwente.nl/5_publication ... kerbed.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Zorg dat je een plant met waterafstotende celstructuur neemt ,of je zou het oppervlak moeten impregneren met blanke lak of iets dergelijks.
Hoe en wat weet ik niet,dat vind je vast wel uit.
Hier een interessante link over hydrofobe materialen.
http://pof.tnw.utwente.nl/5_publication ... kerbed.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;