Welke Windows notebook

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Gesloten
Daniël

Welke Windows notebook

Bericht door Daniël » do mei 27 2010 12:27 pm

Nou wilt mijn vriendin over een enige tijd een laptop aanschaffen.
Maar welke.
Eisen:
Alledaags gebruik, foto's bewerken op NEF formaat.
Geen reflectie scherm. Dit is namelijk een deal breaker.

Het wordt sowieso een Windows 7 laptop.

Het probleem is niet dat ik geen specs weet maar eerder die minder fijne reflectie schermen (ik wil niet schelden op het forum :lol: ).
Ze wilt namelijk ook wel is op het balkon kunnen bewerken (draadloos internet en netwerk).

Welk merk en welke type is dan aan te raden?

Barry

Re: Welke Windows notebook

Bericht door Barry » do mei 27 2010 12:49 pm

De beste vind ik Apple maar als je niet zoveel uitwil geven vind ik Asus zelf erg goed!
Het is een erg goed scherm om foto's te bewerken! Heb die van mij nu 5 jaar en die heeft een mooier beeld dan nieuwere laptops waar ik mee gewerkt heb :D

Daniël

Bericht door Daniël » do mei 27 2010 12:53 pm

:lol: moet wel nieuw zijn Barry

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » do mei 27 2010 10:10 pm

Daniel, als je je vriendin écht wilt verwennen geef je haar een Apple Macbook pro (vanaf 999,- :-) Maar je bent eigenwijs en wilt een Windowsding... Ik gebruik voor mijn werk ook wel Asus laptops en ben daar wel tevreden over. Maar eerlijk gezegd vindt iedereen de computer die hijzelf gebruikt altijd het beste, dus het is beter om naar objectieve informatie te kijken. De Consumentengids bijvoorbeeld? Of computerbladsen. Ik heb hier een PCM liggen van september vorig jaar en daarin komen Asus, Toshiba, HP en Packard Bell er goed uit.

Ojee, mijn 900e bericht alweer!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » do mei 27 2010 10:36 pm

Ik heb momenteel een HP laptop en ben er zeer tevreden over. Maar ik heb nu ook een MacBook Pro besteld en ik denk dat ik daar nog blijer mee ga worden. :mryellow:
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Daniël

Bericht door Daniël » vr mei 28 2010 8:14 am

JacTrum schreef:Apple Macbook pro
Kan ze geen patience spelen :lol:
Ze wilt gewoon een windows machine. Het het tegen haar gezegd dat ze eventueel ook moet kijken naar een Macbook. Ga het nog wel even tegen haar zeggen.
Kan ik er ook is gebruik van maken :lol:

Ik hoor nu heel veel Asus. Dus dan moet ik er maar is naar gaan kijken. Asus heeft ook mijn voorkeur omdat het gewoon een goed merk is

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door iefie » vr mei 28 2010 8:44 am

zijn alle apple mac books tegenwoordig niet alleen met glans scherm!?
volgens mij wel.

herstel, ze zijn er weer wel :mryellow:
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

renecita

Bericht door renecita » vr jun 04 2010 9:48 am

Ik heb een Sony Vaio. Start een beetje traag op maar heeft een prachtig beeldscherm! Het enige vervelende is dat anderen mijn foto's niet zo mooi kunnen zien als ik het kan. Behalve misschien degenen die een Mac hebben :D

Renee

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » vr jun 04 2010 9:51 am

Daniël schreef:
Ik hoor nu heel veel Asus. Dus dan moet ik er maar is naar gaan kijken. Asus heeft ook mijn voorkeur omdat het gewoon een goed merk is
En, ze hebben een hele goede service, wat niet te zeggen is over Acer. Asus hebben wij ook, en het is dat er nu een bak koffie overheen is gegaan, maar het zijn hele goede laptops, ook voor foto bewerking(vind ik)

Daniël

Bericht door Daniël » vr jun 04 2010 10:57 am

Goed, alle bedankt voor de input.
Ik ga haar de kant van Asus drukken. Zal wel lukken.

Mag op slot.

Gesloten

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”