Ik heb de ideale cameratas gevonden!!!

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
De Put

Ik heb de ideale cameratas gevonden!!!

Bericht door De Put » do mar 01 2007 1:16 pm

Mensen,

Ik heb vandaag DE ideale cameratas ontvangen voor de doelen waarvoor ik hem wilde hebben. Ik was op zoek naar een tas waarmee ik mijn basisuitrusting mee kon nemen plus alles wat ik verder nodig heb op een dagje uit en of een stedentripje. Ik heb al eerder in diverse topics melding gemaakt van de Naneu Pro Alpha, maar nu ik hem voor me heb staan ben ik er nog enthousiaster over.
Onderin de tas zit een uitneembare en zeer zwaar uitgevoerde unit welke via de rugzijde bereikbaar is. Hierin kan ik zonder moeite het volgende kwijt:
- Mijn body (evt. met grip)
- Een flinke telelens (ik heb hem niet, maar de 70-200 past zeker
- Een drie- of viertal kleinere lenzen
- Een flitser
- Kabeltjes, opladers, batterijen, etc.
Bovenin de tas is voldoende ruimte voor een dagje uit of een weekendje weg en indien de onderste unit eruit gehaald wordt blijft er een grote ruimte over. Voorin is een plat vak tot op de bodem van de tas (voldoende voor een schrijfmap o.i.d.). Aan de voorzijde is een ruim vak afgesloten met een rits waarin ruimte zat is voor papieren, cd’s, etc. etc. etc.
De tas heeft verder ontzettend veel zakjes en mogelijkheden om er allerlei toeters en bellen aan te hangen, een statiefzak met spanband en ontzettend goed uitgevoerde dragers en heupgordel.
Het geheel is door de slimme indeling niet veel groter dan mijn oude camera tas waarin alleen mijn uitrusting paste.

… en nu het mooiste… de adviesprijs US is $100, bij Naneu Pro NL kost hij €64,95 en bij CameraNu slechts 49,95 (gisteren besteld, vandaag binnen). Het is de beste tas (voor mijn gebruik) die ik ooit gezien heb en ik heb nog nooit zoveel waar voor mijn geld gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een collega heeft vandaag een Camera/Laptop tas (Urban Gear 120) van Naneu Pro binnen gekregen en ook die overtreft alle verwachtingen. Een zeer zeer ruim cameracompartiment dat als aparte afgesloten unit uitneembaar is, een grote tas en ruimte genoeg voor een flinke laptop.

www.naneupro.com
www.naneupro.nl
www.cameranu.nl

Groeten,
Remco

Rogier

Bericht door Rogier » do mar 01 2007 1:23 pm

Ik denk dat je moeite gaat hebben om een 70-200 daar in kwijt te raken hoor.

Ik heb zelf ook de UrbanGear 120. Best een prettige tas moet ik zeggen. Het begint alleen irritant te worden dat je door het afsluitbare binnenvak twee voorkleppen hebt voordat je bij je spullen bent. Ruim is hij wel, ik alles uit mijn sig er in kwijt, plus nog een flinke laptop en wat los spul. Helemaal vol wordt ie alleen wel ontzettend zwaar, maar dat heb je met elke tas van die omvang.

De Put

Bericht door De Put » do mar 01 2007 1:26 pm

Hoi Rogier,

Die 70-200 past zeker!
Ik ben overigens blij dat ik die 120 niet besteld heb; want dat is toch echt niets voor mij. Ik ben meer een zwerver en wil dan niet te veel bij me hebben.

Groeten,
Remco

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do mar 01 2007 1:39 pm

Hoi Remco,

Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier ermee. Vind het altijd leuk om te lezen dat iemand zo blij is met wat hij/zij koopt.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

GdP

Bericht door GdP » do mar 01 2007 1:42 pm

Hallo Remco,

Het lijkt een ruime tas. Maar in het voorbeeld zie ik nergens een zonnekap! En dat maakt het niet eenvoudiger om alles in de tas op te bergen. :(
Maar hij ziet er erg mooi uit. :)
Met vr. gr.
Gerrit

De Put

Bericht door De Put » do mar 01 2007 1:47 pm

Hoi Gerrit,

Mijn zonnekappen zitten andersom op de lens geklikt en dat past prima. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen exotische bloemvormige exemplaren heb. Vergeet overigens niet er nog een groot topcompartiment op zit dus in geval van nood doe ik de kappen daar in.
De lensvakken zijn overigens diep genoeg om bijvoorbeeld een 18-55 en een 50mm gestapeld te plaatsen. Zoveel lensen heb ik niet dus voorlopig is dat niet nodig :-).

