Ik word geeeeeek

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
zevenhuizen

Ik word geeeeeek

Bericht door zevenhuizen » za dec 03 2005 7:40 pm

Hallo nikon vrienden. collega's en freaks.

Helemaal blij met mn nikon capture probeerde ik vandaag het handeltje te instaleren, helaas vette pech voor mij het lukt me niet.
Ik heb ooit eens een ngelstalige probeerversie gedownload en nu geeft ie telkens aan dat er nog een andere versie opstaat van nikon capture.
Na alles afgezocht te hebben en wat dingen verweidered te hebben lukt het me nog niet het te instaleren. Heb ook al iets geprobeerd via regsweeper maar dat lukte ook niet.Heeft iemand hier een oplossing voor?????

Groeten Jeroen Zevenhuizen
:evil:

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » za dec 03 2005 11:12 pm

Hallo Jeroen,

Ik begrijp uit je posting dat je Windows gebruikt. Windows software wordt (bijna) nooit correct verwijderd bij de-installatie. De systeemhuishouding loopt hierdoor langzaam voller en voller met als gevolg na verloop van tijd diverse problemen waaronder het issue dat je beschrijft.

Tools als regsweeper kunnen soms uitkomst bieden maar lang niet altijd. Het is goed mogelijk dat naast allerlei registry settings er verschillende dll-bestanden zijn achtergebleven van de probeerversie. Daar kom je eigenlijk niet achter.
Een radicale oplossing is herinstalleren van Windows en starten met een weer 'schone' huishouding.

Maar, wellicht dat je bij Nikon support zou kunnen informeren welke registry entry en/of dll-files je alsnog handmatig moet verwijderen. Dat kan dat op deze website als je je produkt eerst hebt geregistreerd: http://nikoneurope-nl.custhelp.com
Ik heb goede ervaringen met deze (Nederlandstalige) support-ingang van Nikon.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”