Ervaringen met André Nijenhuis
- Jop
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ervaringen met André Nijenhuis
Ik heb me onlangs ingeschreven voor een workshop bij Andre Nijenhuis in Rotterdam. Heeft iemand (al) ervaring opgedaan bij hem? Ik kan vrij weinig informatie op het web vinden (los van de eigen website). Ik ben erg benieuwd naar meningen van anderen over zijn workshops en cursussen (gewoon uit interesse, want die workshop ga ik in ieder geval volgen). 

Re: Ervaringen met André Nijenhuis
Ik ben ook benieuwd naar jullie mening! Ik zit er aan te denken om een cursus te gaan doen bij hem.
- Jop
- Forumlid
- Contacteer:
Vandaag de Foka fotografieworkshop workshop bij André Nijenhuis gevolgd met mijn vader en broertje (heb ze allebei inmiddels ook aan het fotograferen gekregen, met Nikon
!) en ik kan niet anders zeggen dan dat het een erg leuke en leerzame dag is geweest. André wist de theorie op een duidelijke en leuke manier over te brengen en de combinatie met de praktijk (OK, het was vandaag lekker weer, dus lekker naar buiten
) was prima. Aanrader dus!

hoi, even een wat later reactie, maar na de beginnerscursus nu gestart met de "gevorderde" cursus. Ik voel mijzelf zeker geen gevorderde, maar vind het fotograferen mede dankzij André Nijenhuis helemaal leuk. Wil je nog meer weten?
groetjes, en succes met je keuze. Laat ook eens weten hoe je het zelf ervaren hebt?
groetjes, en succes met je keuze. Laat ook eens weten hoe je het zelf ervaren hebt?
- Jop
- Forumlid
- Contacteer:
Hallo C.W.,
Wat grappig, ik ben momenteel ook bezig met de gevorderden cursus en ook die vind ik erg leuk. In welke groep zit jij en hoe bevalt de gevorderden cursus tot nu?
Vooral het bezig zijn met een opdracht vind ik erg leuk. Het is helemaal niet te vergelijken met de beginnerscursus die ik heb gevolgd in Den Haag. Bij de beginnerscursus heb ik de theorie geleerd en nu bij de gevorderden cursus pas ik die theorie toe in de opdrachten. Wel leuk dat het geen eenvoudige opdrachten zijn waardoor je gestimuleerd wordt om na te denken hoe je het beste resultaat kan halen. Ik ben daarom ook van mening dat je bij een gevorderden cursus zoals André die geeft zelf verantwoordelijk bent van hoeveel je ervan leert. Vooralsnog ben ik erg tevreden, alleen wel jammer dat ik afgelopen niet lekker was en daardoor besloot eerder te gaan.
Maar ik vind Andre Nijenhuis nog steeds een aanrader!
Groeten, Jop
Wat grappig, ik ben momenteel ook bezig met de gevorderden cursus en ook die vind ik erg leuk. In welke groep zit jij en hoe bevalt de gevorderden cursus tot nu?
Vooral het bezig zijn met een opdracht vind ik erg leuk. Het is helemaal niet te vergelijken met de beginnerscursus die ik heb gevolgd in Den Haag. Bij de beginnerscursus heb ik de theorie geleerd en nu bij de gevorderden cursus pas ik die theorie toe in de opdrachten. Wel leuk dat het geen eenvoudige opdrachten zijn waardoor je gestimuleerd wordt om na te denken hoe je het beste resultaat kan halen. Ik ben daarom ook van mening dat je bij een gevorderden cursus zoals André die geeft zelf verantwoordelijk bent van hoeveel je ervan leert. Vooralsnog ben ik erg tevreden, alleen wel jammer dat ik afgelopen niet lekker was en daardoor besloot eerder te gaan.
Maar ik vind Andre Nijenhuis nog steeds een aanrader!
Groeten, Jop
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Contacteer:
Ben van plan om begin volgend jaar een cursus te volgen bij hem. Goed om te lezen dat de reacties dus positief zijn.
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren
Ik ben een echte kenner, want ik heb de Foka fotografie workshop, de beginners cursus en de gevorderden cursus gevolgd bij Andre Nijenhuis. Ik vind zijn manier van lesgeven heel fijn, naast dat het een heel aardige man is, is hij ook in staat om zijn kennis van en enthousiasme over fotografie over te brengen op de cursisten.
Je krijgt iedere les een opdracht mee voor de volgende keer, de 5 beste foto's die je hebt gemaakt bespreek je dan tijdens de volgende les. Waar liep je tegenaan, wat is er goed aan, wat kan er beter.. Naast dat het leuk is om zo aan een opdracht te werken is het ook heel inspirerend om te zien waar je mede cursisten mee komen.
Dus mocht er nog enige twijfel zijn, gewoon boeken! Het is het (weinige) geld dubbel en dwars waard.
Gr,
Laura
Je krijgt iedere les een opdracht mee voor de volgende keer, de 5 beste foto's die je hebt gemaakt bespreek je dan tijdens de volgende les. Waar liep je tegenaan, wat is er goed aan, wat kan er beter.. Naast dat het leuk is om zo aan een opdracht te werken is het ook heel inspirerend om te zien waar je mede cursisten mee komen.
Dus mocht er nog enige twijfel zijn, gewoon boeken! Het is het (weinige) geld dubbel en dwars waard.
Gr,
Laura
Hoi Laura,
Dat die beste man aardig doet, begrijp ik. jullie zijn per slot van rekening zijn klanten
Waar kan ik meer info vinden over die cursussen?
En welkom op dit forum trouwens, waar allerlei André's vinden zijn
mvg
Jeroen
Dat die beste man aardig doet, begrijp ik. jullie zijn per slot van rekening zijn klanten

Waar kan ik meer info vinden over die cursussen?
En welkom op dit forum trouwens, waar allerlei André's vinden zijn

mvg
Jeroen
Ik ben blij dat ik die heer Nijenhuis niet ben... Wat een volstrekt irrelevant gezeur.
Ook al omdat aangegeven wordt dat men de workshop toch gaat doen...
Heb je de kennis die overgedragen nodig of niet?
Vind je de persoon die de kennis overdraagt belangrijk? Of de kennis?
Ben je in staat prioriteiten te stellen? Ben je in staat de voor jou essentiële informatie tot je te nemen?
Wat kost dat nou, zo'n workshopje? Dus?
Ook al omdat aangegeven wordt dat men de workshop toch gaat doen...
Heb je de kennis die overgedragen nodig of niet?
Vind je de persoon die de kennis overdraagt belangrijk? Of de kennis?
Ben je in staat prioriteiten te stellen? Ben je in staat de voor jou essentiële informatie tot je te nemen?
Wat kost dat nou, zo'n workshopje? Dus?