Ervaring op Java, Indonesië?

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.
Plaats reactie
Bookkeeper

Ervaring op Java, Indonesië?

Bericht door Bookkeeper » vr mei 28 2010 10:53 pm

Hallo, over twee weken vertrek ik naar Jakarta (Java, Indonesië) voor drie weken... is er iemand die tips voor mij heeft van plaatsen die ik echt moet bezoeken....

terima kasih

FvM
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Ervaring op Java, Indonesië?

Bericht door FvM » vr mei 28 2010 11:08 pm

Bandung, Bogor, Yogyakarta, Solo, Semarang. De treinreis van Bandung naar Yogyakarta is een geweldige belevenis. Fijne vakantie!!

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » za mei 29 2010 12:08 am

Mocht je tijd hebben dit weekend op het maliveld in den haag is momenteel de tongtong fair , dit duurt tot zondag.
Ben er vanavond geweest en heb me prima vermaakt , hier zal je behoorlijk wat info kunnen vinden voor je reis.

http://www.tongtongfair.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

groet ruud

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door jantom » za mei 29 2010 9:55 pm

Op de allereerste plaats:
breng een bezoek aan Jakarta Kota (Batavia). Met het oude stadhuis (nu museum) en het plein ervóór (Fatahilla) en loop naar de oude Hollandse ophaalbrug (gelukkig nu gerestaureerd). Bezoek de vissershaven/houthaven (Tanjung Priok).
Er is nog veel meer te zien....
Bogor - met de trein vanaf Jakarta. De botanische tuin is mooi. Er is daar (in het park) ook een begraafplaats te zien die de moeite waard is - we hebben het nu wel over het Nederlands verleden daar.
Vanaf Bogor kan je met de bus naar Bandung of je kan reizen via Jakarta. Bandung en omgeving is erg mooi. Nederlandse villa's en mooie brede lanen met bomen. Buiten de stad zijn warmwaterbronnen, een mooie natuur en niet te vergeten een vulkaan. Niet alleen de top is interessant maar ook het bos dat daar aanwezig is. Het betreft hier specifieke vegetatie die goed bestand is tegen de walmen die zo nu en dan uit de vulkaan komen. Er is een plek (aan de voet van de vulkaan) waar het "magma" voor je ogen uit spleten borrelt (zwavel). Ik vond dat spectaculair. Je loopt daar op hete grond.
Yogyakarta is wel een van de mooiste bestemmingen. In de buurt daarvan zijn hindoeistsche bouwwerken en de Borobudur niet te vergeten. De stad zelf is ook gezellig. Bezoek ook de kraton van de Sultan. Daar zijn ook dansvoorstellingen, er is veel aan oudheden te zien (ook een Zeiss camera met een Nippon Kogaku lens).
Semarang valt wat tegen maar ik heb daar niet zoveel gezien. De haven is wel interessant maar als je daar foto's wilt maken wordt je dat verboden want het is een beetje armoedig daar. En men is daar erg bang voor publicatie van minder fraaie plekjes van Indonesië. Ik heb er zelf ook problemen gehad en ging bijna het gevang in...
Surabaya is een lelijke stad en toch best wel fotogeniek. Ik ben gek op de haven en je kan er met een ferry naar Madura. Best leuk. In Surabaya gewoon rondkijken en probeer daar ook eens een kampung te bezoeken. Geheid dat je daar welkom wordt geheten - daar ontmoet je heel vriendelijke mensen.

Maar er zijn nog veel andere mooie bestemmingen te bezoeken. De Bromo-vulkaan. Solo moet mooi zijn. Ga er maar aan. Maar dit vorenstaande kost je al alle tijd die je van plan bent daar te besteden. Maar ga ook op eigen onderzoek uit.

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » za mei 29 2010 9:57 pm

En die treinreis van Bandung naar Yogyakarta is inderdaad een must. Alleen daarvoor al zou je naar Java moeten willen gaan (beetje overdreven maar ècht gaan doen)!

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo mei 30 2010 12:44 am

De meeste hotspots zijn al genoemd, de treinreis van Bandung naar Yogyakarta is inderdaad geweldig mooi. Ik zou 1e klasse reserveren, wel zo comfortabel.
Bromo, Borobudur, Mt. Ijen en Prambanan moet je ook gezien hebben.

Nog wat kiekjes, voor de voorpret ... Veel plezier alvast, jullie zullen het geweldig vinden!

Tangkuban Prahu, bij Bandung
Afbeelding

Bromo
Afbeelding

Bromo
Afbeelding

Ijen
Afbeelding

Heuvels rond Bandung
Afbeelding

Jogyakarta, bij het waterpaleis van de Sultan
Afbeelding

Prambanan tempel, bij Jogyakarta
Afbeelding

Borobudur tempel, bij Jogyakarta
Afbeelding

Borobudur
Afbeelding

Borobudur
Afbeelding

En natuurlijk ... de mensen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jantom
Clublid
Clublid

Bericht door jantom » zo mei 30 2010 1:39 am

Mooie foto's, Skippy.

Eerste klas (trein) heet Eksekutif, maar de ramen in die "dure" klasse kunnen helaas niet open en ze zijn niet bepaald geschikt om doorheen te fotograferen.
Maar je wordt dan niet zo vuil.
Het is het één (onbelemmerd uitzicht) of het ander.

Plaats reactie

Terug naar “Fotolocatie tips”