Beste mensen,
Ik ben door de 10000 grens van de camera heen gegaan.
Dit heeft als gevolg dat de bestandsnaam weer bij 1 begint.
Weten jullie of ik bijvoorbeeld de dsc tekst kan wijzigen zodat de bestandsnaam weer uniek wordt?
Dank,
Jacko
D40 nummert opnieuw bij 0001
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
D40 nummert opnieuw bij 0001
Nikon D7000; Sigma 10-20 1:4-5.6 DC HSM; Nikkor AF-S 35 mm 1:1.8G; Tamron 17-50 F/2.8 VC; Nikkor 70-300 VR
Apple minded.
Apple minded.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D40 nummert opnieuw bij 0001
Ja, dat kan. Via het menu.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Nee, dat kan dus niet bij de D40 - kan alleen bij Dx en Dxxx camer's als de D300, D700 en D3.
hier en hier kun je er meer over lezen.
Bij mij is dit geen probleem omdat de foto's per datum opgeslagen zijn.
Je kunt natuurlijk altijd nog de bestandsnamen wijzigen op je computer.
hier en hier kun je er meer over lezen.
Bij mij is dit geen probleem omdat de foto's per datum opgeslagen zijn.
Je kunt natuurlijk altijd nog de bestandsnamen wijzigen op je computer.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Of downloaden met Nikon Transfer wellicht? Gebruik het zelf niet, maar ik meen dat dat een optie heeft om te renamen bij het downloaden?
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik gebruik downloader pro om mijn foto's op de pc te zetten en hiermee kan je aangeven hoe de foto's hernoemd moeten worden tijdens het overzetten van CF naar PC. Ik heb hem ingesteld op mapnaam_fotonummer en de mapnaam begint bij 101_ en na 9999 foto's word het 102_ etc. etc.
Downloader pro maakt voor mij een mapje met de datum 2010_06_14 (bijv voor vandaag), hierin maakt hij een map Origineel en daarin worden de originele bestanden zo uit de camera in opgeslagen. Na het overzetten vul ik de mapnaam nog aan met een beknopte omschrijving. Via downloader pro geef ik mijn foto's ook keywords/ tags mee in de exif alsmede de info over de fotograaf en copyright. Die keywords zijn weer handig als je in windows explorer zoekt naar een foto en je bijv als keyword opgeeft "SS+Rotterdam" krijg ik dan alle foto's + hun locatie te zien van de SS Rotterdam.
Je kan ook in Adobe Bridge (hoort bij Photoshop) je bestanden hernoemen tags geven.
Downloader pro maakt voor mij een mapje met de datum 2010_06_14 (bijv voor vandaag), hierin maakt hij een map Origineel en daarin worden de originele bestanden zo uit de camera in opgeslagen. Na het overzetten vul ik de mapnaam nog aan met een beknopte omschrijving. Via downloader pro geef ik mijn foto's ook keywords/ tags mee in de exif alsmede de info over de fotograaf en copyright. Die keywords zijn weer handig als je in windows explorer zoekt naar een foto en je bijv als keyword opgeeft "SS+Rotterdam" krijg ik dan alle foto's + hun locatie te zien van de SS Rotterdam.
Je kan ook in Adobe Bridge (hoort bij Photoshop) je bestanden hernoemen tags geven.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het gratis programma Nikon Transfer kan je bestanden eenvoudig hernoemen. Ik kies altijd een formaat waar de datum en tijd on voorkomen. Handig en uitgesloten dat ik dezelfde bestandsnaam meermaals heb (binnen de seconden wordt er een letter achter geplaatst.