Kluut met 6 poten...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
mek

Kluut met 6 poten...

Bericht door mek » vr jun 04 2010 4:38 pm

Vanochtend weer in de Vreugderijkerwaard geweest.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

En een achtervolging met een Bergeend een Casarca Eend in de hoofdrol..

4.
Afbeelding

dboomsma
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Kluut met 6 poten...

Bericht door dboomsma » vr jun 04 2010 6:07 pm

Leuke foto's! Ze ogen een beetje donker, is dat door een beperkt licht in de vroege ochtend?

Hoeveel mm gebruik je? Vanuit de vogelhut heb ik laatst op 200mm gefotografeerd, maar dan krijg je bij lange na niet zulke beeldvullende vogelsn op de foto.

Erich Snijder
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Erich Snijder » vr jun 04 2010 6:47 pm

dboomsma schreef:Leuke foto's! Ze ogen een beetje donker, is dat door een beperkt licht in de vroege ochtend?

Hoeveel mm gebruik je? Vanuit de vogelhut heb ik laatst op 200mm gefotografeerd, maar dan krijg je bij lange na niet zulke beeldvullende vogelsn op de foto.
In de EXIF staat:
Camera model: NIKON D90 • Sluitertijd: 1/1000s • Diafragma: f/6.7 • ISO: 200 • Brandpuntsafstand: 850 mm (1275 mm full-frame) • Flash: No Flash
Leuke foto's.

Germay
Forumlid
Forumlid

Bericht door Germay » vr jun 04 2010 7:02 pm

Mooie platen,#4 springt er uit mooi scherp ik had alleen de voorste eend weggecropt nu vliegt ie tegen de rand aan,#2 en #3 zijn niet al te scherp, ik kan niet zeggen dat ze te donker zijn, ze zijn op het juiste moment genomen met de opkomende zon zo te zien.Leuk gedaan overigens. :mrgreen:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » vr jun 04 2010 7:50 pm

Aiiii!

PRACHTIG!

1 en 2 zijn mijn favoriet, maar het geheel is geweldig.
Had je het geluk er tegenaan te lopen of heb je er dagen naar gezocht?

Bij dit soort foto's is soms (zoals in dit geval) geen goede compositie oid nodig (mijn mening).
Foto 1 (niet zo fraai) is een inleiding naar foto 2, die van zichzelf al fijn is, maar door de inleiding van foto 1 een topper.
Willem.

mek

Bericht door mek » za jun 05 2010 3:09 am

Nog eentje die ik wel mooi vind (2 Casarca eenden):

Afbeelding

Ik ga op het moment bijna elke dag naar de Vreugderijkerwaard bij mij om de hoek (in Zwolle) op de fiets. Daar zie je elke dag Kluten foerageren en die hebben 3 kuikens op het moment. Vandaar die vorige serie met de Kluut die de Nijlgans verjaagde om haar kuikens te beschermen.

Ik heb net 2 dagen een nieuwe Nikon 500mm (VR) lens waar ik nog goed mee moet oefenenen om mooie scherpe platen te krijgen. Maar het is in ieder geval een fantastische lens!

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » za jun 05 2010 1:27 pm

Ik vind de eerste dan wel bij de titel van je topic passen , maar foto 2 en 3 zijn jammer genoeg niet scherp :( :wink: .
En bij foto 4 had je rechts meer ruimte moeten hebben of inderdaad zoals Gert al aangaf de rechter vogel weg croppen voor een betere compositie :mryellow: .
Gewoon blijven oefenen met deze schitterende nieuwe lens en dan komt het resultaat vanzelf :wink: :mryellow: 8) .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”