Veneboer schreef:Tja,.... Volgens mij had je dan meer gehad aan een D90. Die heeft een keuzewieltje wat je in de sportstand kunt zetten. Wanneer je de instellingen vanuit een schema overneemt weet je eigenlijk niet wat je ingesteld hebt. Een Pro-body heeft geen vooringestelde situatieprogramma's. Daar hebben de fabrikanten nu juist de "gewone" body's voor gemaakt. (D90, D80, etc.) Deze "gewone" body's kunnen overigens exact hetzelfde als een Pro-body maar met dit verschil dat ze als extra over een vooringestelde programmastanden als portret, macro, sport, etc. beschikken.
Door het nu juist wél allemaal uit te proberen (met een goed ondersteunend boek erbij) leer je het juist te beheersen. Door een schema toe te passen kun je wellicht wel een foto maken zoals bedoeld maar wat is dan de meerwaarde van de D300S? Had dan een D90 gekocht met een keuzewieltje. Dan stelt de body de hele reutemeteut voor je in...
Bedankt voor je reactie, maar ik wilde juist een iets betere kwaliteit camera dan een 'instap' model als een D90.
En ja, ik heb me gerealiseerd dat de eerste stappen hierdoor wel extra lastig zullen zijn en extra tijd zullen vragen.
Maar ik ben er van overtuigd dat het eindresultaat, wanneer ik de camera in de vingers heb, beter kan zijn dan bij een 'instapper'.
Ik zoek dus nu een soort nul punt of basissetting waarmee ik van de week een start kan maken.
En ik wil juist allerlei (on)mogelijkheden gaan uitproberen, maar een handvat zou gemakkelijk zijn