K'ben weer eens wat oude(re) Nikkor objectieven aan het scoren (sommige dom dom dom die ik jaren geleden zelf heb weggeven en/of verkocht) en struin daarbij het www net af soms staat er in de advertentie de prijs bij zoals die er destijds voor zijn betaald b.v. in guldens, dollars, pesetas etc. etc. Dan zie ik advertenties van handelaren met veelal weinig verstand van het objectief kouwelen dan maar wat na maar hebben ze wel de adviesprijs van destijds voorhanden. Louter en alleen voor mijn nieuwschierigheid -hoe komen ze aan die wijsheid- bestaan er of op het wwwnet of elders Nikkor prijslijsten met adviesprijzen die over de jaren heengaan in b.v. een spreadsheet vorm?
Mocht iemand een link kennen ik ben er nieuwschierig naar.
nieuwprijs van oude(re) Nikkor objectieven
-
OnlineReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: nieuwprijs van oude(re) Nikkor objectieven
http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266" onclick="window.open(this.href);return false;
Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Forumlid
Ik ken Wissen.nikonpoint en zie de adviesprijs voor gebruikte objectieven mijn vraag is naar de nieuwwprijs of kijk ik ergens overheen?
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Persoonlijk denk ik dat je er weinig mee opschiet om te weten wat indertijd de nieuwprijzen waren, als je die lenzen lenzen nu wilt kopen. Kwestie van vraag en aanbod en wat iemand bereid is ervoor te betalen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Hier staan nog een paar types in: http://www.europe-nikon.com/tmp/BE/2419 ... 516542.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Welk wat prijzig, vergelijk ze maar eens met KE, Konijn enz.
Groeten van Willem
Welk wat prijzig, vergelijk ze maar eens met KE, Konijn enz.
Groeten van Willem
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Tussen 1988 en 2006 heb ik in eigen beheer meerdere Nikon Catalogi uitgegeven met daarin een overzicht van het systeem, de laatste nieuwprijs en de tweedehandsprijs. Ben er mee gestopt.
Inca heeft jarenlang prijslijstjes uitgegeven.
Ik weet niet of Cibaf nog wat doet, zij werken alleen voor de handel. Hun jubileum naslag werk was destijds voor clubleden eenmalig gewoon te koop. Je mag mijn exemplaar wel overnemen.
Nikon België (belux) heeft altijd een prijslijst op hun site staan. Gewoon allemaal bewaren.
Ik weet niet of Cibaf nog wat doet, zij werken alleen voor de handel. Hun jubileum naslag werk was destijds voor clubleden eenmalig gewoon te koop. Je mag mijn exemplaar wel overnemen.
Nikon België (belux) heeft altijd een prijslijst op hun site staan. Gewoon allemaal bewaren.
Prijslijsten van inca en Nikon BE zijn natuurlijk adviesprijzen. Met een beetje pech is dat nog niet een indicatie van de nieuwprijs.Hans Braakhuis schreef: Inca heeft jarenlang prijslijstjes uitgegeven.
-
- Forumlid
T'is gewoon mijn ''jeugdige''Hans Braakhuis schreef:Tussen 1988 en 2006 heb ik in eigen beheer meerdere Nikon Catalogi uitgegeven met daarin een overzicht van het systeem, de laatste nieuwprijs en de tweedehandsprijs. Ben er mee gestopt.

Zoals Hans al eens min of meer heeft geschreven tweedehands prijzen liggen tussen van de gretigheid van de koper en de pijn die de verkoper wil lijden.
Hans mocht je het jubileum naslagwerk willen overdoen doe dan even een pm met de prijs aub.
Voor de rest bedankt allemaal voor het meedenken.