Groeten,
Remco

Pindar01

Bericht door Pindar01 » do mar 01 2007 2:17 pm

Mooie tas Remco! :lol:

Ik ben ook nog op zoek naar een mooie, goede tas voor niet te veel en ik denk dat dit toch wel een hele goede optie is! 8)

Veel plezier ermee

Gr: Michel

reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door reneo57 » do mar 01 2007 8:48 pm

De Put schreef:Hoi Gerrit,

Mijn zonnekappen zitten andersom op de lens geklikt en dat past prima. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen exotische bloemvormige exemplaren heb. Vergeet overigens niet er nog een groot topcompartiment op zit dus in geval van nood doe ik de kappen daar in.
De lensvakken zijn overigens diep genoeg om bijvoorbeeld een 18-55 en een 50mm gestapeld te plaatsen. Zoveel lensen heb ik niet dus voorlopig is dat niet nodig :-).

Groeten,
Remco
Mijn zonnekappen zitten andersom op de lens geklikt en dat past prima
juist! lijkt mij ook de beste manier. :roll:

Rogier

Bericht door Rogier » vr mar 02 2007 12:41 pm

Misschien interessant om te zien wat er allemaal in een UrbanGear 120 past:

Afbeelding

- Sunpak Powerzoom 40X
- Nikon SB-800
- Nikond D70
- OP/Tech camerariem met daaronder Sigma 1.4x converter
- Sigma 70-200 2.8
- Sigma 28-70 2.8

In het lege vak zit normaal een D70s met grip en Tamron 17-55 2.8, maar ik moest toch ergens de foto mee maken :D

GdP

Bericht door GdP » vr mar 02 2007 1:08 pm

Rogier ik mis jouw D70. :oops: :)
Een erg mooie tas Rogier!
Vr. gr. Gerrit

Rogier

Bericht door Rogier » vr mar 02 2007 1:13 pm

Mwah, mooi is ie niet, eerder lomp. Maar er gaat ontzettend veel in, en daar heb ik 'm voor ;)

De Put

Bericht door De Put » vr mar 02 2007 1:21 pm

Mijn collega stuurt hem terug omdat noch zijn Dynax7D met grip, noch zijn laptop erin past. De U120 is voor hem dus een miskoop geworden. Ik ben echter nog steeds waaaaaaaanzinnig tevreden met mijn Alpha

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » vr mar 02 2007 1:29 pm

Mooie rode bank!... :lol:
Nee geintje! Mooie tas!
Hoe moet ik nu zien dat je makkelijk in één compartiment kan komen? Kan je daar misschien ook een foto'tje van maken?
Ik zoek namelijk zelf ook nog zo'n soort tas om stedentrips mee te maken. Dit is toch wel heel wat makkelijker dan zo'n 'handzame' schoudertas! (Die bijna altijd in de weg zit én waar je minder in kwijt kan...)

Rogier

Bericht door Rogier » vr mar 02 2007 1:35 pm

Hehehe, die rode bank doet het altijd goed als achtergrond! :D

Wat bedoel je precies met "dat je makkelijk in één compartiment kan komen"?

Voor een stedentrip weet ik niet of dit de meest ideale tas is, ik zou denk ik dan eerder voor iets kleiners gaan. Wij gaan van de zomer een rondreis door Tunesië maken, en ik twijfel nog of ik deze tas of toch de veel handzamere Lowepro Microtrekker 200 meeneem.
Laatst gewijzigd door Rogier op vr mar 02 2007 1:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

GdP

Bericht door GdP » vr mar 02 2007 1:35 pm

Rogier schreef:Mwah, mooi is ie niet, eerder lomp. Maar er gaat ontzettend veel in, en daar heb ik 'm voor ;)
Ik heb zelf sinds kort de:
http://www.tamrac.com/5575_lrg.htm

Een enorme dikke bult. Het kon niet anders, anders moets de grip van mijn camera. :(
De 80-200 f/2.8 zit op dezelfde manier in de tas als bij jouw.
Ik heb een breed tussenschot uit een andere tas gebruikt om hem vast te zetten. Anders ligt hij er al uit voor je er erg in hebt.
Gerrit

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”