Dankjulliewel voor de reacties!
@Matthieu: bedankt voor de opbouwende kritiek (nee hoor, jij bezorgd me geen zwaar leven) Je ziet goed wat ik me zelf ook al was opgevallen mbt de horizon. Ik heb hier meerdere keren wel mee gespeeld, maar heb toch voor deze gekozen omdat het gewoon beter uitpakte. Soms was de voorgrond namelijk niet spannend genoeg om horizon omhoog te zetten, zoals 3 of 4 omdat daar de concentratie rood van de klaprozen of de wijnranken losser wordt en het beeld onrustig maakte in mijn ogen. Bij 9 had ie misschien wel meer omhoog gekund de horizon, maar bij 7 zal ik al aan mijn maximale groothoek en wilde ik ook weer perse de maan (en de man) erop hebben. Bij 8 resulteert meer de horizon omhoog dat de vertekening van het huis groter wordt wat ik ook weer niet wilde. Ik ga er dus weer verder mee stoeien! (Voor de duidelijkheid: ik verdedig hierbij niet mijzelf maar laat wel zien dat het bewuste keuzes zijn)
@Schoonderbeek. De route.. pfff... dat weet ik echt niet hoor, ik heb een TomTom en ook op de gok rondgereden. Ik weet wel dat de landschappen a 1 en 2 te vinden zijn in de buurt van San Gimiano en Volterra. Daar wilde ik wel na elke bocht mijn auto aan de kant zetten om weer een nieuwe foto stop in te lassen.
@rovinge: Met nog 5 trips op de planning in de komende 2 maanden zullen er zeker meer foto's volgen! (Misschien niet altijd direct hier maar sowieso op mijn blog:
http://lauravink.nl/blog 
)
Voor de duidelijkheid: deze foto's zijn dus niet in opdracht. De opdracht zelf betreft het fotograferen van verschillende campings en de accomodaties daarop, maar dit staan nu eenmaal in prachtige omgevingen

Misschien dat ik morgen nog even een kleine update plaats!