Daniël schreef:Arend-ho schreef:schiet maar raak zou ik zeggen...
Dat heb jij wel gedaan
Genomen met je nieuwe aanwinst?
1, top. Niks meer aan doen.
2, snavel is volgens mij net te helder. Ik denk iets van de helderheid af halen. Maar wel erg mooi.
3, top, alleen jammer dat ik net niet kan zien wat zijn pose is. Maar wel heel erg gaaf
4, mooi, maar volgens mij zijn er delen dat niet scherp is. Waarom F6.3?
5, mooi moment
6, heel mooi. Alleen net de vleugel er niet helemaal op
7, niks meer aan doen
8,

helemaal top. Mijn favoriet
tx
2. snavel was zelfs nog wat helderder...invallend licht van opzij...ik heb met shop nog wat donkerder gemaakt.
3. klopt...heb er bewust voor gekozen vogels maar half te schieten daar ik de halve boogjes waar ze op zitten niet echt mooi vind.
4. kop is scherp...de rest blurt weg idd....F 6,3....geen idee eigenlijk...maar met F8 oid red je het volgens mij onder deze hoek ook niet.
6. ja weet het....dit is echt prime..de 200-400mm was het nog wel eens makkelijk snel te draaien zodat deze wel in beeld was...wennen dus.
Barry schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe speelgoed
Voor mij nr 1, 5 en 8
dank je.
Skippy schreef:Hm, lastige omstandigheden zo te zien. Zal inderdaad wennen zijn een prime na de 200-400 maar qua composities heb je het er toch goed vanaf gebracht. Ik vind de serie wat onrustig door de wisselende achtergrondkleuren en de optimale scherpte die realiseerbaar moet zijn met de 200mm zit er nog niet in. Het zal ook wel enige tijd vergen voordat de 200mm en jij optimaal op elkaar ingespeeld zijn, over 1 maand ofzo zijn jullie vast een hecht team

scherpte vind ik klein ook wat tegen vallen als ik zo kijk....groot zijn ze ok naar mijn mening.....misschien kan het nog scherper ?...ongetwijfeld zal ik moeten wennen. ik hoor het al ik moet meer op pad
flitslicht schreef:Het is een mooie lens. Maar zijn sterke punt is naar verluid vooral dat je hem perfect wijd open kan gebruiken zodat je een hele goede isolatie van het onderwerp hebt. Hierdoor is hij vooral interessant voor modefotografen; door de relatief lange afstand die je tot het model hebt wordt alles in elkaar gedrukt en krijg je die typische 'look'. Als je flink gaat diafragmeren vervalt die specifieke waarde van de lens en kan je in de meeste gevallen eigenlijk net zo goed de 70-200VR2 gebruiken, waarbij je dan ook nog kan zoomen. Eea heb ik natuurlijk van horen zeggen, want zelf heb ik die lens niet.
Maar wel fijne platen.
klopt als een bus wat je zegt...open of op 2.8 kan je perfect isoleren.
in ander gevallen kan een 70-200 idd uitkomst bieden.
alhoewel ik mij af vraag of je de scherpte gaat halen van de 200mm f2
neemt niet weg dat ik even op pad wilde met mijn nieuwe aanwinst.
EDIT: ik zal kijken of mijn dochter zin heeft om even model te staan ! meestal loopt ze hard weg als ik een lens de koffer uit trek.
zo ja zal ik ze posten en mag je wat mij betreft je mening weer geven.
tx voor nu !
bedankt zover voor de feedback
Arend