Foto's Adelaar Roofvogelshow Turnhout (Update)

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Foto's Adelaar Roofvogelshow Turnhout (Update)

Bericht door ReneG » ma jun 07 2010 1:19 pm

N.a.v. het draadje van Erich Snijder 2 foto's van de Adelaar. Deze zijn gemaakt bij de roofvogelshow van Konijnenberg in Turnhout. Meteen dan maar inzetten voor de beoordeling. Helaas mis ik net de puntjes van de vleugels, verder zou ik zelf 2 aan de linker kant denk ik nog iets croppen zodat hij beeldvullen wordt... Misschien ook nog iets verder verscherpen.

PS: Ik heb deze foto's geresized op het werk voor het posten op het forum. Helaas heb ik hier geen verscherpingstools voorhanden dus ze verliezen iets aan scherpte...

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Bonus: Geen al te beste foto, maar wel grappig. De man in het rood had overigens niets in de gaten. :mryellow:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ReneG op ma jun 07 2010 10:29 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Spul waarmee je foto's maakt...

Erich Snijder
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Foto's Adelaar Roofvogelshow Turnhout

Bericht door Erich Snijder » ma jun 07 2010 1:30 pm

ReneG schreef:N.a.v. het draadje van Erich Snijder 2 foto's van de Adelaar. Deze zijn gemaakt bij de roofvogelshow van Konijnenberg in Turnhout. Meteen dan maar inzetten voor de beoordeling. Helaas mis ik net de puntjes van de vleugels, verder zou ik zelf 2 aan de linker kant denk ik nog iets croppen zodat hij beeldvullen wordt... Misschien ook nog iets verder verscherpen.

PS: Ik heb deze foto's geresized op het werk voor het posten op het forum. Helaas heb ik hier geen verscherpingstools voorhanden dus ze verliezen iets aan scherpte...
Zien er goed uit.
Dan moet je thuis eigenlijk wel even aan de gang om de foto's nog beter te croppen zonder verlies van scherpte.
Zie de foto's dan graag weer verschijnen.

Puntjes van de vleugel zijn inderdaad jammer maar wat er niet is kun je niet meer toevoegen.

Voor jou ook eens een Roofvogel workshop gaan volgen om wat minder storing om je heen te hebben ???

Groeten.
Erich.

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma jun 07 2010 1:34 pm

Erich Snijder schreef:Zien er goed uit.
Dan moet je thuis eigenlijk wel even aan de gang om de foto's nog beter te croppen zonder verlies van scherpte.
Zie de foto's dan graag weer verschijnen.

Puntjes van de vleugel zijn inderdaad jammer maar wat er niet is kun je niet meer toevoegen.

Voor jou ook eens een Roofvogel workshop gaan volgen om wat minder storing om je heen te hebben ???

Groeten.
Erich.
Jazeker, ik heb interesse in een Roofvogel workshop! :D Ik wist niet eens dat die zo bestonden... Misschien een NCN event?

Wat betreft verscherping, dat moet ik even thuis doen. 1 was scherp, 2 was 'scherp genoeg' maar je raakt toch iets kwijt bij verkleining zonder verscherping. Als ik vanavond nog op een enigzins redelijke tijd thuis ben zal ik kijken of ik ze even kan vervangen door verscherpte versies...

Misschien plaats ik nog een paar foto's bij. Het stikte er van de fotografen (alleen was dat niet mijn onderwerp) dus ook vaak een onrustige achtergrond, al moesten ze een paar keer wegduiken toen de vogels laag overkwamen (daar heb ik helaas geen foto's fan, was wel een komisch gezient).

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma jun 07 2010 10:30 pm

Zo en nu met een fatsoenlijk programma geconverteerd, nr. 2 gecropt en nr. 3, 4 en 5 toegevoegd...

Erich Snijder
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Foto's Adelaar Roofvogelshow Turnhout (Update)

Bericht door Erich Snijder » ma jun 07 2010 10:47 pm

Nummer 3 vind ik de mooiste van het hele stel.
Vogel volledig in beeld en net schuin op de kop.
Bij de andere, en dat gaf je zelf ook al aan, mis je de toppen van de vleugels / veren.

De laatste foto is ook wel leuk en dan vooral de man met rode hemd / shirt die op zijn toestel lijkt te kijken waar de adelaar is gebleven.
Onder het moto 'Net was die er nog'.

Groeten.
Erich.

Daniël

Re: Foto's Adelaar Roofvogelshow Turnhout (Update)

Bericht door Daniël » di jun 08 2010 11:39 am

Ik vind het een goede serie.
de laatste is inderdaad niet top. Maar geeft wel een leuke aanvulling.
Jammer dat bij 1 en 2 de vleugels iets af geklipt zijn.
3 en 4 zijn in mijn optiek de beste omdat deze van voren en ook geheel erop staan.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”